Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #26 Skrevet 12. april 2022 Pobie skrev (3 timer siden): For noen år siden var det vanlig å si kastrering av hannkatter og sterilisering av hunnkatter. Å kalle det kastrering av hunnkatter er noenlunde nytt, men det betyr det samme som man mente da man sa sterilisering, dvs at de fjerner alt. Finnes overhodet ikke noen god grunn til at de skal ha masse hormoner av gå gjennom løpetid etter løpetid uten at de kan bli gravide. Dette kan jeg ikke forestille meg at det finnes dyrleger som faktisk utfører i Norge. Hvis hun du pratet med var litt eldre eller ikke hadde noe spesiell utdanning innen dyr, kan det godt hende hun aldri har hørt noen si kastrering om hunnkatter. Men det er altså det det er, uansett hva de kaller det. Ja. Du har helt rett Anonymkode: ce3d1...75f
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #27 Skrevet 12. april 2022 Ok takk for svar. Jeg ble litt skeptisk til å overlevere katten min til noen som tilsynelatende ikke har peiling. Selv om dette var en resepsjonist eller lignende, bør hun jo ha minst like mye kunnskap som oss her på dib om hva de driver med. Jeg ser at flere av dere sier man bør fjerne livmor også, men jeg ser andre steder at det vanligste er å bare ta eggstokkene. Anonymkode: 4ff1b...8f9
Leverpostei Skrevet 12. april 2022 #28 Skrevet 12. april 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Det er virkelig ikke vanlig. Effekten blir det samme som kastrering siden hormonene blir fjernet, men med livmor står katte i fare for å få livmorbetennelse. Anonymkode: dfeeb...b56 Jeg spurte spesifikt om dette, så jeg er helt sikker. Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Ok takk for svar. Jeg ble litt skeptisk til å overlevere katten min til noen som tilsynelatende ikke har peiling. Selv om dette var en resepsjonist eller lignende, bør hun jo ha minst like mye kunnskap som oss her på dib om hva de driver med. Jeg ser at flere av dere sier man bør fjerne livmor også, men jeg ser andre steder at det vanligste er å bare ta eggstokkene. Anonymkode: 4ff1b...8f9 Kanskje praksis er endret? Det var eneste alternativ på den klinikken vi brukte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå