Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #26 Skrevet 11. april 2022 I min oppvekst var det låste dører. Kanskje mamma en gang i bland kunne ha badedøren åpen. Jeg har alltid hatt mange negative tanker om min egen kropp, mye usikkerhet. Derfor når jeg selv fikk barn så tenkte jeg at her skal det være åpenhet om det meste. Så barna mine går inn og ut av badet når jeg er i dusjen eller på do. Sammen når far dusjer. De vet at de kan komme til meg med alle spørsmål om sex og kropp. Synes det er viktig. Var nettopp i foreldremøte på skolen der de pratet om at de har kampanje nå som heter «start samtalen». Om det at vi må prate om sex og kropp med barna, for veldig mange sliter med dette. Så flere av foreldrene ble urolig på stolen og hvisket huff gleder meg til det her😅🙈. Spurt mine barn om de synes det er ett vanskelig tema og om de ville prate. Nei de visste hvor de skulle gå om de lurte på noe. Anonymkode: 2e2fc...304
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #27 Skrevet 11. april 2022 Helt ok. Tror mange blander nakenhet seksualitet for tiden. Anonymkode: 375e9...0ad
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #28 Skrevet 11. april 2022 Jeg syns det er litt forstyrrende at flere drar sex inn i denne tråden. Anonymkode: 18b80...267
Pils Skrevet 11. april 2022 #29 Skrevet 11. april 2022 (endret) Er det ikke familie da? Ok, hva så? Så lenge har respekt for hverandre ser jeg ikke problemet med nakenhet i naturlig sammenhenger... Endret 11. april 2022 av Pils
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #30 Skrevet 11. april 2022 Jeg er oppvokst med foreldre som viste det meste og kunne skifte i vinduet ut mot veien, dele bad, dodøra stod oppe, bade naken på hytta... alt var så naturlig atte... Jeg fikk grensene mine tidlig og det ble respektert at jeg ikke badet, skiftet, solte meg foran dem. Så jeg fikk grenser som de respekterte. så lenge barna kan velg og sette ned grenser og det blir tolerert så tenekr jeg det er greit. 10 åringen satt jo der , men har vel mulighet til å si ifra?, men 15-åringen må jo ha valgt det selv! Hos oss sluttet gutten å komme inn i senga mi rundt 11 år, jenta sluttet mye før. hun vil ha kropp og bad for seg selv og det respekteres. Vi er alle ulike og har de grenser vi har. Jeg kan ikke tenke meg å dusje med unger som er på samme alder som dine... Anonymkode: 821bd...14f
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #31 Skrevet 11. april 2022 Skal du begynne låse døra så de ikke kommer inn når du er naken? Veldig spesielt synes jeg... Det viktige er å respektere barnas grenser, når de velger å låse døren, skifte på eget rom osv så respekteres det. Men når de velger å komme inn på badet når du er naken og du synes det er greit ser jeg overhodet ikke noe galt i det altså. Jeg har jenter på 12 og 15 år og de ser meg uten klær rett som det er, nettopp fordi de velger å være på badet når jeg skifter osv. Det er helt uproblematisk for meg. Mannen min, som er pappa til jentene, braser ikke lenger inn på badet når de er der, han banker på døra først. De braser heller ikke inn når han er der, for de har vel ikke noe ønske om å se han naken At mannen din, som jeg forstår ikke er far til jentene, holder sin nakenhet unna dem og ikke braser på dem, det er greit. Det har med respekt å gjøre synes jeg. Men at han skal diktere hva dere tre jentene ser og ikke ser av hverandre er helt idiotisk. Mener han at dere ikke skal gå i svømmehallen sammen også da, for der er det felles garderobe... Anonymkode: c3efc...431
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå