Gå til innhold

Inspirert venner på ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Nei, det har vi ikke. Kan ikke akkurat sette vennene igjen på hotellrommet og si at nå skal vi ha familietid... Det er forskjell på å ha tid med ungene alene og ha tid med ungene pluss venner. "Bare familie"-tiden er verdifull, og ferien er gull verdt til det. Det er forskjell på den tiden i ferien og i hverdagen.

Anonymkode: 06d17...645

Jo vi har det, å det var det jeg sa. 

Anonymkode: bb33f...212

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Alle ville skjønt den forskjellen, og ikke hadde det trengt å komme ut i det hele tatt. Syns dette er en helt utrolig merkelig ting å gjøre, og hvis noen insisterte på å betale mitt barns boller til Italia, så hadde jeg for det første takket veldig bestemt nei, og deretter ville jeg blitt mistenksom. Just saying

Anonymkode: afbdf...571

Å det sier vel mer om deg i grunn

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Vi synes det er flott både å invitere og det å bli invitert. 

Hvorfor i all verden betaler dere alt for 4 ungdommer? Ville det ikke vært lettere å ha kortere ferie og la ungdommen henge med venner hjemme?

Eller skal ungdommene dine på langtur med faren sin også? Syns kanskje du skisserer litt overdrevent opplegg.

Anonymkode: 46d1c...ae0

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor i all verden betaler dere alt for 4 ungdommer? Ville det ikke vært lettere å ha kortere ferie og la ungdommen henge med venner hjemme?

Eller skal ungdommene dine på langtur med faren sin også? Syns kanskje du skisserer litt overdrevent opplegg.

Anonymkode: 46d1c...ae0

Forklart hvorfor lenger opp i tråden. Det er svært få i gjengen som ikke reiser bort i ferien så her hjemme er det aldri mange. Dessuten liker både vi og ungene å reise. Med sin far skal ungene seile i 3 uker . De seiler med 2 familier som også har barn som ungene her kjenner og har kjent hele livet. Vi legger ikke opp ferien etter hva som er lettest. Gutta synes bare det er stas å ha med kompiser på ferie. Varme, basseng , god mat og trening . 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Forklart hvorfor lenger opp i tråden. Det er svært få i gjengen som ikke reiser bort i ferien så her hjemme er det aldri mange. Dessuten liker både vi og ungene å reise. Med sin far skal ungene seile i 3 uker . De seiler med 2 familier som også har barn som ungene her kjenner og har kjent hele livet. Vi legger ikke opp ferien etter hva som er lettest. Gutta synes bare det er stas å ha med kompiser på ferie. Varme, basseng , god mat og trening . 

Nå har vi hatt barn i snart 20 år og jeg har enda tilgode å høre om noen i noen av deres gjenger som må ha med 4 venner på ferie. Kan nesten virke som «skryt». Se på oss - vi har så mye penger at vi spanter på barnas venner også. Stakkars stakkars deres venner som ikke har råd til å betale flybilletten til barnet sitt og må motta veldedighet fra dere. 

Anonymkode: cf3b5...520

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Nå har vi hatt barn i snart 20 år og jeg har enda tilgode å høre om noen i noen av deres gjenger som må ha med 4 venner på ferie. Kan nesten virke som «skryt». Se på oss - vi har så mye penger at vi spanter på barnas venner også. Stakkars stakkars deres venner som ikke har råd til å betale flybilletten til barnet sitt og må motta veldedighet fra dere. 

De MÅ nok ikke, men de har vel sikkert lyst da? Om alle parter synes det er greit, hvorfor i alle dager skulle det være et problem for deg?

Og i en tråd som omhandler nettopp det å ha med venner på ferie, så er det jo naturlig å svare hvordan de gjør det.

Anonymkode: b37a2...fe7

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Helt ufattelig at voksne oppfører seg som du viser til her. Er man grei så er det skryt … WHAT? 

Anonymkode: 2324d...7fd

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Helt ufattelig at voksne oppfører seg som du viser til her. Er man grei så er det skryt … WHAT? 

Ja, hva skal man med virkelige problemer når man kan problematisere at noen gjør noe hyggelig for barnas venner? 😛

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Det er ikke skryt å være grei. Men selvfølgelig er det skryt å uppfordret fortelle om gode gjerninger en gjør :-) reinspikka skryt er det, og det vet hun som forteller det veldig godt altså :-) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke skryt å være grei. Men selvfølgelig er det skryt å uppfordret fortelle om gode gjerninger en gjør 🙂 reinspikka skryt er det, og det vet hun som forteller det veldig godt altså 🙂

I min tråd som handler om venner på ferie er det HELT innafor å dele hvordan man gjør dette. Det er også helt innafor å dele hvorfor. Det er IKKE innafor å oppføre seg drit mot andre brukere. Dessuten ; NÅR ble det galt å svare på det man blir spurt om? Og skryt? Hva er greia med å henge seg så innihampen opp i det? Folk må GJERNE fortelle om gode gjerninger ! Både oppfordret og uoppfordret !!!

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

I min tråd som handler om venner på ferie er det HELT innafor å dele hvordan man gjør dette. Det er også helt innafor å dele hvorfor. Det er IKKE innafor å oppføre seg drit mot andre brukere. Dessuten ; NÅR ble det galt å svare på det man blir spurt om? Og skryt? Hva er greia med å henge seg så innihampen opp i det? Folk må GJERNE fortelle om gode gjerninger ! Både oppfordret og uoppfordret !!!

Ta det med ro! Definisjon på skryt er å fortelle godt om seg og sitt.

Å spandere er oppfattet som en god ting. Når du spanderer fordi en ikke har penger, så må det jo sies å være ekstra snilt. I tillegg betaler man for å være rettferdig også. Her slår man noen fluer i en smekk :-)

slutt å bli krenka på ting som ikke er noe å bli krenka for. Den som skryter vet meget godt at det er skryt, så ikke undervurder folk :-) 

Skrevet

Vi har fire ganske tette barn (under 8 år mellom eldste og yngste) så vi har aldri hatt med oss noen på ferie. Vi er liksom full bil, og dyrt nok å reise bare oss.

Men alle ungene her har vært med andre på tur, da hytteturer, besøk hos familie langt unna og slike ting. Alltid innenlands og aldri mer en 4-5 dager. De som har hatt med seg venner er gjerne enebarn, og kjeder seg litt på ferie med bare foreldre. De har stor glede av å ha med en venn og for foreldrene er det deilig at barnet har noen å være sammen med.

Det har da gjerne blitt spandert reise, overnatting og mat, også har jeg sendt med lommepenger.

Anonymkode: 497ac...181

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Vi har fire ganske tette barn (under 8 år mellom eldste og yngste) så vi har aldri hatt med oss noen på ferie. Vi er liksom full bil, og dyrt nok å reise bare oss.

Men alle ungene her har vært med andre på tur, da hytteturer, besøk hos familie langt unna og slike ting. Alltid innenlands og aldri mer en 4-5 dager. De som har hatt med seg venner er gjerne enebarn, og kjeder seg litt på ferie med bare foreldre. De har stor glede av å ha med en venn og for foreldrene er det deilig at barnet har noen å være sammen med.

Det har da gjerne blitt spandert reise, overnatting og mat, også har jeg sendt med lommepenger.

Anonymkode: 497ac...181

Ikke sant! Det er hyggelig å ha noen å være sammen med.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

De MÅ nok ikke, men de har vel sikkert lyst da? Om alle parter synes det er greit, hvorfor i alle dager skulle det være et problem for deg?

Og i en tråd som omhandler nettopp det å ha med venner på ferie, så er det jo naturlig å svare hvordan de gjør det.

Enig

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (5 timer siden):

Jeg tenker det er mulig å få til begge deler. Selvsagt blir det en annen ferie hvis ungene har med venner i hele familiens ferie , men hvis feks venner er med en av feriens 3 uker har man tid til begge deler. Det vil også være forskjell på ferien man har med unger på 10 og unger på 16. 

Mulig det, men ikke for oss. Vi var på ferie sammen med en annen familie en gang, og det var helt greit det. Men verken vi eller ungene følte at det fristet til gjentakelse, selv om det ikke var noe som helst galt med den andre familien. For oss er ferie for familien, og det er helt uinteressant å få til begge deler. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Mulig det, men ikke for oss. Vi var på ferie sammen med en annen familie en gang, og det var helt greit det. Men verken vi eller ungene følte at det fristet til gjentakelse, selv om det ikke var noe som helst galt med den andre familien. For oss er ferie for familien, og det er helt uinteressant å få til begge deler. 

Har du små barn eller ungdommer?

Skrevet

Har du små barn eller ungdommer?

Nå har de blitt ungdommer, og de vil fremdeles være med oss på ferie. 

Skrevet

Nå har de blitt ungdommer, og de vil fremdeles være med oss på ferie. 

Dere er kanskje ikke borte så lenge dere da😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hva i all verden er skryt med det? Krenkefolet slår til igjen

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Dere er kanskje ikke borte så lenge dere da😊

Hva er det som er så vanskelig med å akseptere at vi og ungene har det helt fint på ferie alene?  Hva er lenge for deg?

Skrevet

Hva i all verden er skryt med det? Krenkefolet slår til igjen

Definisjon på skryt er å snakke godt om seg og sitt :-) så vet du det. 

Skrevet

Definisjon på skryt er å snakke godt om seg og sitt 🙂 så vet du det. 

Må du rulle inn. Du bør ta deg en bolle

Skrevet

Må du rulle inn. Du bør ta deg en bolle

Nå er det ikke JEG som har bestemt definisjonen. 

Skrevet

Nå er det ikke JEG som har bestemt definisjonen. 

I så fall burde flere skryte. Hvis definisjonen er å snakke godt om seg selv mener jeg. Her var det å gjøre noe godt for andre. Det må være lov uten at sånne som deg skal komme å vri det til noe negativt . 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hva er det som er så vanskelig med å akseptere at vi og ungene har det helt fint på ferie alene?  Hva er lenge for deg?

Lenge som i flere uker. Jeg tenker bare at det er stor forskjell på ei uke og fire.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...