Gå til innhold

Hvorfor bytter man truse hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som aldri har utflod og heller ikke mensen. Jeg sliter med begge deler. Om jeg ikke bruker truseinnlegg (fordi jeg prøver å venne med av med det) må jeg bytte truse minst 4 ganger om dagen. Det blir vått og ekkelt og lukter. 

hadde underlivet mitt vært konstant Sahara hadde jeg nok ikke tenkt at jeg må bytte hver dag 

Anonymkode: 6d4ad...765

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Himmel og hav skrev (På 15.4.2022 den 15.39):

Når begynte det å gjøre det? Mine bestemødre kokte vask i vaskekjelleren hver 14. dag, og det er ikke snakk om at de hadde 15+ truser. Det vil si at til godt opp på 50-tallet var det ikke normal, personlig hygiene å skifte hver dag. Antagelig ikke annenhver dag heller. Nå hører jeg om folk som skifter truse flere ganger om dagen og mener at det er normalt. 

Jeg har også gjort som deg en gang, HI. Kom fram på hytte uten vann og strøm og hadde glemt truser. Jeg vasket den annenhver kveld med håndsåpe og tørket den over ovnen, men det var helt problemfritt å bruke samme trusa to dager i strekk. Jeg fikk hverken pest eller sopp. Jeg foretrekker å skifte hver dag, men det er av vane og det jeg lærte som liten, og jeg skal innrømme at jeg aldri satt meg ned og fundert over om det er strengt nødvendig. . 

Som jeg skulle ha sagt det selv. Fordi vi har råd og muligheter i tillegg til at vi har blitt og stadig blir, påvirket av reklame og mye annet, tror vi at vi må skifte hver dag. Jeg skifter hver dag fordi jeg synes at det er behagelig å ta på meg en ren truse, men jeg klarer fint å gjøre som du beskriver her også når det er behov for det. Jeg har også vært på Interrail i 4 uker hvor jeg hadde fire truser og 2 BH'er med meg og vasken bestod av biotex og håndvasken på overnattingsplassen. Gikk helt fint det også. 

Anonymkode: bd706...91f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...