Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #1 Skrevet 11. april 2022 Vi har i lengre tid latt ting hope seg opp. Vi bestemte oss for lenge siden at vi skulle sende minstejenta i bhg man og tir første del av påsken for å sjaue unna. Vi skulle endelig få tømt garasjen, rydda ute og klargjort verandaen for våren. Mannen jobber mye, så dette hadde jeg sett frem til! På morgen i dag sier han plutselig bare at han må jobbe likevel, som ut av det blå! Jeg ble skikkelig sur. Og jeg er dritt lei av og hele tiden måtte mase om ting som må gjøres utvendig og innvendig når man har et hus. Hadde dere blitt irriterte?? Han synes selvsagt jeg overreagerer og at han skal gjøre det «en annen gang». Anonymkode: 46fca...f62
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #2 Skrevet 11. april 2022 Nei det hadde jeg ikke b litt irritert over. Jobb kommer foran rydde i garasjen. Anonymkode: 85422...b0f
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #3 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei det hadde jeg ikke b litt irritert over. Jobb kommer foran rydde i garasjen. Anonymkode: 85422...b0f Det gjør det, men det kunne tenkes at jeg ikke hadde hatt ungen i barnehagen og kunne funnet på andre ting dersom han hadde nevnt dette tidligere… Føler meg som en selvfølge!! Anonymkode: 46fca...f62
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #4 Skrevet 11. april 2022 Eeh og det visste han ikke før i dag? Noe skurrer veldig her, tror du Ikke han bare vil komme seg unna ryddingen? Anonymkode: 84443...63d
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #5 Skrevet 11. april 2022 Ja, jeg hadde blitt irritert. Eller nei, jeg hadde faktisk blitt temmelig rasende. Her hadde dere en avtale, han bryter den - det gjør man ikke ustraffet. Anonymkode: 43064...13f
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #6 Skrevet 11. april 2022 Ja, det hadde jeg blitt rasende over, faktisk. Det er fordi min mann også har altfor lett for å prioritere jobb over det meste annet og han kunne også funnet på å gi beskjed så sent for å slippe krangelen i går 🤨 Anonymkode: 04d79...381
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #7 Skrevet 11. april 2022 Ja, jeg hadde blitt irritert fordi han ikke holder seg til avtalen som dere har planlagt rundt. Jenta hadde sikkert hatt fint av å få være hjemme og ha påskefri hun også. Men når det først ble slik, hvorfor kan ikke du rydde i garasjen, og få unna det du klarer? Må du ha en mann med deg for å gjøre det? Anonymkode: 9e1e8...9c5
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #8 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja, jeg hadde blitt irritert fordi han ikke holder seg til avtalen som dere har planlagt rundt. Jenta hadde sikkert hatt fint av å få være hjemme og ha påskefri hun også. Men når det først ble slik, hvorfor kan ikke du rydde i garasjen, og få unna det du klarer? Må du ha en mann med deg for å gjøre det? Anonymkode: 9e1e8...9c5 Det er de tunge tingene jeg ikke kan løfte. Vil ikke kjøre med henger heller fordi vi skulle låne svigerfar sin Audi.. Skal gjøre andre ting som vindusvask osv, men er irritert fordi han ikke forstår hvilken jobb det er å eie hus også… Føler meg alene om alt! Anonymkode: 46fca...f62
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #9 Skrevet 11. april 2022 Da hadde jeg ryddet selv. Penger trenger man. Anonymkode: d2b63...91a
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #10 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Da hadde jeg ryddet selv. Penger trenger man. Anonymkode: d2b63...91a Det er ikke en ekstravakt, det er hans vanlige jobb som alltid plutselig må noe veldig viktig.. Anonymkode: 46fca...f62
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #11 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er de tunge tingene jeg ikke kan løfte. Vil ikke kjøre med henger heller fordi vi skulle låne svigerfar sin Audi.. Skal gjøre andre ting som vindusvask osv, men er irritert fordi han ikke forstår hvilken jobb det er å eie hus også… Føler meg alene om alt! Anonymkode: 46fca...f62 Jeg skjønner. Og jeg hadde som sagt blitt irritert selv, fordi han ikke holder seg til avtalen. Når du skriver at dere også skulle låne bil, bruke henger og alt, så blir det enda verre. Det virker som om dette går dypere enn akkurat dagens rydding... Anonymkode: 9e1e8...9c5
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #12 Skrevet 11. april 2022 Jeg hadde nok blitt litt sur ja, men mannen min driver for seg selv (tre ansatte) og har høysesong nå, så jeg hadde ikke blitt så overrasket Jeg hadde ryddet selv og hentet tidlig i barnehagen Anonymkode: 9ba33...70a
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #13 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner. Og jeg hadde som sagt blitt irritert selv, fordi han ikke holder seg til avtalen. Når du skriver at dere også skulle låne bil, bruke henger og alt, så blir det enda verre. Det virker som om dette går dypere enn akkurat dagens rydding... Anonymkode: 9e1e8...9c5 Skulle låne bilen til svigerfar med hengerfeste.. jeg tør ikke kjøre den med henger, så skulle trengt hans hjelp. Ja, vi har hatt en del diskusjoner om dette det siste året. Jeg vil flytte, for jeg orker ikke å ha så mye ansvar om vedlikehold etc på mine skuldre da han ikke bryr seg. Det er jeg som hyrer inn snekre, maler og setter i gang med ting. Han hadde bare latt alt råtne på rot. Hadde gledet meg til å bli kvitt alt disse to dagene… Anonymkode: 46fca...f62
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #14 Skrevet 11. april 2022 JA, jeg hadde blitt sur!! Tror nok han har visst om det lenge, at han skulle på jobb i dag. Anonymkode: 90a6b...f49
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #15 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Det gjør det, men det kunne tenkes at jeg ikke hadde hatt ungen i barnehagen og kunne funnet på andre ting dersom han hadde nevnt dette tidligere… Føler meg som en selvfølge!! Anonymkode: 46fca...f62 Er det ikke bare å holde ungen hjemme da?? Anonymkode: 85422...b0f
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #16 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Vi har i lengre tid latt ting hope seg opp. Vi bestemte oss for lenge siden at vi skulle sende minstejenta i bhg man og tir første del av påsken for å sjaue unna. Vi skulle endelig få tømt garasjen, rydda ute og klargjort verandaen for våren. Mannen jobber mye, så dette hadde jeg sett frem til! På morgen i dag sier han plutselig bare at han må jobbe likevel, som ut av det blå! Jeg ble skikkelig sur. Og jeg er dritt lei av og hele tiden måtte mase om ting som må gjøres utvendig og innvendig når man har et hus. Hadde dere blitt irriterte?? Han synes selvsagt jeg overreagerer og at han skal gjøre det «en annen gang». Anonymkode: 46fca...f62 Du er urimelig. Anonymkode: 6dd7c...343
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #17 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Skulle låne bilen til svigerfar med hengerfeste.. jeg tør ikke kjøre den med henger, så skulle trengt hans hjelp. Ja, vi har hatt en del diskusjoner om dette det siste året. Jeg vil flytte, for jeg orker ikke å ha så mye ansvar om vedlikehold etc på mine skuldre da han ikke bryr seg. Det er jeg som hyrer inn snekre, maler og setter i gang med ting. Han hadde bare latt alt råtne på rot. Hadde gledet meg til å bli kvitt alt disse to dagene… Anonymkode: 46fca...f62 Løft ut det du kan, rydd det du klarer. Sett det gjerne utenfor garasjen, si ifra at han får hente bil med henger på vei hjem og ta sin del da. Jeg skjønner at her ligger det mye bak, og ikke akkurat bare denne ene enkelthendelsen, og da hadde jeg blitt rimelig irritert også. Så jeg hadde gjort som jeg sier over. La vindusvask osv vente, gjør det du får til av ting som skal ut, og krev at han tar sin del når han kommer hjem. Da tar du barnet og finner på noe koselig, for du har allerede gjort din del. Anonymkode: 7bfba...81b
Blop Skrevet 11. april 2022 #18 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du er urimelig. Anonymkode: 6dd7c...343 Å bryte avtaler i siste liten er helt greit for deg? Å overlate alt det praktiske rundt det å ha et hus til den andre parten er ganske flaut. Mannen er en pingle.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #19 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Løft ut det du kan, rydd det du klarer. Sett det gjerne utenfor garasjen, si ifra at han får hente bil med henger på vei hjem og ta sin del da. Jeg skjønner at her ligger det mye bak, og ikke akkurat bare denne ene enkelthendelsen, og da hadde jeg blitt rimelig irritert også. Så jeg hadde gjort som jeg sier over. La vindusvask osv vente, gjør det du får til av ting som skal ut, og krev at han tar sin del når han kommer hjem. Da tar du barnet og finner på noe koselig, for du har allerede gjort din del. Anonymkode: 7bfba...81b Jeg har ryddet, sortert og satt det i garasjen.. så skulle han kjøre hengerlass med det nå disse dagene, pluss bygge ferdig overtak på verandaen. Han kommer nok til å jobbe 24/7 disse dagene.. er dessverre ikke en 8-16 han har. Veldig veldig sjeldent han har fri. Har spurt min pappa om han kan komme å hjelpe meg, så venter på ham nå🙏🏼 Anonymkode: 46fca...f62
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #20 Skrevet 11. april 2022 Blop skrev (1 minutt siden): Å bryte avtaler i siste liten er helt greit for deg? Å overlate alt det praktiske rundt det å ha et hus til den andre parten er ganske flaut. Mannen er en pingle. Takk! Anonymkode: 46fca...f62
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #21 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg har ryddet, sortert og satt det i garasjen.. så skulle han kjøre hengerlass med det nå disse dagene, pluss bygge ferdig overtak på verandaen. Han kommer nok til å jobbe 24/7 disse dagene.. er dessverre ikke en 8-16 han har. Veldig veldig sjeldent han har fri. Har spurt min pappa om han kan komme å hjelpe meg, så venter på ham nå🙏🏼 Anonymkode: 46fca...f62 Da misforstod jeg, og ja, da blir det jo litt dumt å flytte det igjen. Godt din far hjelper deg. Jeg hadde nok blitt rimelig passiv aggressiv og forklart i klartekst til ham hvorfor han måtte hjelpe, og så hadde jeg sagt til mannen etterpå at «det er godt jeg har menn i livet som stiller opp når du ikke holder avtaler». Ja, det er muligens fryktelig barnslig, men jeg hadde ikke holdt meg for god til å gni det litt inn heller. Anonymkode: 7bfba...81b
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #22 Skrevet 11. april 2022 Han syns du overreagerer? Så hyggelig av han å bryte en avtale, og så bruke hersketeknikk når du reagerer på det. For å svare på spørsmålet ditt, så nei jeg hadde ikke bare blitt irritert av avtalebrudd og den holdningen. Jeg hadde blitt fly forbanna. Anonymkode: b60cd...49c
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #23 Skrevet 11. april 2022 Noen jobber er sånn at man må være klar til å jobbe når situasjoner oppstår, i andre jobber velger man selv mer når man skal jobbe. Kommunelegen kan for eksempel ikke ta seg et par fridager for å rydde garasjen når kommunen akkurat har blitt pålagt å ta imot 500 flyktninger om 2 dager. Da har det oppstått en akutt situasjon som må håndteres nå med en gang. Uten å vite hva mannen jobber med og hvor ofte sånt skjer er det vanskelig å gi noe godt svar. Litt irritert ville jeg sikkert blitt uansett, men kanskje mer irritert på at ting skjedde akkurat når vi hadde planer enn irritert direkte på mannen. Anonymkode: 8d68d...ac1
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #24 Skrevet 11. april 2022 Jeg skjønner meg ikke på dere som mener at mannen da ikke skal stille på jobb fordi han har lovet å rydde i garasjen. Er det slik at det er i veien i garasjen? MÅ det vekk i dag? Ja - det er kjipt å måtte gjøre om på avtaler men sånn er det noen ganger i livet. Jeg er på jobb i dag og har nettopp kalt inn to stykker som skulle ha fri i dag med avspasering fordi det er så mye sykdom at de må stille på jobb. Tipper de egentlig hadde planer. Rimelig kjipt for dem å komme på jobb, og sikkert enda kjipere om de da hjemme har ektefeller som blir sure på dem i tillegg. Syns bpde HI og dere andre som mener mannen er en drittsekk er skikkelig barnslig. Hvor beskyttet liv lever dere egentlig?? Anonymkode: 85422...b0f
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #25 Skrevet 11. april 2022 43 minutes ago, Anonym bruker said: Ja, jeg hadde blitt irritert fordi han ikke holder seg til avtalen som dere har planlagt rundt. Jenta hadde sikkert hatt fint av å få være hjemme og ha påskefri hun også. Men når det først ble slik, hvorfor kan ikke du rydde i garasjen, og få unna det du klarer? Må du ha en mann med deg for å gjøre det? Anonymkode: 9e1e8...9c5 Haha, herlig. Mannen bryter en avtale samme dag og blir belønnet med å slippe unna en superkjip oppgave? Hvem av oss hadde ikke foretrukket en arbeidsdag (som også gir lønn) for å slippe unna rydding og sjauing Anonymkode: 37058...755
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå