Gå til innhold

Ønsker åpent forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen ønsker ett åpent forhold da han ikke dår så mye sex han ønsker. Jeg er kronisk syk og har ikke så mye energi til å bruke til dette. Vi har sex 2-3 ganger i mnd, av og til mer. Jeg har mer enn nok med meg selv og ungene, men han ser ikke det. Ja jeg ønsker og mer sex, elsker det men når jeg ikke får det til så er det ikke så mye å gjør. Han maser mye om sex, hele tiden og skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare kan spre beina. Itillegg bruker jeg ikke prevensjon lengre da jeg blir så dårlig av det. Hadde konber spiral men jeg slet med så mye smerter i beina/korsryggen av den samt blødde alt for mye og ble blodfattig.  Så han må bruke kondom, og guu så han huffer og klager på at han må bruke det. Jeg vet ikke hva jeg skal gjør snart. 
jeg ønsker ikke åpent forhold bare for at han skal få tømt seg

Anonymkode: f9200...292

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør han sin del og vel så det av alt med hus/hjem/barn?

Og om han ikke ønsker flere barn, da får han sørge for å sterilisere seg, og slutte å oppføre seg som en furten tenåring fordi han må ta ansvar for prevensjon og fordi han ikke "får så mye sex han ønsker"!

Hva forestiller han seg egentlig? At han skal få ligge rundt med så mange han ønsker, når han ønsker, uten kondom... og så skal han komme hjem og ha ubeskyttet sex med deg etterpå?

Åpent forhold, det er noe man kun kan ha om begge to ønsker det like mye OG man har full tillit i forholdet OG blir enige om absolutte regler som begge da følger. Der er ikke dere.

Jeg hadde gitt ham en sjanse - bli med i parterapi så fort som mulig!

Det å leve sammen med en som er kronisk syk er en belastning, og det krever langt mer av begge to i forholdet, enn om begge var friske. Det er fullt mulig å leve godt sammen i et slikt forhold, men da må begge også være åpen for å finne gode løsninger. At han skal løpe rundt og ha ubeskyttet sex med andre er ikke en slik god løsning.

Og vil han ikke, da tror jeg kanskje du bør ta noen timer selv for å få ryddet litt opp i deg selv. Har sett flere, både kvinner og menn, som har vært den kronisk syke i et forhold, som har fått det bedre ved å kvitte seg med en partner som har tynget dem ned mer enn de har bidratt positivt til forholdet.

Anonymkode: a8929...1f8

Skrevet

Man har da ikke åpent forhold selv om man har litt ulikt sexbehov...

Hvorfor mener han at han har mer rett på tilrettelegging enn deg? Han maser om sex sier du, men hvorfor skal du mases på egentlig? Er det ikke like mye hans jobb å tilpasse seg ditt litt lavere behov enn din jobb å tilpasse deg hans høyere behov?

Sier som den forrige taleren her, håper denne mannen gir deg mye positivt ellers og ikke "plager" deg så dine utfordringer blir større enn de er?

Jeg vet også om flere som har blitt bedre av sine kroniske sykdommer alene enn sammen med en partner de hele tiden føler de kommer til kort ovenfor og blir utslitt av det.

Terapi er nok mer riktig enn åpent forhold.

Anonymkode: 1e476...697

Skrevet

Så han vil syns det er greit at du også forsyner deg ute? Eller er han så sikker på at du ikke orker at det han egentlig vil er å ha fripass til å hore rundt?

Jeg hadde vært svært fristet til å gi han all den friheten han ønsker, inkludert å bo alene. Han høres ikke ut som en hyggelig person. 

Anonymkode: fc11b...74f

Skrevet

Hvis du ikke vil ha åpent forhold så går du ikke med på det. Nå er nok sex langt mer enn å "få tømt seg" for de fleste, og behovet for dette skal ikke være noe man blir sett ned på for, ikke blir møtt med respekt for og godtatt for. Det tendenser til det i tråden, og hvis noen blir møtt med sånn respektløshet så er det jo skadelig for forholdet. Dere bør kanskje snakke med en samlivsterapaut og/eller sexolog? 

Anonymkode: 2fab1...cf7

Skrevet

Ville overhodet ikke gått med på åpent forhold i dette tilfellet nei. Er forresten imot det uansett jeg da. 

Det er likevel utrolig leit når sexlivet blir så dårlig som deres er blitt. Men så lenge dere faktisk har noe sex blir det feil å la ham ligge rundt ute og evt komme hjem med kjønnssykdommer eller risikere noen blir gravid. Tenker nok at forholdet deres blir slutt uansett da 😬

Elsker du ham, trives du med ham sånn ellers? 

Anonymkode: cf582...43a

Skrevet

Men er han flink til å hjelpe deg i hverdagen? Med barna, husarbeid osv.

Her ble jeg syk etter barn nummer 2, og min mann klaget og på lite sex. Men hjelpe til skulle han overhodet ikke. Så jeg tok 80% med barna, og 100% husarbeid. Han nektet å bidra, men sex ville han ha. Vi gikk og i familieterapi 1 år, og han endret seg ikke noe. Så jeg gikk fra han. Og livet ble mye lettere, og jeg ble faktisk helt frisk. Noe legene hadde sagt var lite sannsynlig, de hadde tro på at jeg kunne bli bedre, men ikke frisk. 

Anonymkode: 629fa...227

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så han vil syns det er greit at du også forsyner deg ute? Eller er han så sikker på at du ikke orker at det han egentlig vil er å ha fripass til å hore rundt?

Jeg hadde vært svært fristet til å gi han all den friheten han ønsker, inkludert å bo alene. Han høres ikke ut som en hyggelig person. 

Dette. 

Anonymkode: 033a5...f9c

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvis du ikke vil ha åpent forhold så går du ikke med på det. Nå er nok sex langt mer enn å "få tømt seg" for de fleste, og behovet for dette skal ikke være noe man blir sett ned på for, ikke blir møtt med respekt for og godtatt for. Det tendenser til det i tråden, og hvis noen blir møtt med sånn respektløshet så er det jo skadelig for forholdet. Dere bør kanskje snakke med en samlivsterapaut og/eller sexolog? 

Du tror at fordi hun er syk, så er hun «respektløs» i møte med hans behov????

Skrevet

Kronisk syk selv og har mye sex.

jeg hadde latt mannen fått det, bedre enn han er utro vel?

Anonymkode: 2bafc...3d8

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men åpent forhold en vei og utroskap er jo det samme? Han ligger med andre damer i begge tilfellene?

Til HI - test ham og si ja. Så går du på Tinder og får deg et par dates. Du trenger ikke å ligge med dem, bare møt dem for en kaffe og se hvordan mannen din reagerer. Det et som regel hundre ganger lettere for en kvinne å få en date enn for en mann. Så får du se at hans lyst til fortsatt å ha åpent forhold vil forsvinne, når han ser at du vasser i tilbud mens han sitter der alene. 

Skrevet
1 minute ago, VeslePesle said:

Men åpent forhold en vei og utroskap er jo det samme? Han ligger med andre damer i begge tilfellene?

Til HI - test ham og si ja. Så går du på Tinder og får deg et par dates. Du trenger ikke å ligge med dem, bare møt dem for en kaffe og se hvordan mannen din reagerer. Det et som regel hundre ganger lettere for en kvinne å få en date enn for en mann. Så får du se at hans lyst til fortsatt å ha åpent forhold vil forsvinne, når han ser at du vasser i tilbud mens han sitter der alene. 

uenig i den, da vet man om det er man utro vet man vanligvis ikke det

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Litt vanskelig for deg å forstå at andre kan være kronisk syke på en annen måte enn deg og dermed gi andre funksjonelle utfordringer enn du har?

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Litt vanskelig for deg å forstå at andre kan være kronisk syke på en annen måte enn deg og dermed gi andre funksjonelle utfordringer enn du har?

Har me og få ting er verre enn det

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Ja, du får fortsette å leve i den troen...

ME kommer i mange grader. Hadde du vært av de dårligste så hadde du ikke hatt sjanse til å ha sex 2-3 ganger i måneden en gang, slik HI har.

Svaret ditt her indikerer egentlig bare at du troller, for de som faktisk har ME, de kan normalt sett langt mer om diagnosen enn ditt svar her gir inntrykk av at du har.

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Du har ikke ME i alvorlig grad, hvis du orker så mye sex. Og kan tenke meg en god del ting som er verre enn ME. Tror vel du bare er trollemor.

Anonymkode: 629fa...227

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du tror at fordi hun er syk, så er hun «respektløs» i møte med hans behov????

Nei hun er nok ikke respektløs fordi hun er syk nei. Hvorfor hun bagatelliserer mannens behov og ikke viser forståelse kommer nok av andre ting. 

Skrevet
VeslePesle skrev (1 time siden):

Det er det da ikke! Man er ikke utro om man har inngått en avtale om at det er ok å ha sex med andre. 

Og nei, man tester selvsagt ikke mannen sin. Enten så sier man seg enig i at begge skal ha mulighet til å ha sex med andre, eller så sier man nei. Å legge opp til et slik spill som du skisserer her er bare idiotisk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei hun er nok ikke respektløs fordi hun er syk nei. Hvorfor hun bagatelliserer mannens behov og ikke viser forståelse kommer nok av andre ting. 

Det kan jo hende hun mister sin forståelse for han, når han hele tiden maser om sex, vil ha sex uten kondom, og mener hun kan spre beina selv om hun ikke er i form, slik at han får sitt...?

Hi sier jo selv at hun ønsker seg mer sex selv, men ikke er i stand til det. Da er det trolig mye mannen kan gjøre for å avlaste HI, for å ta initiativ til mer intimitet uten at det nødvendigvis medfører.

Det er lite som er så turn-off som en mann som nekter å ta ansvar for prevensjon når kona blir fysisk syk av prevensjonsmidlene hun har brukt, og en mann som maser hele tiden om at han må få sex. Jeg har høy sexlyst og har gjerne sex minst en gang om dagen, men til og med jeg hadde mistet lysten på en mann som oppførte seg så selvsentrert som dette. Han hadde fått lite forståelse fra meg, om jeg var i HIs situasjon, pga. sutringen hans. Hadde han derimot oppført seg som en omtenksom partner som tok ansvar og som var ute etter å finne gode løsninger for begge to, da ville han møtt stor forståelse fra meg og vilje til å strekke meg hvis vi fant løsninger som fungerte for begge.

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det er det da ikke! Man er ikke utro om man har inngått en avtale om at det er ok å ha sex med andre. 

Og nei, man tester selvsagt ikke mannen sin. Enten så sier man seg enig i at begge skal ha mulighet til å ha sex med andre, eller så sier man nei. Å legge opp til et slik spill som du skisserer her er bare idiotisk. 

Problemet er at de fleste menn som foreslår det, ønsker at kun de selv skal ha mulighet til å ha sex med andre. Når de oppdager at avtalen innebærer at kona også kan ha seg andre steder, og at hun har mer draget enn dem, er det plutselig ikke like kult. 

Skrevet
VeslePesle skrev (17 minutter siden):

Problemet er at de fleste menn som foreslår det, ønsker at kun de selv skal ha mulighet til å ha sex med andre. Når de oppdager at avtalen innebærer at kona også kan ha seg andre steder, og at hun har mer draget enn dem, er det plutselig ikke like kult. 

Jeg tror du har rett i det du sier isolert sett. Men for His del løser det jo egentlig ingenting, mannen slutter trolig ikke å mase om sex hele tiden og forvente at hun bare skal spre beina så han får seg litt. Det er et dypere problem i forholdet deres, og det er det de må ta tak i.

Jeg tenker åpent forhold føles trygt for mannen, for han ser jo at HI ikke har overskudd til å farte ut og finne seg noen andre å ha sex med. Så han foreslår egentlig ikke et åpent forhold uansett, han foreslår at han skal kunne pule hvem han vil, ikke hun. Ergo driter han i at også hun savner mer sex, han vil bare finne enkleste løsning for seg selv.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror du har rett i det du sier isolert sett. Men for His del løser det jo egentlig ingenting, mannen slutter trolig ikke å mase om sex hele tiden og forvente at hun bare skal spre beina så han får seg litt. Det er et dypere problem i forholdet deres, og det er det de må ta tak i.

Jeg tenker åpent forhold føles trygt for mannen, for han ser jo at HI ikke har overskudd til å farte ut og finne seg noen andre å ha sex med. Så han foreslår egentlig ikke et åpent forhold uansett, han foreslår at han skal kunne pule hvem han vil, ikke hun. Ergo driter han i at også hun savner mer sex, han vil bare finne enkleste løsning for seg selv.

Nettopp. Så denne løsningen er tap-tap for henne. Hun vil jo få slutt på sexmaset hans, det blir jo erstattet av vissheten om at han ligger med andre. I tillegg vil han ikke bruke kondom, så da er risikoen for STD og graviditet på si til stede. Så har man også følelser som plutselig kan oppstå mellom mannen og ligget hans. Hun vinner null og niks på denne ordningen, og hennes manglende sexliv vil jo ikke bli mindre mangelfullt av den.

Skrevet
VeslePesle skrev (40 minutter siden):

Jeg tror du ville blitt overrasket over hvor mange menn som faktisk ser rekkevidden av ting de foreslår. Jeg tror ikke at de fleste menn som forslår åpent forhold ikke skjønner at det gjelder begge parter. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det kan jo hende hun mister sin forståelse for han, når han hele tiden maser om sex, vil ha sex uten kondom, og mener hun kan spre beina selv om hun ikke er i form, slik at han får sitt...?

Hi sier jo selv at hun ønsker seg mer sex selv, men ikke er i stand til det. Da er det trolig mye mannen kan gjøre for å avlaste HI, for å ta initiativ til mer intimitet uten at det nødvendigvis medfører.

Det er lite som er så turn-off som en mann som nekter å ta ansvar for prevensjon når kona blir fysisk syk av prevensjonsmidlene hun har brukt, og en mann som maser hele tiden om at han må få sex. Jeg har høy sexlyst og har gjerne sex minst en gang om dagen, men til og med jeg hadde mistet lysten på en mann som oppførte seg så selvsentrert som dette. Han hadde fått lite forståelse fra meg, om jeg var i HIs situasjon, pga. sutringen hans. Hadde han derimot oppført seg som en omtenksom partner som tok ansvar og som var ute etter å finne gode løsninger for begge to, da ville han møtt stor forståelse fra meg og vilje til å strekke meg hvis vi fant løsninger som fungerte for begge.

Den siste setning forteller jo hvordan hun ser på hans behov. Det er ingen forståelse for han gjennom innlegget og det syns jeg også er litt merkelig. Det er fokus på HI og hva hun ikke orker og har energi til. Det er store forandringer for mannen også, men det nevnes ikke annet enn at han uffer og klager. Det er ikke ord som "Jeg forstår jo hans behov"... Det ville jo vist at de er to i forholdet. Jeg lurer jo på hvordan kommunikasjonen er i forholdet når begge da har nok med seg og sitt, og det ikke ser ut til at de tenker på hverandre i det hele tatt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Ja, for de fleste er sex noe annet enn å få tømt seg, men for mannen til HI er det åpenbart bare det. Hun skal spre bena så han kan forsyne seg, selv om hun ikke er istand til å delta aktivt i sexen. Hvor glad er han egentlig i henne når han faktisk foreslår det? Mangel på respekt er det helt klart, men det er han som ikke respekterer henne! Når han i tillegg klager over at han må stå for prevensjonen, hvordan tenker han at det skal foregå i et åpent forhold? At han skal ligge rundt uten å beskytte seg selv og sin kone? Og hvor opphissende er det egentlig når han klager over at han må bruke prevensjon?

Han er ikke mye å samle på slik det er i dag. Jeg ville stilt ultimatum om parterapi eller latt han ha et åpent forhold som ikke innebar et forhold med meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...