Gå til innhold

Gjørmete skråning, går det an å gjøre noe med den?

Anbefalte innlegg

Gjørma renner nedover og lander på plattingen min, og jeg skulle ønske at det gikk an å plante noe der.. Noen tips? Det er stort sett skygge der, så det tørker jo aldri heller. jeg kan ikke gjøre noe veldig ekstremt, for jeg leier bare

Anonymkode: 1664d...5c3

Fortsetter under...

Det er vel bare et pluss for utleier også om du gjør skråningen pen, men det krever nok en del jobb. Det er mange planter som kan trives i en skråning og binde jorda. Når det i tillegg er fuktig og i skyggen, så blir utvalget selvsagt mindre. Du må også ta hensyn til hvilken herdighetssone du bor i. Det peneste er kanskje noen bunndekkere som rosestorkenebb, hosta, hasselurt eller min favoritt, skyggesildre. Det vil jo ta tid å få de til å dekke en skråning, men et sted må man jo begynne. Kanskje utleier vi spleise med deg på planter? Vet at det finnes noen nett som kan holde på jorda. Ellers har jeg sett at man kan legge sedummatter på skråtak, så kanskje det kan fungere? De kjøpes jo i metervis og sedum krever omtrent ingen verdens ting når de har etablert seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...