Gå til innhold

Noen som kjenner dette utslettet? (Barn rygg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten har kommet hjem fra påsketur på fjellet, med utslett på store deler av ryggen. Vi er nå på 4-dagers besøk hos besteforeldre, hvor den ene er ny-diagnostisert med kreft og er i cellegift/immunterapi behandling, og jeg blir selvfølgelig nervøs for at gutten har noe smittsomt. Ingen feber, kun hoste og rennende nese, ellers fin form. 

Noen som har et godt gjett?😅

6AAB50B0-1B1C-4069-AF32-8FEDE0B3B0C2.jpeg

Anonymkode: c2528...20c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ringt legevakten og forhørt meg. 

Anonymkode: 9cc4e...7ea

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Tipper fuglelopper. Typisk etter hyttetur på vårparten. https://www.nrk.no/livsstil/na-er-det-fest-for-fugleloppene-1.14998402
Men sjekk med en lege. Best å være på den sikre siden når man skal besøke noen med lavt immunforsvar.

Anonymkode: db344...357

Da hadde det jo klødd ekstremt mye. Og jeg kan ikke se kloremerker etter han har forsøkt å klø seg..  Men hvis det klør, er det er godt forslag. Jeg har ikke noen bedre 😅

Anonymkode: e611c...aba

Skrevet

Ser ut som vannkopper….

Anonymkode: 8f81e...1f9

Skrevet

Syns det ser ut som begynnende vannkopper

Anonymkode: 099c7...c4b

Skrevet

Vannkopper ser ut som små kviser første døgnet, men så fyller de seg opp med vann så man overhodet ikke er i tvil lenger, blir små vannblemmer. Hvor lenge har han hatt utslettet?

De fleste voksne er jo immune mot de fleste barnesykdommene, men jeg vet ikke om det likevel kan være farlig å utsettes for dem når man går på immundempende medisiner?

Anonymkode: e7f74...b4d

Skrevet

Takk for svar❤️

Vannkopper hadde han for et par år siden. Jeg vet ikke hvor lenge han har hatt utslettet. Han kom hjem i går kveld, og da var han prikkete. 

Fuglelopper er en mulighet. Eneste er at han påstår det ikke klør 😅

Anonymkode: c2528...20c

Skrevet

ser ut som vannkopper, jeg hadde det 2 ganger når jeg var liten, det er sjelden men kan skje

Anonymkode: 4882f...4b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...