Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #101 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Fordi hodehåret sees av alle mennesker. Også dem jeg ikke er i en intim relasjon med. Anonymkode: 6cde3...8ba Og? Anonymkode: 38853...69f
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #102 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Stakkars. Er ungen ufør nå? Anonymkode: 083d6...15b Nei, han ble eldre, og så ble det ikke lenger helt avgjørende at mamma var like konstant. Men de minste ungene liker oss jo best som de er vant til. Anonymkode: 6cde3...8ba
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #103 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Og? Anonymkode: 38853...69f De fremmede rundt meg gjør vurderinger av meg som er forstyrrende for vår interaksjon dersom jeg ser ustelt ut. Av samme grunn går jeg bare med kosebuksa hjemme i stua. Men dette vet du fra før, sant? Anonymkode: 6cde3...8ba
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. april 2022 #104 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): De fremmede rundt meg gjør vurderinger av meg som er forstyrrende for vår interaksjon dersom jeg ser ustelt ut. Av samme grunn går jeg bare med kosebuksa hjemme i stua. Men dette vet du fra før, sant? Anonymkode: 6cde3...8ba Så du ønsker ikke å være velkledd og velstelt for din egen del?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #105 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): De fremmede rundt meg gjør vurderinger av meg som er forstyrrende for vår interaksjon dersom jeg ser ustelt ut. Av samme grunn går jeg bare med kosebuksa hjemme i stua. Men dette vet du fra før, sant? Anonymkode: 6cde3...8ba Men skulle ikke ungene lære å like seg selv som de er da? Anonymkode: 38853...69f
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #106 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): De fremmede rundt meg gjør vurderinger av meg som er forstyrrende for vår interaksjon dersom jeg ser ustelt ut. Av samme grunn går jeg bare med kosebuksa hjemme i stua. Men dette vet du fra før, sant? Anonymkode: 6cde3...8ba Hvorfor eier jeg ingen kosebukser, tror du? Hva har påvirka meg til å alltid stelle meg, selv når jeg bare er hjemme? Ellers er det helt fint å få grått hår. Det er NATURLIG. Anonymkode: 083d6...15b
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #107 Skrevet 15. april 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden): Så du ønsker ikke å være velkledd og velstelt for din egen del? Nei? Hva skulle velkledd og velstelt ha å si for MEG, jeg sitter da ikke og glor i speilet når jeg er hjemme??? Her i stua går jeg i myk joggebukse som er bekvem. Tar av BH, tar av sokker, alt sånt som gnager. Hvordan det føles er da atskillig viktigere enn hvordan det ser ut. Anonymkode: 6cde3...8ba
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #108 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor eier jeg ingen kosebukser, tror du? Hva har påvirka meg til å alltid stelle meg, selv når jeg bare er hjemme? Ellers er det helt fint å få grått hår. Det er NATURLIG. Anonymkode: 083d6...15b Aner ikke hva som motiverer dine handlinger, så det kan jeg ikke svare på. Annet enn at din aversjon mot egne kjønnshår kom av at du hatet endringer? Og dem hater du så mye at du må gjøre det samme 30 år etterpå, for å ikke oppleve endring? Så nei, kan ikke si hva som gjør at du aldri har kjøpt kosebukser, du orker vel ikke den store endringen det er å gå i klesbutikken? Anonymkode: 6cde3...8ba
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. april 2022 #109 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei? Hva skulle velkledd og velstelt ha å si for MEG, jeg sitter da ikke og glor i speilet når jeg er hjemme??? Her i stua går jeg i myk joggebukse som er bekvem. Tar av BH, tar av sokker, alt sånt som gnager. Hvordan det føles er da atskillig viktigere enn hvordan det ser ut. Anonymkode: 6cde3...8ba Da er vi forskjellige da… jeg kler meg pent og steller meg for meg. JEG føler meg bedre ved å gjøre det. Det samme er det med intimbarbering. Det er fordi JEG føler meg finere uten hår.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #110 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Men skulle ikke ungene lære å like seg selv som de er da? Anonymkode: 38853...69f Det håper jeg de gjør, ja. De lever imidlertid ikke i et vakuum, så de må nok også finne seg i at der er en verden rundt, og den verdenen forventer at de steller seg før de gjør seg synlige der ute. Forskjellen på meg og dere er at jeg 1) ikke anser kjønnsbarbering for å være del av normal reinslighet eller nødvendig kroppspleie, og 2) ser forskjell på de ulike nivåene av kjennskap man har til ulike mennesker. Ikke alle skal se kjønnsorganet mitt, derfor trenger det ikke friseres. De som SKAL se det, skal være i en sånn relasjon med meg at jeg finner det naturlig å være naken. Da må de ha kommet forbi det stadiet der den overflatiske bedømmelsen finner sted. Er dette virkelig kontroversielt, altså…? Anonymkode: 6cde3...8ba
Luksusdyret Skrevet 15. april 2022 #111 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Jøss, du «valgte» det av en indre impuls som ikke kom fra noe sted? Vel, da er det jammen bra du er blitt så voksen at du kan slutte å «velge» det da. For selv om du begynte som ung, så er det sikkert like lett for dine hår å gro ut igjen som for mine. Anonymkode: 6cde3...8ba Hvorfor skal jeg gjøre det?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #112 Skrevet 15. april 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden): Da er vi forskjellige da… jeg kler meg pent og steller meg for meg. JEG føler meg bedre ved å gjøre det. Det samme er det med intimbarbering. Det er fordi JEG føler meg finere uten hår. Ja, hvis du trenger å føle deg «fin» for å klare å se på musa di, så må du jo bare barbere i vei? Det behovet har ikke jeg. Anonymkode: 6cde3...8ba
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #113 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det håper jeg de gjør, ja. De lever imidlertid ikke i et vakuum, så de må nok også finne seg i at der er en verden rundt, og den verdenen forventer at de steller seg før de gjør seg synlige der ute. Forskjellen på meg og dere er at jeg 1) ikke anser kjønnsbarbering for å være del av normal reinslighet eller nødvendig kroppspleie, og 2) ser forskjell på de ulike nivåene av kjennskap man har til ulike mennesker. Ikke alle skal se kjønnsorganet mitt, derfor trenger det ikke friseres. De som SKAL se det, skal være i en sånn relasjon med meg at jeg finner det naturlig å være naken. Da må de ha kommet forbi det stadiet der den overflatiske bedømmelsen finner sted. Er dette virkelig kontroversielt, altså…? Anonymkode: 6cde3...8ba I din iver etter å kjempe mot fordømming, så fordømmer du de som ikke tenker det samme som deg selv. Anonymkode: 38853...69f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. april 2022 #114 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja, hvis du trenger å føle deg «fin» for å klare å se på musa di, så må du jo bare barbere i vei? Det behovet har ikke jeg. Anonymkode: 6cde3...8ba Jeg føler meg best uten hår andre steder enn på hodet . Så enkelt .
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #115 Skrevet 15. april 2022 VeslePesle skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal jeg gjøre det? Tråden her kommer jo av at HI ble svar skyldig da et barn i en følsom fase av oppveksten bemerket hennes «valg». Du snakker som om valgene kommer ut av det blå. For dine barn vil de jo ikke det: de vil danne en forventning om at kvinnekropper ikke har kjønnshår, eller ikke BØR ha det. Hva du gjør med den infoen er jo opp til deg. Men du har jo barn selv. Anonymkode: 6cde3...8ba
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #116 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): I din iver etter å kjempe mot fordømming, så fordømmer du de som ikke tenker det samme som deg selv. Anonymkode: 38853...69f Kan du si hvor jeg gjør det, helt konkret? Anonymkode: 6cde3...8ba
Luksusdyret Skrevet 15. april 2022 #117 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Greia var vel ikke at hun skal slutte med noe hun liker. Men hvis hun påstår at hun som 13-åring intuitivt tok det vekk uten å ha fått med seg noen som helst konnotasjoner fra andre steder, da er det faktisk løgn. Anonymkode: 6cde3...8ba Det er ingen løgn. Jeg begynte å ta vekk håret fordi det vokser ganske langt utover bikinikanten, og huden min tåler ikke barberhøvel. Jeg begynte derfor med krem, og da er det enklest å ta alt. Mannen foretrekker litt hår. Jeg prøvde å barbere kanten for å få det slik han liker, men begynte igjen å få nupper og sår som klødde og gjorde vondt. Så jeg begynte å ta alt vekk igjen. Hva er det som er løgn?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #118 Skrevet 15. april 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Jeg føler meg best uten hår andre steder enn på hodet . Så enkelt . Ja, det er jo et enkelt «valg», som kun oppstår internt i deg. Helt klart. Anonymkode: 6cde3...8ba
Luksusdyret Skrevet 15. april 2022 #119 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er jo et enkelt «valg», som kun oppstår internt i deg. Helt klart. Anonymkode: 6cde3...8ba Hva er ditt problem med at andre velger annerledes enn deg?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #120 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Aner ikke hva som motiverer dine handlinger, så det kan jeg ikke svare på. Annet enn at din aversjon mot egne kjønnshår kom av at du hatet endringer? Og dem hater du så mye at du må gjøre det samme 30 år etterpå, for å ikke oppleve endring? Så nei, kan ikke si hva som gjør at du aldri har kjøpt kosebukser, du orker vel ikke den store endringen det er å gå i klesbutikken? Anonymkode: 6cde3...8ba Jeg har ingen aversjon mot kjønnshår bare fordi jeg fjerner den selv. Har du en aversjon mot grått hår, ettersom du farger ditt eget hår? Anonymkode: 083d6...15b
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #121 Skrevet 15. april 2022 VeslePesle skrev (Akkurat nå): Det er ingen løgn. Jeg begynte å ta vekk håret fordi det vokser ganske langt utover bikinikanten, og huden min tåler ikke barberhøvel. Jeg begynte derfor med krem, og da er det enklest å ta alt. Mannen foretrekker litt hår. Jeg prøvde å barbere kanten for å få det slik han liker, men begynte igjen å få nupper og sår som klødde og gjorde vondt. Så jeg begynte å ta alt vekk igjen. Hva er det som er løgn? Med krem er det da i ALLE fall ikke enklest å ta alt! Oi oi oi, where to start… Går du i bikini hele året? Anonymkode: 6cde3...8ba
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #122 Skrevet 15. april 2022 VeslePesle skrev (Akkurat nå): Hva er ditt problem med at andre velger annerledes enn deg? Problem? JEG har ikke problemet. DERE har det selv, men nekter å innrømme det. Derfor omskaper dere det inni hodet til å hete «mitt personlige valg, så det så». Men det er jo ikke det… Anonymkode: 6cde3...8ba
Anonym bruker Skrevet 15. april 2022 #123 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ingen aversjon mot kjønnshår bare fordi jeg fjerner den selv. Har du en aversjon mot grått hår, ettersom du farger ditt eget hår? Anonymkode: 083d6...15b Hvor har du det fra at jeg har grått hår? Anonymkode: 6cde3...8ba
Luksusdyret Skrevet 15. april 2022 #124 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Med krem er det da i ALLE fall ikke enklest å ta alt! Oi oi oi, where to start… Går du i bikini hele året? Anonymkode: 6cde3...8ba Jeg går jevnlig i basseng, ja. Og ja, med krem er det enkles å ta alt i stedet for å påføre det kun på kanten med kirurgisk presisjon, for så å klippe hårene innover osv. Jeg har ikke 48 timer i hvert døgn til slik pirkarbeid.
Luksusdyret Skrevet 15. april 2022 #125 Skrevet 15. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Problem? JEG har ikke problemet. DERE har det selv, men nekter å innrømme det. Derfor omskaper dere det inni hodet til å hete «mitt personlige valg, så det så». Men det er jo ikke det… Anonymkode: 6cde3...8ba Nope, jeg har ikke noen problem med egen kropp. Forresten, hvorfor barberer du hår under armene? Det er jo ikke ditt personlige valg, men noe som er skapt av samfunnet. Så hvorfor gjør du det? Flere og flere kjendiser lar håret under armene gro i protest mot forventninger om glatt hud der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå