Gå til innhold

Mannen vil skilles …

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte å mistenke at han ønsket det så konfronterte han med det. Han har tenkt det ofte de siste par årene visstnok. Vi har ikke snakket noe mer om det etter, men jeg vet jo hva som kommer. 
Dere som har skilt lag, hvor fort flyttet dere hver for dere? 
Hvor skal man begynne når man brått må starte livet på nytt etter 15 år?

Anonymkode: 37704...159

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Begynte å mistenke at han ønsket det så konfronterte han med det. Han har tenkt det ofte de siste par årene visstnok. Vi har ikke snakket noe mer om det etter, men jeg vet jo hva som kommer. 

Hvorfor vil han skilles? That's the question. 

Anonymkode: 00241...8f2

Skrevet

Han stakk samme kveld. Aldri bodd sammen etter det. Aldri hørt fra han etter det.

Starte på nytt kan være vanskelig, men bedre å se fremover enn bakover, for det er den veien du skal. Hvis du synes det er vanskelig, så gå i terapi og få hjelp videre. 

Anonymkode: d506b...9f3

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Virker som om du egentlig har tenkt og ønsket det samme?

Uansett, dere må først starte med å snakke mer sammen. Hvorfor er det blitt som det er blitt, hva har dere gjort for å redde og forbedre forholdet, er dere i det hele tatt villige til å gå i terapi og jobbe for forholdet?

Og er dette en endelig beslutning, at dere skal skilles, så må dere jo snakke sammen om det også. Når, hvordan, praktiske ting, økonomiske ting, barnas bosted og samvær osv.

Dere må finne ut hvilke rammer dere får økonomisk, du bør sjekke bank om du ev. har mulighet til å sitte med huset eller skaffe deg noe annet, eller om du må leie. Dere må sjekke leiemarkedet, hvis det er det som er aktuelt. Og få oversikt over økonomien fremover, hvilke stønader som dere ev. har rett på osv.

Snakke sammen om hvordan dere skal forholde dere samlet overfor barna, hvordan dere best kan samarbeide fremover om barna og for barnas beste.

Men det virker egentlig som om dere bare har latt dette skje, uten å jobbe for forholdet? I så fall ville jeg spurt om dere kan ta en runde med parterapi før dere bestemmer dere. Det kan uansett være positivt mtp. hvordan dere vil kommunisere hvis dere likevel går fra hverandre. For det er tydelig at dere trenger å kommunisere bedre med hverandre, siden du har gått og merket på han at han trolig ønsker seg ut av ekteskapet, og han har ønsket seg ut, alt dette i årevis, uten at noen av dere egentlig har gjort noe (eller nok) for å ta tak i dette og ev. gjøre noe for forholdet. Nå må dere ta tak i ting, og for barnas skyld må dere begynne å kommunisere tydeligere med hverandre.

Anonymkode: 41f89...e31

Skrevet

Han stakk samme kveld. Aldri bodd sammen etter det. Aldri hørt fra han etter det.

Starte på nytt kan være vanskelig, men bedre å se fremover enn bakover, for det er den veien du skal. Hvis du synes det er vanskelig, så gå i terapi og få hjelp videre. 

Dere har vell ikke barn?

Så merkelig.. gift og over ut liksom 

Anonymkode: 3ee58...736

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Dere har vell ikke barn?

Så merkelig.. gift og over ut liksom 

Anonymkode: 3ee58...736

Vi har to barn sammen. Men det er ikke relevant for HI

Skrevet

Vi er i prosessen. Bor fremdeles sammen, forholder oss greit til hverandre. Bosituasjon avklares rett over påske, og da er det salgsprosessen og kjøpsprosessen som starter. Håper alt er avklart innen en måneds tid. Det går bra, men det er ikke optimalt. Har relativt store barn, gift over 20 år.

Anonymkode: 9b424...904

Skrevet

Hadde min mann kommet hjem og sagt han ville skilles, så hadde jeg sagt "ok, greit for meg.". Han kunne tatt hytta og blitt der, jeg og "ungene" tar huset. Bikkja kunne han med fordel tatt med seg. 

Anonymkode: 1307d...e23

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hadde min mann kommet hjem og sagt han ville skilles, så hadde jeg sagt "ok, greit for meg.". Han kunne tatt hytta og blitt der, jeg og "ungene" tar huset. Bikkja kunne han med fordel tatt med seg. 

Han hadde aldri fått hytta. Jeg hadde beholdt svigermor også. 

Anonymkode: 85cfb...247

Skrevet

Svigermor er det mange år siden jeg hadde, hun er død. Jo, hytta kunne han gjerne fått. Ungene ville jo kunne dra dit, og etter hvert arve den. For meg er huset mye viktigere enn hytta. Huset har også større økonomisk verdi. 

Skrevet

Svigermor kan du alltid beholde dersom du har lyst, hun er tross alt bestemor til barna :)

Anonymkode: 6354b...46b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...