Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #1 Skrevet 11. april 2022 Ungdom som har valgt kristelig konfirmasjon. Anonymkode: a2217...0b4
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #2 Skrevet 11. april 2022 Det så helt grusomt ut, men om du tenker at ungdommen vil like det så kjør på. Her i huset ville det medført en klausul om at han eller hun måtte ha tatt det med seg når han flytter ut, for jeg ville ikke hatt det i mitt hus. Men jeg regner med at du synes det er fint ettersom du vurderer å kjøpe det. Anonymkode: e5e2c...a26
TøffiTrynet☠ Skrevet 11. april 2022 #3 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ungdom som har valgt kristelig konfirmasjon. Anonymkode: a2217...0b4 Der KAN, men er dere sikre på at dere VIL? 😇
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #4 Skrevet 11. april 2022 Det kan dere jo, men hvorfor? Anonymkode: aaf49...c47
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #5 Skrevet 11. april 2022 Bare en trolletråd…… Anonymkode: 53bf4...53b
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #6 Skrevet 11. april 2022 Nei altså, dagens ungdom er ikke personlig kristne da, så dette bildet vil være too much bare for å provosere 😬😅 Kjøp en mer vanlig gave du, som koffert, smykke eller gi penger ✌️ Anonymkode: 85151...b6b
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #7 Skrevet 11. april 2022 Jeg kjøper aldri bilder til andre, det er altfor personlig til at jeg kan ta den avgjørelsen. Men du forsøker bare å provosere, ikke sant? At siden han velger kristelig konfirmasjon så må han tåle å få et Jesus-bilde i gave. Min søster og familie er svært aktiv i pinsemenigheten, og selv de har ikke Jesus-bilder på veggene. Anonymkode: dc596...6ba
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #8 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Nei altså, dagens ungdom er ikke personlig kristne da, så dette bildet vil være too much bare for å provosere 😬😅 Kjøp en mer vanlig gave du, som koffert, smykke eller gi penger ✌️ Anonymkode: 85151...b6b Jeg er kristen og jeg synes deg bildet var gyselig. Jeg kjenner ingen som kunne tenkt seg å henge noe sånt på veggen. Anonymkode: aaf49...c47
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #11 Skrevet 11. april 2022 😂😂😂😂😂 Du tuller ikke sant??? Anonymkode: 057ae...53c
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #12 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): 😂😂😂😂😂 Du tuller ikke sant??? Anonymkode: 057ae...53c Ja jeg tuller LITT i alle fall 😅😅 vi er ikke kristne selv og vi synes konfirmantens valg om å gjøre det kristelig bare for å få mere penger er så komisk at vi har lyst til å gi hen en slik gave. Men det blir kanskje litt voldsomt? Anonymkode: a2217...0b4
smurfis Skrevet 11. april 2022 #13 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ja jeg tuller LITT i alle fall 😅😅 vi er ikke kristne selv og vi synes konfirmantens valg om å gjøre det kristelig bare for å få mere penger er så komisk at vi har lyst til å gi hen en slik gave. Men det blir kanskje litt voldsomt? Anonymkode: a2217...0b4 Men du tuller vel? De fleste konfirmerer seg fordi "alle" andre gjør det og fordi det er det som er vanlig. Det er ikke bare for pengens skyld, det er for å få en fin dag med famile og venner hvor hun/han er hovedpersonen og kan føle seg spesiell og "fin". Gjør du det samme når folk gifter seg i kirken? De fleste som gjør det er jo ikke religiøse de heller?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #14 Skrevet 11. april 2022 smurfis skrev (3 minutter siden): Men du tuller vel? De fleste konfirmerer seg fordi "alle" andre gjør det og fordi det er det som er vanlig. Det er ikke bare for pengens skyld, det er for å få en fin dag med famile og venner hvor hun/han er hovedpersonen og kan føle seg spesiell og "fin". Gjør du det samme når folk gifter seg i kirken? De fleste som gjør det er jo ikke religiøse de heller? Humanistisk konfirmasjon er et fint alternativ for de som ikke tror. Anonymkode: a2217...0b4
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #15 Skrevet 11. april 2022 smurfis skrev (7 minutter siden): Men du tuller vel? De fleste konfirmerer seg fordi "alle" andre gjør det og fordi det er det som er vanlig. Det er ikke bare for pengens skyld, det er for å få en fin dag med famile og venner hvor hun/han er hovedpersonen og kan føle seg spesiell og "fin". Gjør du det samme når folk gifter seg i kirken? De fleste som gjør det er jo ikke religiøse de heller? Og da er det greit? Jeg er ikke kristen og har derfor (her har jeg lyst å tilføye et "selvfølgelig") ikke giftet meg i kirken heller. Ingen av barna er døpt og ingen av dem har valgt konfirmasjon i kirken. Det finnes faktisk andre fine markeringer av de vanlige overgangsritene, og da synes jeg det blir for dumt å velge noe religiøst bare fordi "alle andre gjør det". Anonymkode: f3f1c...af0
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #16 Skrevet 11. april 2022 Det er vel ikke forskjell på gavene om man velger humanetisk eller kristelig konfirmasjon? Konfirmanten får jo det samme likevel. Hvorfor skulle de få mer om de velger kristelig? Anonymkode: 9868e...6a6
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #17 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Og da er det greit? Jeg er ikke kristen og har derfor (her har jeg lyst å tilføye et "selvfølgelig") ikke giftet meg i kirken heller. Ingen av barna er døpt og ingen av dem har valgt konfirmasjon i kirken. Det finnes faktisk andre fine markeringer av de vanlige overgangsritene, og da synes jeg det blir for dumt å velge noe religiøst bare fordi "alle andre gjør det". Anonymkode: f3f1c...af0 Det er akkurat slik vi tenker også Anonymkode: a2217...0b4
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #18 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er vel ikke forskjell på gavene om man velger humanetisk eller kristelig konfirmasjon? Konfirmanten får jo det samme likevel. Hvorfor skulle de få mer om de velger kristelig? Anonymkode: 9868e...6a6 Utrolig nok er det faktisk slik for ganske mange. Vi kjenner flere 07-ere som er konfirmant i år som har fått som såkalt valg av foreldrene sine å ta kristelig eller ingen ting. Og dette er familier som ikke er kristne men som er veldig bundet av å være lik alle andre og at alt må fremstå fint. Anonymkode: a2217...0b4
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #19 Skrevet 11. april 2022 Men da er det jo ikke konfirmanten som bestemmer… Anonymkode: 9868e...6a6
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #20 Skrevet 11. april 2022 48 minutes ago, Anonym bruker said: Ja jeg tuller LITT i alle fall 😅😅 vi er ikke kristne selv og vi synes konfirmantens valg om å gjøre det kristelig bare for å få mere penger er så komisk at vi har lyst til å gi hen en slik gave. Men det blir kanskje litt voldsomt? Anonymkode: a2217...0b4 Kjøp heller et postkort med Jesus. Det hadde jeg ledd av. Men hadde gitt det på morningen, ikke i selve selskapet. Trenger ikke å fornærme noen hvis de er kristne liksom Anonymkode: dbc56...2c3
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #21 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Humanistisk konfirmasjon er et fint alternativ for de som ikke tror. Anonymkode: a2217...0b4 Hvis du ikke vil være medlem av humanistisk forbund er det vell ikke noe riktigere å kjøpe konfirmasjonsundervidning av dem enn av kirken? Anonymkode: aaf49...c47
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #22 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvis du ikke vil være medlem av humanistisk forbund er det vell ikke noe riktigere å kjøpe konfirmasjonsundervidning av dem enn av kirken? Anonymkode: aaf49...c47 Du trenger ikke være medlem da. Google it. Anonymkode: a2217...0b4
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #23 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du trenger ikke være medlem da. Google it. Anonymkode: a2217...0b4 Du trenger ikke tro for å konfirmere deg i kirken heller. Anonymkode: aaf49...c47
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #24 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Du trenger ikke tro for å konfirmere deg i kirken heller. Anonymkode: aaf49...c47 Og det er grunnen til at folk reagerer. Hva er vitsen med å gå på kurs nesten et helt skoleår, høre om kristendommen og avrunde med en religiøs seremoni om man ikke tror på det? Anonymkode: a2217...0b4
Gjest NotNaomi Skrevet 11. april 2022 #25 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja jeg tuller LITT i alle fall 😅😅 vi er ikke kristne selv og vi synes konfirmantens valg om å gjøre det kristelig bare for å få mere penger er så komisk at vi har lyst til å gi hen en slik gave. Men det blir kanskje litt voldsomt? Anonymkode: a2217...0b4 Jeg vet ikke om jeg skal beundre deg for at du helt åpent står fram som så fantastisk barnslig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå