Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #1 Skrevet 15. april 2022 pga. støy fra naboer på helligdag? Brydde de seg? Gjorde de noe? Har dessverre dårlig erfaring med å ringe politiet fra før. Føler de kun kommer når det er akutt krise. Og henviser til å skrive en mail - som de aldri vil følge opp. Er det noe poeng i å prøve å ringe politiet når naboen sine hunder gjør seg gjennom hele påsken og vi må dra vekk for å unnslippe gneldringen? Anonymkode: 92b4a...dcd
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #2 Skrevet 15. april 2022 Ring Mattilsynet i tillegg til politiet. Om det blir tatt på alvor tror jeg henger sammen med hvor du bor og også hvor mye de har å gjøre. Men ringer du inn, så vil det noteres ned, så hvis du ringer hver gang det skjer, så vil det være en logg etterhvert som viser at dette er et stadig problem. Om det er mulig å snakke med naboen ville jeg forsøkt det først, gjerne også informert dem om at hvis de nå ikke tar vare på hundene sine så vil du melde fra. Anonymkode: af818...99b
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #3 Skrevet 15. april 2022 Du kan f.eks. filme hundene, det vil vise Mattilsynet at hundene stresser, at det pågår over tid. Og kan vise hvordan forholdene for hundene er fysisk, samt at eier ikke gjør noe når hundene varsler som de gjør. Hunder som holder på slik har det ikke godt. Anonymkode: af818...99b
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #4 Skrevet 15. april 2022 Er naboene hjemme, vet de at hundene bjeffer mye? Du kan melde til mattilsynet hvis du mistenker dårlig dyrehold. Anonymkode: 07273...11e
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #5 Skrevet 15. april 2022 Takk for gode svar! Jeg noterer ned tidspunktene de bjeffer, noe som egentlig er ganske utfordrende. De bjeffer type mellom 2-10 min i strekk, pause i 2-10 min, bjeffing i 2-10 min. Og sånn går no dagan... Eierne ser man nesten aldri. Hundene står for det meste utenfor inngangsdøren og vil inn, kun avbrutt av å måtte løpe ned til gjerdet ved veien hvis det går folk forbi. Da bjeffer de mot dem, så tilbake til døren for å bjeffe der. Det er mellom 5 og 10 pelsdotter av samme rase (tror jeg), og bjeffingen er intens og skjærende. Hjelper jo ikke lukke alle vinduene og dører igjen en gang. Og jeg kan ikke sitte ute og nyte de etterlengtede solstrålene på egen terrasse. Blir loco i hodet av dette. Ligger om natten og bare venter på denne satans "vekkerklokken". Og samtidig lurer jeg på hvorfor ingen andre naboer (såvidt jeg vet) prøver å gjøre noe med det. Jeg vil ikke virke helt dust heller. Er det dust å ringe til politiet for dette? Burde jeg bare tåle det, slik som tilsynelatende alle andre gjør? Hi Anonymkode: 92b4a...dcd
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #6 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): pga. støy fra naboer på helligdag? Brydde de seg? Gjorde de noe? Har dessverre dårlig erfaring med å ringe politiet fra før. Føler de kun kommer når det er akutt krise. Og henviser til å skrive en mail - som de aldri vil følge opp. Er det noe poeng i å prøve å ringe politiet når naboen sine hunder gjør seg gjennom hele påsken og vi må dra vekk for å unnslippe gneldringen? Anonymkode: 92b4a...dcd Ja, har gjort det flere ganger. Har en nabo med rusproblemer og det er både mye støy og ville tilstander der i perioder. Anonymkode: 2ff8a...3c5
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #7 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Ja, har gjort det flere ganger. Har en nabo med rusproblemer og det er både mye støy og ville tilstander der i perioder. Anonymkode: 2ff8a...3c5 Hva sier/gjør de da? MÅ man oppgi navn slik at vedkommende som blir ringt på får vite det? Hi Anonymkode: 92b4a...dcd
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #8 Skrevet 16. april 2022 Hadde nok klikket om jeg var deg. Og jeg som reagerer på den ene hunden som er innendørs hos naboen og bjeffer uavbrutt når eierne ikke er hjemme. Nå høres den ikke så godt her, og det er mer bekymring for hunden jeg føler, men uansett irriterende i lengden. Kontakt politiet og mattilsynet og si klart ifra. Ikke vær unnskyldende og defensiv, for dette er et stort problem! Anonymkode: 3626e...f09
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #9 Skrevet 16. april 2022 Ja, det gjorde jeg flere ganger, pga ungene, ikke hundene 😅 De kom i hvert fall på døra og det ble stille den kvelden/natten. Gikk ikke lenge før det var på’n igjen da. Endte med at vi flyttet. Anonymkode: 5aac9...799
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå