Elza Skrevet 15. april 2022 #1 Skrevet 15. april 2022 Jeg har alltid syntes at de har drukket mer enn normalt. De sier at de drikker kun i helgene, men om de drikker da mye! Var på besøk idag. Kom på ettermiddagen og de var fulle! kanskje ikke dritings. Det stod et glass hvitvin på bordet på terrassen, men jeg så ikke flasken. Det stod også et glass øl der. Inne på kjøkkenet stod en åpnet spritflaske, tomme ølflasker og hold dere fast! 17 flasker vin!! Vinflaskene var uåpnet og stod i hylla, men det er da ikke normalt å ha så mye vin på kjøkkenet? Og de har jo tydeligvis mer siden hvitvinsflasken så jeg ikke noe sted. Hvordan skal jeg si at jeg synes de drikker mye? Spørre om de har et problem? Merker at jeg ønsker ikke at barnet mitt skal være der alene lenger, noe som er ekstremt trist da det er de barnet har vært mest hos av besteforeldre fra fødsel av
Luksusdyret Skrevet 15. april 2022 #2 Skrevet 15. april 2022 Elza skrev (21 minutter siden): Jeg har alltid syntes at de har drukket mer enn normalt. De sier at de drikker kun i helgene, men om de drikker da mye! Var på besøk idag. Kom på ettermiddagen og de var fulle! kanskje ikke dritings. Det stod et glass hvitvin på bordet på terrassen, men jeg så ikke flasken. Det stod også et glass øl der. Inne på kjøkkenet stod en åpnet spritflaske, tomme ølflasker og hold dere fast! 17 flasker vin!! Vinflaskene var uåpnet og stod i hylla, men det er da ikke normalt å ha så mye vin på kjøkkenet? Og de har jo tydeligvis mer siden hvitvinsflasken så jeg ikke noe sted. Hvordan skal jeg si at jeg synes de drikker mye? Spørre om de har et problem? Merker at jeg ønsker ikke at barnet mitt skal være der alene lenger, noe som er ekstremt trist da det er de barnet har vært mest hos av besteforeldre fra fødsel av De er voksne mennesker. Du kan sikkert ytre din bekymring over deres alkoholforbruk, men du får ikke gjort så mye. Du kan likevel besøke dem sjeldnere og forklare at du ikke ønsker å omgås fulle folk hele tiden mens du er der. Da vil de få valget om å begrense seg og se deg og barnebarnet oftere, eller prioritere drikkingen foran familien.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #3 Skrevet 15. april 2022 Jeg er i hvertfall enig med deg i at de drikker mye,og har mye tilgjengelig. At de er fulle på ettermiddagen er jo et rødt flagg, og jeg hadde nok bare spurt rett ut hva de holdt på med. Kan du ikke si sånt til dem? Du må gjerne ta det opp med dem, men ikke krisemaksimer når det gjelder barnet enda! Du vet jo ikke om de drikker når det er på besøk! Så snakk med dem og få klarlagt ting. Anonymkode: 210ca...0d4
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #4 Skrevet 15. april 2022 Elza skrev (55 minutter siden): Jeg har alltid syntes at de har drukket mer enn normalt. De sier at de drikker kun i helgene, men om de drikker da mye! Var på besøk idag. Kom på ettermiddagen og de var fulle! kanskje ikke dritings. Det stod et glass hvitvin på bordet på terrassen, men jeg så ikke flasken. Det stod også et glass øl der. Inne på kjøkkenet stod en åpnet spritflaske, tomme ølflasker og hold dere fast! 17 flasker vin!! Vinflaskene var uåpnet og stod i hylla, men det er da ikke normalt å ha så mye vin på kjøkkenet? Og de har jo tydeligvis mer siden hvitvinsflasken så jeg ikke noe sted. Hvordan skal jeg si at jeg synes de drikker mye? Spørre om de har et problem? Merker at jeg ønsker ikke at barnet mitt skal være der alene lenger, noe som er ekstremt trist da det er de barnet har vært mest hos av besteforeldre fra fødsel av Vi har ca 140 flaker vin i et skap på kjøkkenet… Anonymkode: d815c...370
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #5 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vi har ca 140 flaker vin i et skap på kjøkkenet… Anonymkode: d815c...370 Kanskje du klarer å se forbi kun antall vinflasker? Det sto jo noe som var vel så viktig i innlegget. Fokus... Anonymkode: 210ca...0d4
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #6 Skrevet 15. april 2022 Jeg synes du kan si i fra. Og faktisk også si at du ikke tør å ha barnet ditt der. Det er ikke slemt å si det. Fordi det er jo sannheten. Det er lettere å fortsette et misbruk hvis konsekvensene uteblir Anonymkode: 0f9ec...596
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #7 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Vi har ca 140 flaker vin i et skap på kjøkkenet… Anonymkode: d815c...370 Helt seriøst. Hva skal dere med så mye vin? Dere kan jo ikke rekke å drikke den før den blir så gammel at kvaliteten synker? Anonymkode: c4349...6df
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #8 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Helt seriøst. Hva skal dere med så mye vin? Dere kan jo ikke rekke å drikke den før den blir så gammel at kvaliteten synker? Anonymkode: c4349...6df Hehehe. Kvaliteten på vin blir bare bedre med lang og riktig oppbevaring altså. Anonymkode: 210ca...0d4
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #9 Skrevet 15. april 2022 Planlagt besøk eller kom du bare innom? Anonymkode: 90e49...23c
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #10 Skrevet 16. april 2022 Personlig syns jeg ikke 17 flasker uåpnete vinflasker er så mye. De fleste flasker vin kan lagres lenge. Hadde det vært 17 tomme flasker ville jeg nok vært bekymret. Greit, de hadde drukket litt når du var innom, er det første gang hadde jeg nok ikke tenkt noe videre på det, skjer det ofte er det muligens er grunn til noen varsellamper og jeg hadde spurt dem. Anonymkode: 4f9cd...83f
Elza Skrevet 16. april 2022 Forfatter #11 Skrevet 16. april 2022 Det var et planlagt besøk med barn som også skulle være med
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #12 Skrevet 16. april 2022 Ta det opp med de? Si de ikke får ha barnet der når de drikker? min Mor er alkoholiker og selvom jeg ikke har tematisert det kommer ikke ungene på besøk. Ikke vil hun komme hit heller fordi da må hun velge vekk alkoholen og det ønsker hun ikke. enten må du si fra eller så må du ta avstand Anonymkode: 6e2a8...a34
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #13 Skrevet 16. april 2022 Elza skrev (15 timer siden): Jeg har alltid syntes at de har drukket mer enn normalt. De sier at de drikker kun i helgene, men om de drikker da mye! Var på besøk idag. Kom på ettermiddagen og de var fulle! kanskje ikke dritings. Det stod et glass hvitvin på bordet på terrassen, men jeg så ikke flasken. Det stod også et glass øl der. Inne på kjøkkenet stod en åpnet spritflaske, tomme ølflasker og hold dere fast! 17 flasker vin!! Vinflaskene var uåpnet og stod i hylla, men det er da ikke normalt å ha så mye vin på kjøkkenet? Og de har jo tydeligvis mer siden hvitvinsflasken så jeg ikke noe sted. Hvordan skal jeg si at jeg synes de drikker mye? Spørre om de har et problem? Merker at jeg ønsker ikke at barnet mitt skal være der alene lenger, noe som er ekstremt trist da det er de barnet har vært mest hos av besteforeldre fra fødsel av Hvor mange uåpnede flasker de har sier jo ingenting om forbruket. Jeg har en god del vinflasker i huset og endel øl men drikker sjelden mer enn 2-3 enheter i løpet av en uke/helg. Du sier ingenting om hvor mye de faktisk drikker og når de eventuelt drikker. Det er mye mer interessant enn antall uåpnede flasker. Om de drikker bekymringsfullt mye avhenger Av hvor mye og når de drikker. Anonymkode: 59e42...dbd
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #14 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvor mange uåpnede flasker de har sier jo ingenting om forbruket. Jeg har en god del vinflasker i huset og endel øl men drikker sjelden mer enn 2-3 enheter i løpet av en uke/helg. Du sier ingenting om hvor mye de faktisk drikker og når de eventuelt drikker. Det er mye mer interessant enn antall uåpnede flasker. Om de drikker bekymringsfullt mye avhenger Av hvor mye og når de drikker. Anonymkode: 59e42...dbd Ja for det er normalt at de er fulle når det er avtalt at datter og barnebarn skal komme på ettermiddagen. Merkelig hvor mye flere misser når de leser. Anonymkode: 210ca...0d4
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #15 Skrevet 16. april 2022 Det er ingen hemmelighet at dagens besteforeldregenerasjon drikker både mer og oftere enn deres foreldre gjorde. De reiser mer, har bedre råd og mange av dem har et helseskadelig alkoholforbruk. Stadige artikler om dette i media. Anonymkode: 0c416...5ea
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #16 Skrevet 16. april 2022 De bør ikke passe barn ihvertfall. Anonymkode: 692d0...5fc
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #17 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er ingen hemmelighet at dagens besteforeldregenerasjon drikker både mer og oftere enn deres foreldre gjorde. De reiser mer, har bedre råd og mange av dem har et helseskadelig alkoholforbruk. Stadige artikler om dette i media. Anonymkode: 0c416...5ea Men de er vel ikke fulle sånn vanligvis når barn og barnebarn kommer innom? Anonymkode: 210ca...0d4
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #18 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Helt seriøst. Hva skal dere med så mye vin? Dere kan jo ikke rekke å drikke den før den blir så gammel at kvaliteten synker? Anonymkode: c4349...6df Du har ikke greie på vin du... Anonymkode: 9c11f...9b4
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #19 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Helt seriøst. Hva skal dere med så mye vin? Dere kan jo ikke rekke å drikke den før den blir så gammel at kvaliteten synker? Anonymkode: c4349...6df 😂😂😂 Anonymkode: d815c...370
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #20 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ja for det er normalt at de er fulle når det er avtalt at datter og barnebarn skal komme på ettermiddagen. Merkelig hvor mye flere misser når de leser. Anonymkode: 210ca...0d4 Vel…. Nå var det vel ikke det jeg skrev akkurat… Anonymkode: 59e42...dbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå