Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #1 Skrevet 11. april 2022 Synes du det er innafor eller ikke at ungdommer har med seg eller er med andre venner på ferie? I inn og utland? Anonymkode: 2324d...7fd
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #2 Skrevet 11. april 2022 Jeg kan ikke skjønne hvorfor det ikke skulle være innafor. Det er jo ikke noe must, men hvis man ønsker det, så hvorfor ikke? Anonymkode: b37a2...fe7
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #3 Skrevet 11. april 2022 Selvfølgelig er det innafor å ha med seg venner på ferie om man selv synes det er greit og foreldrene til vennene synes det er greit. Anonymkode: 06d17...645
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #4 Skrevet 11. april 2022 Og selvfølgelig er det innafor å sende egne unger på ferie med andre så lenge de andre synes det er greit og foreldrene til barnet / ungdommen som skal være med, synes det er greit. Merkelig spørsmål. Anonymkode: 06d17...645
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #5 Skrevet 11. april 2022 Hvem betaler hva i slike tilfeller? Anonymkode: db681...249
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #6 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvem betaler hva i slike tilfeller? Anonymkode: db681...249 Hvos noen blir med oss på hytta betaler jeg for mat, men heiskort tror jeg nok foreldre ville betalt. flybilletter forventer jeg vel at foreldre betaler. Anonymkode: d4f7d...523
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #7 Skrevet 11. april 2022 Det må jo bli opp til hver enkel familie. Jeg ville hatt med venner om det var sånn at foreldre av en eller annen grunn ikke fikk hatt ferie med dem og ønsket at barna skulle få dra. Ellers ikke. Det er mer enn nok å holde styr på egne, og ikke minst er ferie familietid hvor vi er sammen og samler minner som enheten vi er. Tanken på flere ved bordet, mer diskusjoner, mas om kveldene og mer mas generellt, nei takk. Huset er fullt av unger ellers, så jeg ønsker hverdagen unna ferien. Dessuten er vi på mange ulike opplevelser, og det blir fort dyrt for de som er med. Nei det blir bare komplisert. På hytta ved sjøen kan de komme på besøk, for da klarer de seg selv og det er ingen særlig organisering. Anonymkode: afbdf...571
Optatium Skrevet 11. april 2022 #8 Skrevet 11. april 2022 Jeg ønsker ikke ansvaret for andres barn i utlandet, men innenlands er bare fint. Ser ikke hva som skulle være problematisk med det ☺️
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. april 2022 #9 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hvem betaler hva i slike tilfeller? Anonymkode: db681...249 Vi betaler alt unntatt lommepenger i år. Det vil si opphold og fly. ( vi har i alle fall tilbudt oss å gjøre det).
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. april 2022 #10 Skrevet 11. april 2022 Vi synes det er flott både å invitere og det å bli invitert.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #11 Skrevet 11. april 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Vi betaler alt unntatt lommepenger i år. Det vil si opphold og fly. ( vi har i alle fall tilbudt oss å gjøre det). Hvorfor i all verden gjør dere det? Anonymkode: afbdf...571
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #12 Skrevet 11. april 2022 Vi ønsker å tilbringe tid sammen når det er ferie. Derfor har de ikke venner med. Vennene er med sine familier på ferie og de er sammen årets 11 andre måneder. Anonymkode: cf3b5...520
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. april 2022 #13 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor i all verden gjør dere det? Anonymkode: afbdf...571 Oppholdet er i hus vi uansett har leid. Flybilletter fordi den ene familien ikke har mulighet til å betale billetten og vi har mange poeng hos Norwegian vi skal bruke på dette. Tror egentlig ikke at alle vil at vi skal betale , men siden det er nødvendig for det ene barnet ville vi ikke gjøre forskjell.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #14 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Vi ønsker å tilbringe tid sammen når det er ferie. Derfor har de ikke venner med. Vennene er med sine familier på ferie og de er sammen årets 11 andre måneder. Anonymkode: cf3b5...520 Det gjør vi også, så her har det aldri vært aktuelt å ha med andres barn på ferie, og bortsett fra en gang aldri vært aktuelt å reise samme med andre heller. Ferie er familietid for oss. Men det er selvfølgelig likevel innafor å ha med andre / bli med andre. Men det er "innafor" likevel, vi bare gidder ikke. Mine kan få være med andre da, så lenge det ikke kolliderer med andre ting vi har planlagt. Anonymkode: 06d17...645
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #15 Skrevet 11. april 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (8 minutter siden): Oppholdet er i hus vi uansett har leid. Flybilletter fordi den ene familien ikke har mulighet til å betale billetten og vi har mange poeng hos Norwegian vi skal bruke på dette. Tror egentlig ikke at alle vil at vi skal betale , men siden det er nødvendig for det ene barnet ville vi ikke gjøre forskjell. Alle ville skjønt den forskjellen, og ikke hadde det trengt å komme ut i det hele tatt. Syns dette er en helt utrolig merkelig ting å gjøre, og hvis noen insisterte på å betale mitt barns boller til Italia, så hadde jeg for det første takket veldig bestemt nei, og deretter ville jeg blitt mistenksom. Just saying Anonymkode: afbdf...571
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #16 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Alle ville skjønt den forskjellen, og ikke hadde det trengt å komme ut i det hele tatt. Syns dette er en helt utrolig merkelig ting å gjøre, og hvis noen insisterte på å betale mitt barns boller til Italia, så hadde jeg for det første takket veldig bestemt nei, og deretter ville jeg blitt mistenksom. Just saying Anonymkode: afbdf...571 Boller?!? Flytur kanskje Anonymkode: afbdf...571
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. april 2022 #17 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Alle ville skjønt den forskjellen, og ikke hadde det trengt å komme ut i det hele tatt. Syns dette er en helt utrolig merkelig ting å gjøre, og hvis noen insisterte på å betale mitt barns boller til Italia, så hadde jeg for det første takket veldig bestemt nei, og deretter ville jeg blitt mistenksom. Just saying Anonymkode: afbdf...571 Dette er nære venner av ungene og familier vi har kjent siden gutta gikk i bhg. Ingen blir mistenksomme her. Grunnen til at vi sa det sånn var at vi hadde et møte hvor vi ble enige om ting rundt ferien . Begge gutta skal ha med 2 venner så vi må samkjøre tider det passer og annet praktisk . Merkelig eller ikke .. det var lettest sånn. Jeg vil tro at når det kommer til betaling så vil noen ønske å betale, det er også helt greit. Vi hadde ikke gjort det slik hvis vi ikke kjente menneskene godt.
TøffiTrynet☠ Skrevet 11. april 2022 #18 Skrevet 11. april 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (17 minutter siden): Oppholdet er i hus vi uansett har leid. Flybilletter fordi den ene familien ikke har mulighet til å betale billetten og vi har mange poeng hos Norwegian vi skal bruke på dette. Tror egentlig ikke at alle vil at vi skal betale , men siden det er nødvendig for det ene barnet ville vi ikke gjøre forskjell. Så utrolig fint gjort! ❤️
Kira Skrevet 11. april 2022 #19 Skrevet 11. april 2022 Å være med venner eller ha med venner på ferie var helt normalt i min oppvekst. Uansett om det var hytta på fjellet eller leiligheten i utlandet. Jeg har fortsatt ganske små barn, men nå starter de også med ønsket om å ha med venner. Noe jeg synes er helt greit. Vi har hus i utlandet hvor vi tilbringer mange uker i året, og jeg kan forstå behovet for besøk av venner der. Vi har også hatt med venner på hytta i Norge. Så det er helt innafor i vår familie ☺️
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. april 2022 #20 Skrevet 11. april 2022 TøffiTrynet☠ skrev (3 minutter siden): Så utrolig fint gjort! ❤️ Vi har leid stort hus i sommer for å få med oss mamma med mann som ikke har mulighet til en sånn ferie så da har vi plass til ungenes venner en uke også 😊. Mulig mannens familie kommer også . Huset er jo der. Ja.. vi vil ikke at det skal gjøres forskjell her.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #21 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Synes du det er innafor eller ikke at ungdommer har med seg eller er med andre venner på ferie? I inn og utland? Anonymkode: 2324d...7fd Innafor selvsagt Anonymkode: bb33f...212
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #22 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Hvem betaler hva i slike tilfeller? Anonymkode: db681...249 Vi betaler mat PG overnatting Anonymkode: bb33f...212
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #23 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Vi ønsker å tilbringe tid sammen når det er ferie. Derfor har de ikke venner med. Vennene er med sine familier på ferie og de er sammen årets 11 andre måneder. Anonymkode: cf3b5...520 Vi har da tid sammen seøv om det er med venner Anonymkode: bb33f...212
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #24 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Vi har da tid sammen seøv om det er med venner Anonymkode: bb33f...212 Nei, det har vi ikke. Kan ikke akkurat sette vennene igjen på hotellrommet og si at nå skal vi ha familietid... Det er forskjell på å ha tid med ungene alene og ha tid med ungene pluss venner. "Bare familie"-tiden er verdifull, og ferien er gull verdt til det. Det er forskjell på den tiden i ferien og i hverdagen. Anonymkode: 06d17...645
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. april 2022 #25 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei, det har vi ikke. Kan ikke akkurat sette vennene igjen på hotellrommet og si at nå skal vi ha familietid... Det er forskjell på å ha tid med ungene alene og ha tid med ungene pluss venner. "Bare familie"-tiden er verdifull, og ferien er gull verdt til det. Det er forskjell på den tiden i ferien og i hverdagen. Anonymkode: 06d17...645 Jeg tenker det er mulig å få til begge deler. Selvsagt blir det en annen ferie hvis ungene har med venner i hele familiens ferie , men hvis feks venner er med en av feriens 3 uker har man tid til begge deler. Det vil også være forskjell på ferien man har med unger på 10 og unger på 16.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå