Gå til innhold

Påskemat, hva spiser dere? Alt av tips dere kan gi😊

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser dere alle dagene i påsken? Vi er bortreist nå og skal hjem igjen onsdag, litt bakvendt ja, men var sånn det passet i år. To unger, som er til tider meget kresne, ingen spiser poteter bortsett fra meg, men jeg vil ha mat med poteter, men som kan spises med ris eller pasta også. Lørdag vil ungene ha pizza om kvelden som vi pleier, men tips til noe litt mindre og kjekt på dagtid? Og gode middager andre dager som ikke er lam. 😊 Andre måltid enn middager og om noen har tips til det. Takk 😊 

Anonymkode: f71cf...e5c

Fortsetter under...

Skrevet

I dag skal vi ha lasagne eller taco. Planen er lasagne, men så kom det plutselig noe opp her som forskyver programmet litt, så da er det muligens enklere å lage taco. Noe med kjøttdeig blir det i alle fall.

Ellers så planlegger vi pinnekjøtt - men det er jo lam og trenger poteter, så det vil du sikkert ikke ha. Vi skal ha pasta carbonara en dag og pizza med ruccolasalat. Påskeaften blir det nok enten kylling i karri med pitabrød eller ris (eller kanskje blir det kyllingsuppe eller noe annet, tar det litt på sparket)  eller rødvinsgryte. Og det det ikke blir den dagen, blir det en annen. Så har vi pølser i skapet, sånn at om det skulle bli strålende vær en dag, kan det hende vi finner fram grillen og serverer pølser med diverse tilbehør. Og nå ser jeg at vi burde hatt en fiskemiddag inni her også, men det er ikke så mange dager igjen. I så tilfelle blir det laks med en eller annen "asiatisk" smak, mango og ris og kanskje litt salat.

Sikkert ikke så god hjelp, for vi bare handler inn litt forskjellig så tar vi det som det passer. 

Anonymkode: e3a42...81d

Skrevet

Vi spiser ganske vanlige middager i påsken, bortsett fra påskeaften blir det enten lam eller biff med tilbehør. Torsdag inviterer vi storfamilien på grilling av pølser i hagen 

Anonymkode: aa46b...614

Skrevet

Vi spiser egentlig aldri noe annet i påsken enn ellers med et lite unntak av at vi i år skal ha lammelår en dag fordi mamma har spurt så pent om jeg kan lage til. Kan dere ikke bare spise mat dere liker, da?

Anonymkode: 3ee85...f88

Skrevet

En dag i påsken må det grilles pølser på spyd, altså bålpanna. Blir gjerne en av dagene med best vær, tenne i bålpannen og spise ute. Blir ikke påske uten "brente" grillpølser en dag. Anbefaler pølsemakerens beste fra Gilde, jeg synes chorizo var kjempegod mens mannen likte de med chili og ost best :)

https://www.gilde.no/produktserie/polsemakerens-beste

Anonymkode: 89531...18d

Skrevet

Idag blir det pannekake på gutta og kylling på meg. Imorgen vurderer vi å spise på ikea eller McDonald's. 

Onsdag skal vi spise hos en slektning. Torsdag blir det grilling av burgere, ribbe på fredag, lammelår på lørdag, søndag vet vi ikke ennå... mandag noe som ligger i fryseren

Anonymkode: 887a0...4ab

Annonse

Skrevet

I dag er det fortsatt hverdag. Fisk, ovnsbakte rotgrønnsaker og potet. I morgen, pastagryte med kylling. Så er det hotell i tre dager. Søndag blir det nok «lørdagspizza». Mandag…. Ikke funnet ut, kanskje restaurant. Jeg hater å lage middag. 

Anonymkode: 31c4e...06f

Skrevet

Vi skal ha fiskegrateng, pitabrød med fiskekaker, kyllingsalat, taco, lam og jegergryte nå i påsken. Litt hverdagsmat, litt festmat, og litt av alles favoritter. 

Anonymkode: e76b2...0c6

Skrevet

Vi skal ha helstekt kylling, helstekt oksefilet, taco, tikka masala, ulike varianter med grillmat etc😀

Anonymkode: 615be...faa

Skrevet

Min bedre halvdel er svensk, så vi skal ha sildebord en dag. Skal på hytta til mindre foreldre og spise påskelammet samt en middag til jeg ikke vet hva blir. Blir kjøttkaker, poteter og brun saus en av dagene. Helstekt ytrefilet av svin med ovnsbakte poteter og en eller annen gryte mandag.

Anonymkode: 9519b...01b

Skrevet

Grillsesongen må åpnes med noe skikkelig grillmat, marinerte grillskiver og sånne ting som man ikke spiser om vinteren.

Viltgryte var et godt forslag høyere opp i tråden her, så det skal jeg definitivt lage en av dagene :)

Anonymkode: 89531...18d

Skrevet

I dag ble det faktisk burgere på grillen etter en lang dag med hagearbeid i vårsola. Ellers skal vi ha kalkunfilet, oksestek, kylling med hjemmelaget pasta, sitron og salvie , lammekoteletter med tzatziki, ovnsbakte perlepoteter og gresk salat, lammelår med ratatouille, portvinssaus og hasselbackpoteter, og grønnsakspai. Litt mye kjøtt, så tenker det blir vegetar og fisk/skalldyr innimellom. 

Anonymkode: 2a74f...c1e

Skrevet

Vi skal ha hjemmelaget lasagne bolongese skjærtorsdag og coq au vin langfredag. Resten er ikke bestemt. 

Annonse

Skrevet

Vi hadde lasagne i går (hjemmelagd) Grilling i dag og i morgen, langfredag er det surdeigspizza fra pizzaovnen, påskeaften blir det helstekt indrefilet med hjemmelaget bearnaise og saltbakte småpoteter (og en god rødvin) Ellers er det ikke noe planlagt. Muligens laks på torsdag. 

Skrevet
On 4/11/2022 at 12:55 PM, Anonym bruker said:

Hva spiser dere alle dagene i påsken? Vi er bortreist nå og skal hjem igjen onsdag, litt bakvendt ja, men var sånn det passet i år. To unger, som er til tider meget kresne, ingen spiser poteter bortsett fra meg, men jeg vil ha mat med poteter, men som kan spises med ris eller pasta også. Lørdag vil ungene ha pizza om kvelden som vi pleier, men tips til noe litt mindre og kjekt på dagtid? Og gode middager andre dager som ikke er lam. 😊 Andre måltid enn middager og om noen har tips til det. Takk 😊 

Anonymkode: f71cf...e5c

Jeg er hjemme alene fra mandag-torsdag denne uka har spist Pizza, froland og litt lettvint mat, i dag blir det biff og grønnsaker

når barnet kommer blir det :

Fredag : nachos

lørdag : pita brød med kylling og grønnsaker

søndag  Skal vi på middag, så usikker hva det blir,men regner med Lammestek er noe slik

mandag : fiskepinner og pasta og grønnsaker

Anonymkode: a8373...861

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...