Gå til innhold

Vegansk tilbehør til lam

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha huset fult i påsken til påskelam noe om utgikk de to siste årene.
En av de som kommer har blitt veganer.

Jeg tenker at jeg kan lage en vegansk rett som for de som spiser kjøtt kan ha som tilbehør, og denne personen kan ha som hovedrett.

Noen med et forslag til en vegansk rett som vil passe sammen med lam?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi lager rotfruktsalat med rødbeter, pastinakk og gulrot. Har på rødvinseddik, honning (det må kanskje utgår for en veganer?) og pinjekjerner. Det er en rett som står seg helt fint selv og er veldig godt til lam. 

Anonymkode: 73560...22f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi lager rotfruktsalat med rødbeter, pastinakk og gulrot. Har på rødvinseddik, honning (det må kanskje utgår for en veganer?) og pinjekjerner. Det er en rett som står seg helt fint selv og er veldig godt til lam. 

Tusen takk, kan sikkert finne en erstatning for honning :)

Skrevet

Hva med fløtegratinerte poteter, finnes havre og soya fløte og revet vegansk ost. Og gjerne da en grønnsaks rett til og.

Anonymkode: ce8de...a02

Skrevet

En couscous-rett med f.eks. kikerter passer også til, syns jeg.

Skrevet
11 minutes ago, Anonym bruker said:

Nøttestek er godt som hovedrett, sammen med en god saus, poteter og grønnsaker, og funker også veldig godt som tilbehør til kjøtt. Det finnes flere gode oppskrifter. Jeg bruker denne, men lager ikke vegansk: https://greenbonanza.com/2016/12/04/innbakt-nottestek-med-grovt-fyll-og-saus/

Anonymkode: cf9c3...0a0

Så spennende.. Er den god? 

Jeg er verken vegetarianer eller veganer, men den så spennende ut 

Anonymkode: d17d4...887

Skrevet

Jeg lager det jeg pleier og bare sier at det er brukt veganervennlige alternativer for alt mulig. I virkeligheten er det jo egg, smør, fløte, osv.

Anonymkode: 4079b...57e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvor mye rødvinseddik? Det er noe jeg aldri har brukt tror jeg, så jeg aner ikke.

Anonymkode: 499e3...64d

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Jeg lager det jeg pleier og bare sier at det er brukt veganervennlige alternativer for alt mulig. I virkeligheten er det jo egg, smør, fløte, osv.

Så stygg du er.

Anonymkode: 499e3...64d

Skrevet

Så spennende.. Er den god? 

Jeg er verken vegetarianer eller veganer, men den så spennende ut 

Anonymkode: d17d4...887

Den er absolutt verdt å prøve, og ganske lett å lage. Jeg liker den veldig godt sammen med kjøtt, men synes det blir litt mye å ha denne alene til middag. Den er god kald til lunsj dagen etter også. Min datter er vegetarianer og liker den svært godt. Den er fast inventar til jule- og påskemiddag.

Jeg moser ingrediensene noe mer enn det som står i oppskriften - gir de en lett runde med stavmikser.  Jeg lager heller ikke sausen i oppskriften, men en saus som passer best til det kjøttet vi har. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Hvorfor? Du er jo bare slem. 

Skrevet

Jeg ville ha lagd en rotfruktgrateng. Den kan sikkert lages vegansk med en eller annen vegansk fløte. 

Skrevet

Korrekt! 

Anonymkode: 663a4...ae8

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Og så føler du deg sikkert svært lur og smart, når du egentlig bare er ufattelig teit. 

Skrevet

Tusen takk for mange gode forslag, og nei, jeg kommer ikke til å si noe er vegansk når det ikke er det.

Skrevet
Musemor med tre søte små skrev (6 timer siden):

Tusen takk, kan sikkert finne en erstatning for honning :)

Maple syrup

Anonymkode: 08fb1...8a1

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

De som spiser vegansk til vanlig, vil klare å smake det, du.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

De som spiser vegansk til vanlig, vil klare å smake det, du.

Det er da ikke mitt problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...