Gå til innhold

Er dette egoistisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Nå vet vi jo ikke hvordan forholdene er der HI bor, men det er vel mer vanlig at det er mulig å både sykle og at det er godt tilgjengelig kollektivtransport på et sted som er så populært å bo? 

Anonymkode: 79f62...8d4

Selv om der de nå bor er et populært område å bo, betyr jo ikke det at der de vil flytte er er det samme, og at det går bra med kollektivtransport mellom stedene.

Anonymkode: 64f39...062

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Selv om der de nå bor er et populært område å bo, betyr jo ikke det at der de vil flytte er er det samme, og at det går bra med kollektivtransport mellom stedene.

Anonymkode: 64f39...062

Kanskje HI vil oppklare etterhvert. Uansett syns jeg avstanden er en bagatell. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje HI vil oppklare etterhvert. Uansett syns jeg avstanden er en bagatell. 

Hvis barna trenger skoleskyss fra far, og kommunen ikke vil betale for det, så er det ikke en bagatell lenger. Hvis ikke HI betaler skyssen da.

Anonymkode: c06c7...9c8

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvis barna trenger skoleskyss fra far, og kommunen ikke vil betale for det, så er det ikke en bagatell lenger. Hvis ikke HI betaler skyssen da.

Hvorfor skulle ikke kommunen betale for det? Dere sitter her og dikter opp problemstillinger. Er avstanden stor nok så dekker kommunen skoleskyss enten det er fra hjem 1 eller 2. 

Anonymkode: b915f...036

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skulle ikke kommunen betale for det? Dere sitter her og dikter opp problemstillinger. Er avstanden stor nok så dekker kommunen skoleskyss enten det er fra hjem 1 eller 2. 

Her jeg bor dekker de ikke skoleskyss om en forelder bor lenger unna. Kjenner en familie som måtte dekke skyssen selv fordi det ikke er kommunens ansvar å dekke utgifter foreldre får ved å velge samværsordning og hvor de skal bo. Det kan derfor være en helt reell problemstilling. Kommunene kan ikke ta alt ansvar økonomisk når foreldre bosetter seg i forskjellig skolekrets

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Her jeg bor dekker de ikke skoleskyss om en forelder bor lenger unna. Kjenner en familie som måtte dekke skyssen selv fordi det ikke er kommunens ansvar å dekke utgifter foreldre får ved å velge samværsordning og hvor de skal bo. Det kan derfor være en helt reell problemstilling. Kommunene kan ikke ta alt ansvar økonomisk når foreldre bosetter seg i forskjellig skolekrets

Da hadde jeg meldt fra til Statsforvalteten, barn har rett på fri skoleskyss etter gitte vilkår uansett hvor foreldrene bosetter seg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Da hadde jeg meldt fra til Statsforvalteten, barn har rett på fri skoleskyss etter gitte vilkår uansett hvor foreldrene bosetter seg. 

«Elever kan ha rett til skyss selv om de har delt bosted. Dette vurderes for hvert av hjemmene.

For å ha rett til gratis skyss, må eleven bo regelmessig hos hver av foreldrene. Det er ikke et krav om at barnet bor like mye i hvert av hjemmene.  Eleven har ikke krav på skyss ved improviserte enkeltbesøk.

Elever kan ha rett til skyss til og fra begge hjemmene, selv om det ene hjemmet ligger i en annen kommune eller i et annet fylke enn skolen eleven går på.»

KAN ha rett på, ikke har rett på. Altså kan det være at man får avslag

Skrevet

Jeg tenker at dette er noe dere absolutt kan se på. Men jeg ville snakket med ungene også for å luftet litt tanker der. Sett opp en liste over fordeler og ulemper, så kan ungene også se dette. 

15-20 min unna er ikke verdens undergang, ingen ville leet et øyebryn om far flyttet den distansen. 

Anonymkode: 5bbd4...ed7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...