Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #1 Skrevet 11. april 2022 Han blå-nekter ! Har ikke klippet neglene på flere mnd 😔😔 Anonymkode: 323b8...fd0
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #2 Skrevet 11. april 2022 Klipp de når han sover? Anonymkode: 831dd...551
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #3 Skrevet 11. april 2022 Vi har klippet når barnet sover når hn var mindre, men nå er barnet i skolealder. Jeg bruker klipper (ikke saks) og plasserer over negl, klemmer til hn kjenner hvor jeg klipper, og spør om det går greit at jeg klipper der. Hn er redd for å bli klippet i huden, at det skal gjøre vondt, eller at det sksl være ekkelt. Hn har nå full kontroll, for jeg klipper ikke før jeg får «godkjennelse». Det tar lenger tid, men det går veldig bra. Anonymkode: 124cc...24f
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #4 Skrevet 12. april 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Han blå-nekter ! Har ikke klippet neglene på flere mnd 😔😔 Anonymkode: 323b8...fd0 Du tvinger han. Anonymkode: 20dff...e3f
Frida_22 Skrevet 12. april 2022 #5 Skrevet 12. april 2022 Hva med å file? Fins dremel også som gjør jobben kjappere.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #6 Skrevet 12. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du tvinger han. Anonymkode: 20dff...e3f Virkelig? Anonymkode: 323b8...fd0
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #7 Skrevet 12. april 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Klipp de når han sover? Anonymkode: 831dd...551 Ja. Kan prøve det 😊 Anonymkode: 323b8...fd0
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #8 Skrevet 12. april 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Vi har klippet når barnet sover når hn var mindre, men nå er barnet i skolealder. Jeg bruker klipper (ikke saks) og plasserer over negl, klemmer til hn kjenner hvor jeg klipper, og spør om det går greit at jeg klipper der. Hn er redd for å bli klippet i huden, at det skal gjøre vondt, eller at det sksl være ekkelt. Hn har nå full kontroll, for jeg klipper ikke før jeg får «godkjennelse». Det tar lenger tid, men det går veldig bra. Anonymkode: 124cc...24f Så bra at dere har funnet en løsning. Jeg skal prøve når han sover. Kan evt prøve din metode hvis ikke funker Anonymkode: 323b8...fd0
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #9 Skrevet 12. april 2022 Frida_22 skrev (44 minutter siden): Hva med å file? Fins dremel også som gjør jobben kjappere. Nei. De er så lang. Han hyler bare jeg nærmer meg, sier det er vondt Anonymkode: 323b8...fd0
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #10 Skrevet 12. april 2022 Det hjelper litt å få vite alder. Det er litt forskjell på en 3-åring og en 12-åring, liksom. Anonymkode: d9e4a...6cb
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #11 Skrevet 12. april 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Det hjelper litt å få vite alder. Det er litt forskjell på en 3-åring og en 12-åring, liksom. Anonymkode: d9e4a...6cb Han er 6 år 😊 Anonymkode: 323b8...fd0
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #12 Skrevet 12. april 2022 1 hour ago, Anonym bruker said: Han er 6 år 😊 Anonymkode: 323b8...fd0 Har har noen diagnose? Bestikkelser fungerer fint her. Ellers så liker begge barna at jeg klipper neglen slik at den fortsatt sitter fast, også kan de rive den av 😆 Anonymkode: b69b4...887
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #13 Skrevet 12. april 2022 Hvordan har du gjort det frem til nå? Det må gjøres så enkelt er det, har med hygiene og gjøre. Ser mange barn med lange negler både på fingre og tær. Og for å ikke nevne skittene ører. Vasker ikke folk ellet steller med barna sine mere Anonymkode: 2df85...e64
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #14 Skrevet 12. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvordan har du gjort det frem til nå? Det må gjøres så enkelt er det, har med hygiene og gjøre. Ser mange barn med lange negler både på fingre og tær. Og for å ikke nevne skittene ører. Vasker ikke folk ellet steller med barna sine mere Anonymkode: 2df85...e64 Gutten min blånekter det du nevner! Frem til nå har han godtatt at tante klipper. Nå nekter han det og Anonymkode: 323b8...fd0
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #15 Skrevet 12. april 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Han er 6 år 😊 Anonymkode: 323b8...fd0 Forklaringer og belønning kan og bør prøves ut først, men om det ikke går må man jo faktisk bruke tvang. Han er for liten til å selv ta ansvar for konsekvensene av manglende hygiene, og da må på et tidspunkt foresatte sette ned foten og la det stå til. Jeg hadde en slik runde med datteren min som en periode nektet å dusje/vaske håret da hun var 6-7 år. Det går jo ikke, og når hun blånektet alt annet (vi hadde snakket med henne, spurt om noe var skummelt, forklart hvorfor osv) måtte vi jo bare tvinge det igjennom til slutt. Da ble det jo også sånn: "Nå skyller jeg ut sjampoen, du kan enten legge hodet bak og holde klut over øyne og unngå såpe i øynene, eller så bare skyller jeg og så renner det ned der det renner". Det tok én gang før hun skjønte sitt eget beste og samarbeidet, men en god del ganger før hun innså at det ikke hjalp å protestere. Om ikke noe annet funker på deres gutt, så må dere jo faktisk bare klippe til slutt. Anonymkode: d9e4a...6cb
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #16 Skrevet 12. april 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Virkelig? Anonymkode: 323b8...fd0 Ja, du bestemmer, gjør du ikke. Anonymkode: 20dff...e3f
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #17 Skrevet 12. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Gutten min blånekter det du nevner! Frem til nå har han godtatt at tante klipper. Nå nekter han det og Anonymkode: 323b8...fd0 Det er ikke ett spørsmål sånt må gjøres . Blir helt fascinert av enkelte foreldre . Gjør det når han sover eller rett etter dusjen. Da er det myke og lette og klippe. Anonymkode: 2df85...e64
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #18 Skrevet 12. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, du bestemmer, gjør du ikke. Anonymkode: 20dff...e3f Hjemme hos dem er det tydeligvis seksåringen som bestemmer. At han har gått slik i flere måneder høres veldig uhygienisk ut! Anonymkode: d855c...d37
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #19 Skrevet 12. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Forklaringer og belønning kan og bør prøves ut først, men om det ikke går må man jo faktisk bruke tvang. Han er for liten til å selv ta ansvar for konsekvensene av manglende hygiene, og da må på et tidspunkt foresatte sette ned foten og la det stå til. Jeg hadde en slik runde med datteren min som en periode nektet å dusje/vaske håret da hun var 6-7 år. Det går jo ikke, og når hun blånektet alt annet (vi hadde snakket med henne, spurt om noe var skummelt, forklart hvorfor osv) måtte vi jo bare tvinge det igjennom til slutt. Da ble det jo også sånn: "Nå skyller jeg ut sjampoen, du kan enten legge hodet bak og holde klut over øyne og unngå såpe i øynene, eller så bare skyller jeg og så renner det ned der det renner". Det tok én gang før hun skjønte sitt eget beste og samarbeidet, men en god del ganger før hun innså at det ikke hjalp å protestere. Om ikke noe annet funker på deres gutt, så må dere jo faktisk bare klippe til slutt. Anonymkode: d9e4a...6cb Jeg er enig i dette. Har gutten en diagnose? Jeg har en 6-åring selv, og det er da virkelig mulig å overtale henne/forhandle/tvinge. Hun hater å vaske håret, men har etter mange års protester forstått at jeg kommer til å gjøre det uansett. Hun kan få en klut til å holde over ansiktet, eller hun kan la være. Det er omsorgssvikt å la ham gå med utklipte negler i månedsvis! Anonymkode: af4d0...835
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #20 Skrevet 12. april 2022 Det kan faktisk være omsorgssvikt å tvinge også… Dette med angst for å klippe negler er en kjent sak for en del foreldre til autistiske barn, ihvertfall. Jeg er selv autist (jeg har aldri vært redd for å klippe neglene - derimot er det svært ubehagelig om de blir klippet for korte, slik noen ofte har for vane å gjøre til sine barn, nettopp fordi det er vanskelig å få klippet dem). Jeg sier absolutt ikke at alle barn som ikke liker å få klippet neglene er autister, men det meste ordner seg med god tid og god stemning. Når han er 6 år, kan han jo prøve å klippe dem selv med klipper, og litt hjelp. Og han klarer å fortelle hva han er redd for, vil jeg tro. Bruk god tid, og kanskje kan han få prøve å klippe dine negler først? Når man først får gjort det på en god måte, så går det gjerne lettere neste gang 😊 Anonymkode: 124cc...24f
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #21 Skrevet 12. april 2022 Jeg syns det er enklere å klippe neglene i samme retning som jeg gjør på meg selv, så sønnen sitter på fanget mitt mens jeg klipper neglene hans. Det er jo ikke et valg barna har. Det bestemmer du som voksen. Dere går ikke ut av badet før neglene er klipt. Gjør det gjerne etter en dusj, da er de myke og lette å klippe. Han kan hyle, skrike og nekte så lenge han vil, du har all verdens tid. Du kan sitte der til i morra om så. Men da må du gjennomføre også. Gjør du det én gang, blir det enklere neste gang. Hva om det hadde vært tannpuss? Hadde du latt vær å pusse tennene i måneder? Nope... Noen ting bestemmer voksne. Anonymkode: 8314b...aa6
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #22 Skrevet 12. april 2022 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Hjemme hos dem er det tydeligvis seksåringen som bestemmer. At han har gått slik i flere måneder høres veldig uhygienisk ut! Anonymkode: d855c...d37 Jeg vet... Anonymkode: 20dff...e3f
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #23 Skrevet 12. april 2022 Min sønn hadde totalt panikk og nektet meg å klippe neglene. Han var også seks år. Forsøkte meg med tvang én gang og innså ganske kjapt at det virkelig ikke bygger tillit og samarbeid. Løste seg da jeg kjøpte en bitteliten klipper, sa den var spesielt for barn, og gav han den for å klippe selv. Vi avtalte at han skulle klippe EN negl. Gutten tok klipperen og brukte ca 20 min på å tørre å klippe. Deretter tok han rett og slett alle neglene selv, og har styrt dette selv siden. Anonymkode: 971c8...be7
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #24 Skrevet 12. april 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Min sønn hadde totalt panikk og nektet meg å klippe neglene. Han var også seks år. Forsøkte meg med tvang én gang og innså ganske kjapt at det virkelig ikke bygger tillit og samarbeid. Løste seg da jeg kjøpte en bitteliten klipper, sa den var spesielt for barn, og gav han den for å klippe selv. Vi avtalte at han skulle klippe EN negl. Gutten tok klipperen og brukte ca 20 min på å tørre å klippe. Deretter tok han rett og slett alle neglene selv, og har styrt dette selv siden. Anonymkode: 971c8...be7 Har prøvd med disse. Syns den med bamsen var så søt. Men neida. Men i kveld skal jeg virkelig gjøre enda et forsøk Anonymkode: 323b8...fd0
Anonym bruker Skrevet 14. april 2022 #25 Skrevet 14. april 2022 On 4/12/2022 at 12:15 AM, Anonym bruker said: Han blå-nekter ! Har ikke klippet neglene på flere mnd 😔😔 Anonymkode: 323b8...fd0 kommer litt an på alderen,men barnet her har klippet selv fra han var 6, sjekker over etterpå,men fra han var 7 år klippet han ganske bra selv Anonymkode: 5f5b9...36f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå