Gå til innhold

Er dette egoistisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter samlivsbrudd for noen år siden har jeg fremdeles ikke kommet meg inn på boligmarkedet igjen, så jeg leier fremdeles. Her vi bor er prisene skyhøye, nesten Oslopriser og det er langt mellom hvert hus som selges. I tillegg til dette går de alltid veldig mye over takst, da det er et veldig populært område. Jeg og kjæresten skal kjøpe sammen etterhvert og vi lurer litt på om vi skal kikke andre plasser, men da må barna bytte skole. Eldste starter snart på ungdomskolen og har i grunn godt av et miljøskifte og yngste er ekstremt sosial og kommer ikke til å ha noe problem med å få seg nytt nettverk. Er det egoistisk at de må bytte skole bare for at vi skal få kjøpt bolig? 

Anonymkode: 427e8...06c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på samværssituasjonen. Blir den endret på av flyttingen er det egoistisk

Anonymkode: c06c7...9c8

Skrevet

Hva med faren til ungene; vil det bli lenger vei til han også? For meg hadde det hatt stor betydning at jeg ikke flyttet langt fra han. (Selvfølgelig så lenge han er skikket som far og ikke mishandler ungene) 

Anonymkode: 7f1d8...3f2

Skrevet

Ja, jeg synes det er egoistisk å rive barna ut av sitt nærmiljø når de har blitt såpass store!

Anonymkode: dab99...6b3

Skrevet

Dette er helt umulig å svare på når jeg ikke vet hva ungene mener. De er jo i høyeste grad store nok til å si noe om det. Det så jo ikke helt betryggende ut at eldste trenger miljøskifte da, så enten er det bra eller hun søker mot verre miljø? 

Anonymkode: 79f62...8d4

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Etter samlivsbrudd for noen år siden har jeg fremdeles ikke kommet meg inn på boligmarkedet igjen, så jeg leier fremdeles. Her vi bor er prisene skyhøye, nesten Oslopriser og det er langt mellom hvert hus som selges. I tillegg til dette går de alltid veldig mye over takst, da det er et veldig populært område. Jeg og kjæresten skal kjøpe sammen etterhvert og vi lurer litt på om vi skal kikke andre plasser, men da må barna bytte skole. Eldste starter snart på ungdomskolen og har i grunn godt av et miljøskifte og yngste er ekstremt sosial og kommer ikke til å ha noe problem med å få seg nytt nettverk. Er det egoistisk at de må bytte skole bare for at vi skal få kjøpt bolig? 

Hvor bor faren til ungene da? Blir det lenger unna han? Vil ungene flytte?

Anonymkode: 64f39...062

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Dette er helt umulig å svare på når jeg ikke vet hva ungene mener. De er jo i høyeste grad store nok til å si noe om det. Det så jo ikke helt betryggende ut at eldste trenger miljøskifte da, så enten er det bra eller hun søker mot verre miljø? 

Eldste trenger miljøskifte fordi hun har falt litt utenfor jentegjengen i klassen og er rett og slett litt ensom. Jeg har ikke nevnt det til barna enda, det kommer ikke til å skjer før om et par år da vi bare har vært kjærester litt over ett år. De liker han veldig godt og han liker de veldig godt, men vi vil gi det litt tid før vi flytter sammen. Det ville vært ca 15-20 min kjøre fra her vi bor nå, og pappen blir boende (han har de 40%), så de vil fremdeles være en del her vi bor nå. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Eldste trenger miljøskifte fordi hun har falt litt utenfor jentegjengen i klassen og er rett og slett litt ensom. Jeg har ikke nevnt det til barna enda, det kommer ikke til å skjer før om et par år da vi bare har vært kjærester litt over ett år. De liker han veldig godt og han liker de veldig godt, men vi vil gi det litt tid før vi flytter sammen. Det ville vært ca 15-20 min kjøre fra her vi bor nå, og pappen blir boende (han har de 40%), så de vil fremdeles være en del her vi bor nå. 

Men 40 prosent samvær med behov for skyss er noe helt annet.

Anonymkode: 7c3f0...e1e

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg syns ikke det ser ut som om det bør bli noen problemer som situasjonen er. Litt avstand til forelder er vanlig, og helt ok i alderen de er i. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Å flytte så langt fra pappa burde dere ikke gjøre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hvordan vil det fungere med skoleskyss, og hvem skal betale for skyssen om det ikke dekkes av kommunen? 

Anonymkode: c06c7...9c8

Skrevet

Jeg synes vel at det er dumt å flytte unna far om han har de så mye. Sikker på at dere ikke har rådt til noe der om du kjøper sammen med kjæresten.Og for eldste så kan mye skje i løpet av et par år.

Skrevet

Ville aldri flyttet 20 min unna far, det er langt for en tenåring som skal være sammen med venner altså.

Anonymkode: 72d8c...948

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Ville aldri flyttet 20 min unna far, det er langt for en tenåring som skal være sammen med venner altså.

20 minutter er da ikke spesielt langt? Det er jo mindre tid enn det tar å kjøre fra ene siden av byen jeg bor i til den andre, og halve tiden det tar 17-åringen min å ta bussen til skolen. Jeg hadde forøvrig mye samme avstand til min far som tenåring, null problem. 

Anonymkode: c3ef4...c78

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

20 minutter er da ikke spesielt langt? Det er jo mindre tid enn det tar å kjøre fra ene siden av byen jeg bor i til den andre, og halve tiden det tar 17-åringen min å ta bussen til skolen. Jeg hadde forøvrig mye samme avstand til min far som tenåring, null problem. 

Anonymkode: c3ef4...c78

Det kommer sikkert an på hvordan du bor.

Her vi bor er det langt.

I klassen til sønnen min går det en gutt som er annenhver uke hos pappaen sin omtrent samme avstand unna, og han har aldri venner med hjem når han er der. 20 min hver vei er langt unna å hente ungen om ettermiddagen så det er sjelden noen som får være med han hjem den uka. De er 12 år og må bytte buss om de skal kjøre kollektivt. Noe man sjelden gjør før vgs her, ingen bor langt nok unna skolen til å kjøre buss.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Å flytte så langt fra pappa burde dere ikke gjøre.

Så langt? 20 minutter? Det er da virkelig ingenting. 

Høres ut som det å flytte kan høres ut som en bra idé! 

Anonymkode: ce463...9df

Skrevet

Hvem i all verden syns 20 min er stor avstand? Det er jo ingenting! 2 mil liksom. Kanskje ikke det engang. Barna er jo også så store at de kan ta kollektivt selv. Ingen avstand å snakke om i det hele tatt! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Så langt? 20 minutter? Det er da virkelig ingenting. 

Høres ut som det å flytte kan høres ut som en bra idé! 

Anonymkode: ce463...9df

Ja, jeg synes det er langt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvem i all verden syns 20 min er stor avstand? Det er jo ingenting! 2 mil liksom. Kanskje ikke det engang. Barna er jo også så store at de kan ta kollektivt selv. Ingen avstand å snakke om i det hele tatt! 

Det er jo ikke alle steder hvor man bare kan hoppe på kollektiv når som helst. Det har mye å si hvordan det er der faren bor og der hi ønsker å bo.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg mener helt seriøst at har man barn sammen så bor man i samme skolekrets og i sykkel/gåavstand til hverandre. 

Det er slett ikke alle steder det er så lett med kollektivt heller. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo ikke alle steder hvor man bare kan hoppe på kollektiv når som helst. Det har mye å si hvordan det er der faren bor og der hi ønsker å bo.

Det skal nok mye til for at et område som HI beskriver ikke har kollektivtrafikk som passerer ganske ofte. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg mener helt seriøst at har man barn sammen så bor man i samme skolekrets og i sykkel/gåavstand til hverandre. 

Det er slett ikke alle steder det er så lett med kollektivt heller. 

Det er jo strengt tatt sykkelavstand da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det er jo strengt tatt sykkelavstand da. 

20 min i bil er ganske langt for et barn på sykkel midtvinters altså

Jeg bor i en by på sørlandet og datteren min trener bare 4 km unna. Men det er 80 sone og ikke fortau/sykkelsti. Det går an å busse, men da må hun først ta buss til sentrum, bytte buss og ta buss hjem. Det tar tid, og er ikke så lett som mange her skal ha det til.

Vet om flere barn med skilte foreldre som er ganske ensomme når de et hos samværsforelder, for det er ikke bare for venner å stikke innom.

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Det er litt rart at du argumenterer med at eldste start skal begynne på ungdomsskolen og trenger miljøskifte, samtidig sier du at dere ikke planlegger flytting før om et par år….

Anonymkode: cc021...2e5

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

20 min i bil er ganske langt for et barn på sykkel midtvinters altså

Jeg bor i en by på sørlandet og datteren min trener bare 4 km unna. Men det er 80 sone og ikke fortau/sykkelsti. Det går an å busse, men da må hun først ta buss til sentrum, bytte buss og ta buss hjem. Det tar tid, og er ikke så lett som mange her skal ha det til.

Vet om flere barn med skilte foreldre som er ganske ensomme når de et hos samværsforelder, for det er ikke bare for venner å stikke innom.

Nå vet vi jo ikke hvordan forholdene er der HI bor, men det er vel mer vanlig at det er mulig å både sykle og at det er godt tilgjengelig kollektivtransport på et sted som er så populært å bo? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...