Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #51 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vel, du kan jo spørre det samlede terapeutkorpset i alle norske familievernkontor og høre hva som er den vanligste konflikten par kommer med. HUSARBEID. Og det er ikke fordi norske menn jobber seg i hjel innendørs. Sjekk ssb.no, menn bruker nesten to timer mindre pr. dag på husarbeid enn det kvinner gjør. Hvis de selv kunne SE hva som måtte gjøres, hadde de ikke da gjort mer? Anonymkode: 320c9...9d5 Det finnes mange menn som gjør masse inne, helt uten å måtte ha skjema. Det finnes tilpgmed de som gjør mer enn damene i heimen Anonymkode: e3dd9...d94
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #52 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det finnes mange menn som gjør masse inne, helt uten å måtte ha skjema. Det finnes tilpgmed de som gjør mer enn damene i heimen Anonymkode: e3dd9...d94 Ja da, de fins. Det finnes kvinner som er 2 meter høye også. Men det er sjeldent. Anonymkode: 320c9...9d5
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #53 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Vel, du kan jo spørre det samlede terapeutkorpset i alle norske familievernkontor og høre hva som er den vanligste konflikten par kommer med. HUSARBEID. Og det er ikke fordi norske menn jobber seg i hjel innendørs. Sjekk ssb.no, menn bruker nesten to timer mindre pr. dag på husarbeid enn det kvinner gjør. Hvis de selv kunne SE hva som måtte gjøres, hadde de ikke da gjort mer? Anonymkode: 320c9...9d5 Per dag? Hvor mye tid bruker folk per dag på husarbeid? Jeg bruker maks to timer per dag, og jeg er alene Anonymkode: 131f8...476
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #54 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Per dag? Hvor mye tid bruker folk per dag på husarbeid? Jeg bruker maks to timer per dag, og jeg er alene Anonymkode: 131f8...476 Det kommer vel an på hva som regnes som husarbeid hos ssb.no. Blant annet regner de stell og pass av barn som husarbeid, og da bruker man jo ganske mye tid. Anonymkode: 320c9...9d5
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #55 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (På 14.4.2022 den 12.34): Det toppet seg når han har bedt inn hele familien sin på påskemiddag kl 16 på påskeaften. Og han selv jobber til 15 30. Da rekker han akkurat dusje før de kommer, nemlig 🥴 Uten å sjekke med meg. Det er jo hyggelig med besøk, men det betyr jo at det blir jeg som må rydde, vaske, kjøpe inn, bake og lage mat da. Anonymkode: bf2c8...c19 Det betyr det jo ikke. Det er bare å la det være. Anonymkode: 1e799...875
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #56 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det kommer vel an på hva som regnes som husarbeid hos ssb.no. Blant annet regner de stell og pass av barn som husarbeid, og da bruker man jo ganske mye tid. Anonymkode: 320c9...9d5 (Og denne måten å definere husarbeid på er den eneste grunnen til at norske menns innsats i heimen har steget siden 1990 - de har altså ikke overtatt mer av husarbeidet enn det de hadde for 30 år siden, men de har begynt å engasjere seg mer i ungene og bruker noe mer tid på omsorg for barn nå enn før.) Anonymkode: 320c9...9d5
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #57 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja da, de fins. Det finnes kvinner som er 2 meter høye også. Men det er sjeldent. Anonymkode: 320c9...9d5 Jeg kjenner litt på meg at jeg ikke synes jeg burde være glad for å ha et sånt ekstremt sjeldent eksemplar av en mann (?), fordi jeg faktisk mener at det burde være en selvfølge og ikke noe ekstraordinært eller sjeldent at husarbeid fordeles likt mellom menn og kvinner når begge er i jobb. Eller rart eller sjeldent at mannen selv ser hva som må gjøres og gjør det fordi det er hans hjem også, og dermed like mye hans ansvar. Anonymkode: d75cd...5a9
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #58 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det kommer vel an på hva som regnes som husarbeid hos ssb.no. Blant annet regner de stell og pass av barn som husarbeid, og da bruker man jo ganske mye tid. Anonymkode: 320c9...9d5 Og så bruker barnehagen/skolen/sfo 3 timer mer enn foreldrene på barna deres i løpet av dagen. Anonymkode: 131f8...476
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #59 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg kjenner litt på meg at jeg ikke synes jeg burde være glad for å ha et sånt ekstremt sjeldent eksemplar av en mann (?), fordi jeg faktisk mener at det burde være en selvfølge og ikke noe ekstraordinært eller sjeldent at husarbeid fordeles likt mellom menn og kvinner når begge er i jobb. Eller rart eller sjeldent at mannen selv ser hva som må gjøres og gjør det fordi det er hans hjem også, og dermed like mye hans ansvar. Anonymkode: d75cd...5a9 Klart det burde være en selvfølge, men tallmaterialet viser at det ikke er det. Anonymkode: 320c9...9d5
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #60 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Ja da, de fins. Det finnes kvinner som er 2 meter høye også. Men det er sjeldent. Anonymkode: 320c9...9d5 Nei det er ikke sjeldent , absolutt ikke Anonymkode: e3dd9...d94
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #61 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Nei det er ikke sjeldent , absolutt ikke Anonymkode: e3dd9...d94 Nå tror jeg man bør vektlegge tallbasert forskning fra ssb betraktelig mer validitet enn din svogerforskning! Anonymkode: c057f...238
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #62 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Nå tror jeg man bør vektlegge tallbasert forskning fra ssb betraktelig mer validitet enn din svogerforskning! Anonymkode: c057f...238 Svogerforskning? Åh så søt du er Anonymkode: e3dd9...d94
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #63 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (På 14.4.2022 den 13.11): Umulig å kommunisere med ham. Han ser ikke behov for å planlegge ting feks. Eller sifra om ting. Er lei. Alle jeg kjenner har en viss fast fordeling. Evt er det dama som gjør "alt". Menn ser jo ikke hva som trengs, og må man hele tiden be dem gjøre ting blir de jo bare sure. Ber jeg ham støvsuge der det trengs hvis vi har litt lite tid før noen kommer så gjør han jo ikke noe, for han mener det ikke trengs noe sted. Han ser ikke hybelkaniner og smuler tror jeg. Må ha direkte instruks. Anonymkode: bf2c8...c19 Wow. Hvilket 100-år er det du lever i? Menn som ikke ser hva som trengs? De har jeg heldigvis ikke vært borti. Jeg har nok hørt om noen, men ikke så ofte at jeg er i nærheten av å tenke at "menn ikke ser hva som trengs" og at de derfor "må ha en fast arbeidsfordeling". Vi har aldri hatt noen fast arbeidsfordeling, og noen ting ser jeg bedre enn ham at trengs, andre ting ser han bedre. Noen oppgaver gjør jeg for det meste, andre gjør han for det meste. Ikke fordi vi har bestemt at det skal være sånn, men fordi etter noen år sammen har vi lært hvem som liker hva best og hvem som kanskje til og med er best til å gjøre de forskjellige tingene. Det betyr selvfølgelig ikke er det er noe galt å ha en fast arbeidsdeling om man føler at man trenger det. Anonymkode: 42fa1...653
Anonym bruker Skrevet 17. april 2022 #64 Skrevet 17. april 2022 Anonym bruker skrev (På 14.4.2022 den 16.42): Vi har prøvd parterapi, det likte han ikke og ville ikke mer. Men nå er det snart nok fra min side. Anonymkode: bf2c8...c19 Da synes jeg du skal sette deg ned med ham og spørre ham hva han egentlig vil med å være i et forhold med deg og bo med deg, for nå føler du at han egentlig ikke setter pris på deg. Jeg hadde konstatert at de problemene dere har har vart i årevis (?), at det ikke er blitt noen endringer til det bedre, at han nekter parterapi fordi han ikke liker det. Så ville jeg spurt ham at hvis han ønsker å redde forholdet og familien, da må han begynne å ville, og komme med et forslag til løsning, for du forventer at dere deler noenlunde likt på arbeid, at dere stiller opp og viser omtanke for hverandre, at dere drar lasset sammen, at dere begge har forholdet og familien i fokus. Og så spørre ham igjen, hvordan han mener dere kan få et bra forhold igjen, når dere ikke får det til på egen hånd og han nekter parterapi. Anonymkode: be5da...1ee
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #65 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (På 16.4.2022 den 7.20): Nei det er ikke sjeldent , absolutt ikke Anonymkode: e3dd9...d94 Eh. Vel, du får ta en rundspørring av 50.000 norske menn selv da, og komme tilbake med resultatet. Anonymkode: 320c9...9d5
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #66 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Eh. Vel, du får ta en rundspørring av 50.000 norske menn selv da, og komme tilbake med resultatet. Anonymkode: 320c9...9d5 Gjør det du som tydeligvis har så negativ erfaring Anonymkode: e3dd9...d94
Anonym bruker Skrevet 19. april 2022 #67 Skrevet 19. april 2022 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Gjør det du som tydeligvis har så negativ erfaring Anonymkode: e3dd9...d94 Jeg refererte til Statistisk Sentralbyrå. De publiserer sine undersøkelser på nettstedet ssb.no. Der finner du det jeg forteller om, det er ikke min "erfaring", ettersom jeg umulig kan opparbeide meg erfaring med 50.000 menn samme hvor kjapt jeg skifter samboere... Anonymkode: 320c9...9d5
Anonym bruker Skrevet 19. april 2022 #68 Skrevet 19. april 2022 Jeg tenker man gjør det en pleier å gjøre i hverdagen, men den som har ferie kan ta noen ting en ikke rekkerr i hverdagen. Når foreldre har ferie i ulike tider er det ofte for å kunne fordele det å være med ungene mest mulig, da blir det ikke ferie som i gamledager uten barn. Hverdagens ting må fortsatt gjøres samtidig som det er mye annet som skjer. Men det er viktig at dere snakker sammen og finner deres måte å løse dette på. Selv så har det alltid fungert knirkefritt, vi tok en prat om dette før vi ble sammen og flyttet sammen med hvert vårt ungelass. Anonymkode: f5202...665
Anonym bruker Skrevet 19. april 2022 #69 Skrevet 19. april 2022 Hvordan gikk middagen, hi? Jeg tror jeg hadde latt rot være rot, vasket lett over bad og kjøkken, og bestilt pizza eller kjøpt inn pølser. Anonymkode: ac111...3ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå