Gå til innhold

Svigermor snoker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor er på besøk her i påsken. Jeg har alltid hatt en mistanke om at hun snoker i skap og skuffer. I ettermiddag hadde vi vært ute og hjulpet en nabo en liten stund, og da vi kom inn kom hun ut av soverommet vårt. Forklaringen hennes var at hun "kjente trekk" (ikke så rart siden verandadøren sto på vid gap), så hun måtte sjekke om vinduet på soverommet sto åpent. Selvfølgelig bullshit fra ende til annen. Er jeg veldig slem om jeg legger en pose klinkekuler  el i badeskapet som vil trille ut og falle i gulvet og lage leven neste gang hun snoker der?

Anonymkode: 24eef...dba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det!!! Hadde vært gøy!!! 

Anonymkode: aae19...f7d

Skrevet

Enten det eller skriv en lapp ‘hallo svigermor, finner du noe spennende’. Da vet hun at du vet, men hun kan aldri si noe om lappen uten å røpe seg. 

Anonymkode: 28829...63f

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Enten det eller skriv en lapp ‘hallo svigermor, finner du noe spennende’. Da vet hun at du vet, men hun kan aldri si noe om lappen uten å røpe seg. 

Takk! Det var enda bedre!

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Eller informer mannen din slik at dere kan skrive "hallo, mamma/svigermor Kari, finner du noe?".

Da vil hun også forstå at du og mannen står sammen i dette.

Anonymkode: 541ea...576

Skrevet

Herregud! Jeg leste snorker i begynnelsen, og måtte lese en gang til da jeg leste «snorker i skuffer og skap».

Jeg ville gått for lapper, og da alle steder. Og låst soverommet. Det kan hun heller ikke nevne uten å avsløre seg. 

Anonymkode: 8bfbe...a1c

Skrevet

Ja! Gå for klinkekuler, eller tre poser med linser eller noe som hun ikke kommer til å klare å rydde opp. Melbombe?

Skrevet

En klassiker fra Donald er jo vannbøtte over døra.

Nei, jeg hadde vel låst døra til soverommet. Det kan hun ikke heller si noe om, hun vil vel neppe innrømme at hun har stått og lugget i en låst dør for å finne årsaken til «trekk». 

Anonymkode: deb9a...104

Skrevet

Er det krise om hun går inn på soverommet? Eller åpner badeskapet? Hva har dere i skuffer og skap, egentlig? 

Skrevet
amandine skrev (51 minutter siden):

Er det krise om hun går inn på soverommet? Eller åpner badeskapet? Hva har dere i skuffer og skap, egentlig? 

Snoking oppleves som invaderende selvom man ikke har hemmeligheter. Hadde en venninne som drev med dette. Jeg la lapp en gang. Hun ble skikkelig rar den gangen hun var på besøk. 

Anonymkode: 0e929...334

Skrevet

Jeg snoker overalt hvor jeg er.

Anonymkode: 19c6d...e3b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Har du funnet noe interessant? Hva er det folk har hjemme som er verdt å snoke etter? Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skulle lett etter, eller hvorfor. 

Anonymkode: cebf6...83a

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor?

Anonymkode: 2070b...7a2

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Har du funnet noe interessant? Hva er det folk har hjemme som er verdt å snoke etter? Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skulle lett etter, eller hvorfor. 

Nei, er jo bare for å se hva de har. Ser ikke ETTER noe.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Snoking oppleves som invaderende selvom man ikke har hemmeligheter. Hadde en venninne som drev med dette. Jeg la lapp en gang. Hun ble skikkelig rar den gangen hun var på besøk. 

Anonymkode: 0e929...334

Ikke alle tenker det er så veldig invaderende, mitt soverom er ikke hemmelig. Der har både min mor og min svigermor vært, som jeg har vært i deres. Det rare er vel heller det at et voksent menneske vurderer å legge klinkekuler i badeskapet for å sette feller for sin svigermor, hun som har født og oppdratt mannen man har valgt å dele livet med. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Nei, er jo bare for å se hva de har. Ser ikke ETTER noe.

Ok. Men har du funnet noe interessant og overraskende? 

Skrevet

Hvis hun bor hos dere i påsken må hun få lov å snoke litt på badet, syns jeg. Når vi har besøk av familie regner jeg med de kikker etter en q-tips, litt håndkrem, osv.

Hvorfor hun skal på soverommet er jeg litt mer undrende til. Jeg syns det er invaderende hvis noen begynner å rote i klesskapet mitt e.l. Min mor tømmer forresten lett skittentøyskurven vår, sorterer og vasker, bretter og legger på plass. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Har dere et bra forhold ellers? Du må tenke på om du er villig til at å skjemme hun ut med vilje da, om det er verdt det, om det er verdt om mulig et dårligere forhold og klein stemning.

Anonymkode: a062a...efd

Skrevet
amandine skrev (58 minutter siden):

Ikke alle tenker det er så veldig invaderende, mitt soverom er ikke hemmelig. Der har både min mor og min svigermor vært, som jeg har vært i deres. Det rare er vel heller det at et voksent menneske vurderer å legge klinkekuler i badeskapet for å sette feller for sin svigermor, hun som har født og oppdratt mannen man har valgt å dele livet med. 

Enkelte av oss har for eksempel leketøy og lignende inne på soverommet, og ønsker ikke å dele detaljer fra sexlivet sitt med svigermor.

Anonymkode: 500a0...de7

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Enkelte av oss har for eksempel leketøy og lignende inne på soverommet, og ønsker ikke å dele detaljer fra sexlivet sitt med svigermor.

Anonymkode: 500a0...de7

Men da er det svigermor som har byrden av å vite ting hun ikke burde. 

Og mange av oss har nok ikke hemmeligheter verken på bad eller soverom. 

Skrevet

Jeg ønsker ikke at noen skal snoke i mine skap. Ikke fordi det er så mye hemmelig der, men fordi det er privat. Jeg vil ha rotet mitt i fred 😆 

Jeg ville bare sagt at neste gang må jeg huske å rydde i alle skap før svigers kommer 

Anonymkode: b5488...81f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det vitner jo både dårlig oppdragelse og manglende empati. 

Anonymkode: 0bfba...f87

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Men da er det svigermor som har byrden av å vite ting hun ikke burde. 

Og mange av oss har nok ikke hemmeligheter verken på bad eller soverom. 

Det handler jo ikke om hemmeligheter. Det er ikke hemmelig å ha et sexliv, å ha fotvorter, eksem, fertilitetsproblemer eller gå på antidepressiva. Det er likevel noe som hører til privatlivet og som ikke raker noen andre enn den det gjelder. Og snoking som dette er en type nysgjerrighet som bare er creepy.

Anonymkode: 9e276...026

Skrevet
amandine skrev (2 timer siden):

Det hender at barn ikke blir kopier av sine foreldre. Heldigvis.

Vårt soverom er privat og det vet hun. Hun ville følge etter meg inn en gang jeg skulle hente noe, og jeg ba henne vente i gangen. Det er antagelig derfor hun så sitt snitt til å snoke der når hun var alene inne. Jeg har aldri vært i hennes soverom, der vil hun ikke ha besøk. Når jeg tenker etter har jeg ikke vært på soverommene til særlig mange mennesker. 

Skrevet
Leverpostei skrev (2 timer siden):

Hvis hun bor hos dere i påsken må hun få lov å snoke litt på badet, syns jeg. Når vi har besøk av familie regner jeg med de kikker etter en q-tips, litt håndkrem, osv.

Hvorfor hun skal på soverommet er jeg litt mer undrende til. Jeg syns det er invaderende hvis noen begynner å rote i klesskapet mitt e.l. Min mor tømmer forresten lett skittentøyskurven vår, sorterer og vasker, bretter og legger på plass. 

Hun har sitt eget bad hun disponerer mens hun er her. Der finnes alt man kunne komme til å trenge, så det er ingen grunn til å åpne alle skuffer og skap på vårt bad, men det hører jeg jo at hun gjør. Ikke fordi hun trenger noe, for da spør hun om jeg har håndkrem el., men fordi hun snoker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...