Gå til innhold

Tise: dominert av str. XS

Anbefalte innlegg

Skrevet

80% av profilene jeg kommer innom selger klær i str xs. Det speiler jo ikke realiteten? Er det skam over størrelse som gjør at kvinner som bruker M eller større ikke bruker appen i like stor grad?

Kan det være at kvinner i Str. S-XS har så mye større utvalg at de også kjøper mer klær?

Joda, alder på brukerne spiller en rolle, men en gjennomsnitts 25 åring er heller ikke str. XS.

Hva tror dere?

Anonymkode: 48f60...058

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser at jeg la denne på koronaforumet ved er uhell, håper dere flytter den:)

Skrevet

De som selger klær på tise har vel først kjøpt dem selv, og så innsett at de ikke passer. 

Anonymkode: f7740...d3d

Skrevet

Selger en del klær og sportsutstyr både etter meg selv, barn og ungdommer. Får aldri solgt noe på Tise, men masse på Finn, selv om det er snakk om merkeklær til ungdommer. Så bruker bare Finn nå.

Anonymkode: a215a...138

Skrevet

Jeg vil tippe at mye av forklaringen ligger i alderen, at det er et stort flertall av 16-20 åringer og derfor mye små størrelser. Kanskje er xs også en str mange er innom en kort periode før de vokser seg videre i mer kvinnelige former. Noe kan også skyldes bomkjøp, jeg ser stadig stativer på salg og ofte er det nettopp xs som henger igjen. 

Anonymkode: a9558...bbe

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

De som selger klær på tise har vel først kjøpt dem selv, og så innsett at de ikke passer. 

Anonymkode: f7740...d3d

Hehehehe 

Anonymkode: 0be5f...5a0

Skrevet

Det er ikke noe problem for deg at det selges størrelser du selv ikke passer i, vil jeg tro? Her i huset er både jeg str 38 og døtre i str 34 og 36 flittige brukere av Tise til å handle fine ting til en brøkdel av prisen. 

Anonymkode: 0e129...52e

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Det er ikke noe problem for deg at det selges størrelser du selv ikke passer i, vil jeg tro? Her i huset er både jeg str 38 og døtre i str 34 og 36 flittige brukere av Tise til å handle fine ting til en brøkdel av prisen. 

Anonymkode: 0e129...52e

Skjønner ikke helt hva du tenker her, det er ikke eg «problem» for meg at folk selger klær i str. xs.

Jeg får dejavu til en samtale med min tante for en tid siden. Hun har alltid snakker mye om kropp, størrelser, misunnelse og at de som ikke er tynne må «tåle» at andre er det. Ingen har skjønt hva hun snakker om. Nå har hun konkludert med at folk er sinte på henne fordi hun er tynn og de ikke er det. Problemet er at hun har brukt en hver anledning til å fortelle at hun ikke spiser (mye), er 63 cm i livet, og at andre ikke bør gå med slike og slike klær fordi de er for store. Det har alltid vært helt opplagt at hun mener at tynnest er best og at hun ønsker en form for anerkjennelse for at hun er tynn. Nå er det flere jenter fra 6 til 18 år i familien og mødrene deres sier i fra, da mener hun de er sinte på henne fordi hun er tynn (ikke fordi hun forlanger å få vite hvor stort livmål konfirmanten hadde da hun fikk tilpasset bunad etc.).

Lang digresjon men nei, det er ikke et problem at folk selger klær i xs. Jeg lurer bare på hvorfor det er så mange på tise i fohold til virkeligheten. Min teori er at det har med skam å gjøre, det er langt lettere å kringkaste til verden at du bruker str.34 enn str. 46.

Om jeg ikke tar feil kommer folk opp med tise-profil om du googler dem, så klesstørrelse blir «offentlig informasjon».

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...