Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #1 Skrevet 15. april 2022 Er på hyttetur uten innlagt vann. Har glemt å pakke med ekstra truser, fatter ikke at det er mulig. Går i samme trusa enda siden onsdag. Men skal innrømme at det ikke er noe problem. Lukter litt, men det gjør jeg jo alltid. Så sitter litt å lurer på hvorfor jeg til vanlig bytter truse hver dag, og ikke annenhver dag. Hvorfor bytter du truse hver dag? Ikke svar: "alt annet er jo ekkelt" Gi meg en god forklaring heller. Anonymkode: 2a9eb...49f
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #2 Skrevet 15. april 2022 Fordi jeg ellers vil lukte Anonymkode: ff6be...f87
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #4 Skrevet 15. april 2022 Fordi underlivet er grobunn for mange bakterier og man vil både lukte å potensielt få problemer om man går for lenge uten å skifte truse. Men det hadde sikkert holdt med annenhver dag, å skifte hver dag er nok litt i-lands. Men hadde jeg kun hatt en truse å bruke på 4-5 dager hadde jeg nok vasket den og latt den tørke over natten. Å gå i samme truse så lenge hadde ikke skjedd. Anonymkode: 307c5...7ad
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #5 Skrevet 15. april 2022 Utflod, svette, tarmbakterier... ja hva mer vil du vite?? Når jeg bruker truseinnlegg kan jeg godt bytte dette og drøye litt med ny truse, men aldri mer enn 2 dager i unntakstilfelle. Anonymkode: 0dd38...14f
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #6 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Utflod, svette, tarmbakterier... ja hva mer vil du vite?? Når jeg bruker truseinnlegg kan jeg godt bytte dette og drøye litt med ny truse, men aldri mer enn 2 dager i unntakstilfelle. Anonymkode: 0dd38...14f Fikk mer utflod og svette når jeg brukte truseinnlegg, så de sluttet jeg å bruke. Sopp har jeg også hatt, men det var fordi jeg barberte meg, så det gjør jeg heller ikke lenger. Nå svetter jeg ingenting med mindre jeg er i aktivitet. Hi Anonymkode: 2a9eb...49f
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #7 Skrevet 15. april 2022 11 minutes ago, Anonym bruker said: Fikk mer utflod og svette når jeg brukte truseinnlegg, så de sluttet jeg å bruke. Sopp har jeg også hatt, men det var fordi jeg barberte meg, så det gjør jeg heller ikke lenger. Nå svetter jeg ingenting med mindre jeg er i aktivitet. Hi Anonymkode: 2a9eb...49f Ok, kos deg på hyttetur da, håper du er alene! Anonymkode: 0dd38...14f
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #8 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ok, kos deg på hyttetur da, håper du er alene! Anonymkode: 0dd38...14f Er jo på hyttetur at det blir bau-tsjikka-wau-wau. Anonymkode: b1047...26a
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #9 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Ok, kos deg på hyttetur da, håper du er alene! Anonymkode: 0dd38...14f Hvorfor det? Har jo familie. Er det noe galt? Håper du også får en fin påske. Hi Anonymkode: 2a9eb...49f
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #10 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ok, kos deg på hyttetur da, håper du er alene! Anonymkode: 0dd38...14f Gi deg. Selv om dine truser lukter salmonella etter et døgn, så kan jo andre være reinere i glufsa enn du! HI; noen plages mer av utflod og ville ikke kunne resirkulere trusene sine. Jeg skifter stort sett hver dag, men hvis trusa er like tørr om kvelden som den var om morgenen, uten snev av svette, utflod, blod, bremsespor eller urinlekkasje, så bruker jeg den gjerne igjen. Men siden jeg har tendens til å lekke litt, byttes den som oftest. Anonymkode: a3ee8...28c
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #11 Skrevet 15. april 2022 Fordi noen sterke røster har laget en regel om atxdet er det man må. Det finnes ingen bevis for at det bedrer helsen eller at du eller omgivelsene blir lykkeligere av det. Anonymkode: d4594...eff
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #12 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Fordi noen sterke røster har laget en regel om atxdet er det man må. Det finnes ingen bevis for at det bedrer helsen eller at du eller omgivelsene blir lykkeligere av det. Anonymkode: d4594...eff Jeg blir lykkeligere når de rundt meg ikke stiknker. Anonymkode: bd1b2...2a8
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #13 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg blir lykkeligere når de rundt meg ikke stiknker. Anonymkode: bd1b2...2a8 *stinker* Anonymkode: bd1b2...2a8
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #14 Skrevet 15. april 2022 Det inngår i normal personlig hygiene Anonymkode: 2bc8f...ca8
Himmel og hav Skrevet 15. april 2022 #15 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Det inngår i normal personlig hygiene Anonymkode: 2bc8f...ca8 Når begynte det å gjøre det? Mine bestemødre kokte vask i vaskekjelleren hver 14. dag, og det er ikke snakk om at de hadde 15+ truser. Det vil si at til godt opp på 50-tallet var det ikke normal, personlig hygiene å skifte hver dag. Antagelig ikke annenhver dag heller. Nå hører jeg om folk som skifter truse flere ganger om dagen og mener at det er normalt. Jeg har også gjort som deg en gang, HI. Kom fram på hytte uten vann og strøm og hadde glemt truser. Jeg vasket den annenhver kveld med håndsåpe og tørket den over ovnen, men det var helt problemfritt å bruke samme trusa to dager i strekk. Jeg fikk hverken pest eller sopp. Jeg foretrekker å skifte hver dag, men det er av vane og det jeg lærte som liten, og jeg skal innrømme at jeg aldri satt meg ned og fundert over om det er strengt nødvendig. .
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #16 Skrevet 15. april 2022 Himmel og hav skrev (19 minutter siden): Når begynte det å gjøre det? Mine bestemødre kokte vask i vaskekjelleren hver 14. dag, og det er ikke snakk om at de hadde 15+ truser. Det vil si at til godt opp på 50-tallet var det ikke normal, personlig hygiene å skifte hver dag. Antagelig ikke annenhver dag heller. Nå hører jeg om folk som skifter truse flere ganger om dagen og mener at det er normalt. Jeg har også gjort som deg en gang, HI. Kom fram på hytte uten vann og strøm og hadde glemt truser. Jeg vasket den annenhver kveld med håndsåpe og tørket den over ovnen, men det var helt problemfritt å bruke samme trusa to dager i strekk. Jeg fikk hverken pest eller sopp. Jeg foretrekker å skifte hver dag, men det er av vane og det jeg lærte som liten, og jeg skal innrømme at jeg aldri satt meg ned og fundert over om det er strengt nødvendig. . Godt forklart. At noen skal bestemme hva vanlig personlig hygiene er skjønner jeg ikke. Men å bytte truse flere ganger om dagen mener jeg bare er tull. Mener jeg. Hi Anonymkode: 2a9eb...49f
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #17 Skrevet 15. april 2022 De aller aller fleste lekker noen dråper urin nå og da. Det lukter etter en stund. Det lukter enda mer når man blir varm, lekker på nytt eller der blandes med utflod osv. Anonymkode: 52eaa...4a4
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #18 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Godt forklart. At noen skal bestemme hva vanlig personlig hygiene er skjønner jeg ikke. Men å bytte truse flere ganger om dagen mener jeg bare er tull. Mener jeg. Hi Anonymkode: 2a9eb...49f Det er jo noen som har veldig mye utflod eller svetter mye i lyskeområdet, da kan det sikkert være godt å skifte ofte. Jeg tar alltid på ren truse hver morgen og jeg skifter til ren truse etter trening som er cirka 4 ganger i uka). De andre dagene har jeg som oftest samme truse hele dagen. Anonymkode: f55c4...be3
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #19 Skrevet 15. april 2022 Det er Ingen krise å ha på samme truse i to dager, men heller ikke så mye stress å vaske den etter hver dag.. Folk som vasker bukser og håndkler etter en gangs bruk.. De kunne spart miljøet for noen vask Anonymkode: 12e1f...67f
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #20 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er Ingen krise å ha på samme truse i to dager, men heller ikke så mye stress å vaske den etter hver dag.. Folk som vasker bukser og håndkler etter en gangs bruk.. De kunne spart miljøet for noen vask Anonymkode: 12e1f...67f Har som sagt ikke innlagt vann på hytta. Det lille vannet vi har tatt med er til et fat til å vaske hendene og til mat og drikke. Ikke er det snø her heller. Eller de som tror det er bedre å vaske trusene sine på 90 grader. Slike mennesker kan ikke kalle seg miljøbevisst. Men det er en annen sak. Anonymkode: 2a9eb...49f
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #21 Skrevet 15. april 2022 Strengt tatt hadde det nok gått helt fint for min del å bytte truse annenhver dag. Jeg dusjer daglig, har lite utflod og svette og det hadde neppe vært et hygieneproblem. Men jeg trives med å ta på ren truse hver morgen, det føles mest fresht og delikat. Anonymkode: f55c4...be3
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. april 2022 #22 Skrevet 15. april 2022 Trives med å bytte daglig . Bytter også etter trening så det blir ofte 2 truser hver dag .
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #23 Skrevet 15. april 2022 Mange er plaget med utflod, svette og småblødninger. Noen opplever også at det kan skvette urin. Jeg har lite utflod og er ikke plaget med lekkasje av urin eller annet, så i teorien burde det ikke være noe problem å bruke samme truse i flere dager. Jeg føler meg skitten hvis jeg ikke skifter hver dag, men det er mer oppkonstruert enn noe annet. Jeg skifter hver dag først og fremst av gammel vane og for følelsen av velvære. Anonymkode: 43691...0c6
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #24 Skrevet 18. april 2022 On 4/15/2022 at 11:16 AM, Anonym bruker said: Er på hyttetur uten innlagt vann. Har glemt å pakke med ekstra truser, fatter ikke at det er mulig. Går i samme trusa enda siden onsdag. Men skal innrømme at det ikke er noe problem. Lukter litt, men det gjør jeg jo alltid. Så sitter litt å lurer på hvorfor jeg til vanlig bytter truse hver dag, og ikke annenhver dag. Hvorfor bytter du truse hver dag? Ikke svar: "alt annet er jo ekkelt" Gi meg en god forklaring heller. Anonymkode: 2a9eb...49f synes det er ekstremt ekkelt og gå i samme dusje hver dag, og selvom det ikke er vann har man med seg vann og jeg må vaske meg der nede hver dag ellers føler jeg meg skitten, dusjer hver dag hjemme Anonymkode: c178b...d33
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #25 Skrevet 18. april 2022 Jeg tenkte på denne tråden da jeg hadde dusjet i dag tidlig. Ved en tilfeldighet hadde jeg tatt med en ren, helt lik truse til å ta på etter dusjen og der de lå ved siden av hverandre klarte jeg ikke å skille på den brukte og den rene. Da har man jo skapt seg et behov, når den brukte verken bar spor etter utflod eller lukt. Det hadde nok gått helt fint å tatt den på igjen. Anonymkode: 307c5...7ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå