Gå til innhold

Hva mener dere om dette.. nakenhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikveld var jeg i dusjen, jenta på 10 i badekaret i oljebad og eldste jenta på 15 kommer inn å snakker med meg og setter seg med oss på badet. Jeg har aldri hatt problemer med å vise meg naken og det virke ikke som de heller bryr seg. 
samboeren min mente at nå måtte jeg sette grenser for å vise meg naken siden hun var 15 år nå. Jeg skjønner ærlig talt ikke problemet. Verken hun på 10 eller 15 har noe problem å vise seg naken, selfølgelig ikke foran samboer, men meg. 
Er det unaturlig det jeg gjør? Bør jeg issolere meg mer?

Anonymkode: ab82f...c84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, herregud.. Er det noe barn har godt av er det å se vanlige kropper 

Anonymkode: 44ad9...996

Skrevet

Slikt er faktisk en seksuell handling og et overgrep.

Anonymkode: 741fd...e8a

Skrevet

Vi går nakne foran hverandre hele tiden. Jeg, far og datter på 19. Vi er også kanskje litt for åpne når vi prater om sex og onani.

Håper du har naturlig behåring nedentil så døtrene dine ser hvordan det skal være. 

Anonymkode: 25124...32c

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Javisst... da utsetter vi barna for overgrep hver gang vi drar i svømmehallen. 🙄

Anonymkode: bb4cc...ba3

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Forklar?? 

Skrevet

Det ligger jo ingen ting seksuelt i det??! 
For meg er det helt naturlig at barna ser meg naken, når det er «naturlig» riktig nok. Jeg gjemmer meg ikke om de kommer inn på badet mens jeg dusjer / skifter o.l. 

De kan gjerne gå på badet samtidig som meg også. Da kan de skifte mens jeg står der. Har ALDRI tenkt over det en gang. De viser ingen tegn på at det er ubehagelig på noen måte. Skal de på do, ber de meg gå ut.. 🙂 

mine er 13 og 11

Anonymkode: fd608...892

Skrevet

Nå ble jeg litt lettet. Jeg har aldri brydd meg om dette og jeg kan fint sprade i trusa hvis jeg skal hente noe osv. aldri foran andre enn familien selfølgelig.

Respektere selfølgelig barna hvis de ønsker å være alene eller låser døra. 

Skrevet

Jeg var akkurat på badet mens mamma på 63 dusja 🙈 sprader ikke rundt nakne hele tida, men jeg måtte ha noe der inne mens hun dusjet, det kunne ikke vente egentlig, men det gikk også helt fint. Nakenhet er da normalt, tross alt! 

Anonymkode: 2e860...165

Skrevet

Det er selvsagt helt greit - det var jo 15-åringen som kom inn til deg. Hvis hun ikke vil se deg naken kan hun la være å komme inn på badet. Når hun er i dusjen syns jeg derimot ikke noen skal brase inn til henne, det er ugreit. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Hvis HI hadde tvunget barna til å være på badet når hun dusjer, se henne naken og ev. låst døren, så ja. Men disse barna var der frivillig. Nakenhet er helt naturlig!

Anonymkode: 528e0...39f

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Ovenfor hi da? Siden hun var på bader først. 

Anonymkode: 7671a...192

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvis HI hadde tvunget barna til å være på badet når hun dusjer, se henne naken og ev. låst døren, så ja. Men disse barna var der frivillig. Nakenhet er helt naturlig!

Anonymkode: 528e0...39f

Ja kjære folk! Tvinge barna til å bli med meg inn gjør jeg ikke 😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Vi går nakne foran hverandre hele tiden. Jeg, far og datter på 19. Vi er også kanskje litt for åpne når vi prater om sex og onani.

Håper du har naturlig behåring nedentil så døtrene dine ser hvordan det skal være. 

Det HI skriver om har ingenting med sex å gjøre. Dere ser ut som freaks.

Anonymkode: 18b80...267

Skrevet

Det er ingenting i veien med dette HI. Bare en helt naturlig situasjon. Skjønner ikke hva samboeren din mener engang. 

Anonymkode: 18b80...267

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Fra hvem? 15-åtingen som gikk inn på badet der de andre var nakne?

Anonymkode: 442a3...dd9

Skrevet

Jeg syns det er bra.

Vi har et lite naturlig forhold til nakenhet hos oss. Jeg har aldri vært vant til å se familie nakne, og har tatt med meg det inn i vårt hjem. Mannen er lik. vi låser døra når vi er på badet, og kler på oss på badet eller på rommet med lukket dør. 

Jeg merker at datteren min på 13 verner om intimgrensene sine, og hun er ikke komfortabel med å dusje på skolen. 

Så hos oss kunne det nok ha vært mer nakenhet - men jeg klarer det bare ikke.. 

Anonymkode: 9319b...e5f

Skrevet

Jeg ser ikke problemet. 

Selv er jeg avslappet ift nakenhet hjemme, men her har 9-åringen satt grensene. Han ønsker ikke se meg naken eller at jeg skal se han naken lenger. Det respekterer jeg fullt ut. Banker på og venter på svar før jeg kommer inn på rommet og badet. Går heller ikke toppløs ut fra badet lenger. 

Anonymkode: 6ee0a...41c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ikveld var jeg i dusjen, jenta på 10 i badekaret i oljebad og eldste jenta på 15 kommer inn å snakker med meg og setter seg med oss på badet. Jeg har aldri hatt problemer med å vise meg naken og det virke ikke som de heller bryr seg. 
samboeren min mente at nå måtte jeg sette grenser for å vise meg naken siden hun var 15 år nå. Jeg skjønner ærlig talt ikke problemet. Verken hun på 10 eller 15 har noe problem å vise seg naken, selfølgelig ikke foran samboer, men meg. 
Er det unaturlig det jeg gjør? Bør jeg issolere meg mer?

Okeeeeeey. Er han rar på andre måter også? Er han fra en annen kultur? 

Eller er han bare tett? 

Hvorfor i all verden vil han at barna skal synes nakenhet er skam? Glad mannen min ikk er slik. 

Selvfølgelig viser de seg ikke naken foran samboer?? 

Hva er farlig med det?? Er han ikke faren? 

Anonymkode: f3a6e...80d

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Eller er han bare tett? 

Hvorfor i all verden vil han at barna skal synes nakenhet er skam? Glad mannen min ikk er slik. 

Litt ovenfra og ned her, eller?

Jeg er enig i at det er merkelig at samboeren drar inn sex i det at mor og døtre er på badet samtidig. Men han kan ha vokst opp i et hjem som en over beskriver, hvor nakenhet var helt fraværende. Eller at nakenhet var skambelagt. Eller han kan ha opplevd ting som barn som har satt sine spor. Mange ting som kan ligge bak, han trenger ikke være "tett" av den grunn. Ikke trenger han å mene at det er skam heller, selv om du drar den slutningen.

Det kan også være sikkert like mange grunner til at jentene ikke viser seg nakne foran HIs samboer. Bare det at han er mann kan være en årsak. Eller kanskje er han ikke far til barna, eller bare ene av barna. Og selv om han er jentenes far, så kan det være de merker at han har et mer anstrengt forhold til nakenhet enn hva moren og de har og derfor enten føler seg ubekvem med nakenhet pga. hans forhold til det og da selvfølgelig ikke er nakne foran ham, eller at de bare vil ta hensyn til hans følelser. Det er dessuten ganske naturlig at barn i alderen til yngste begynner å bli mer bevisst på forskjellene mellom kjønnene og derfor utvikler nye grenser, hvor det å vise seg naken foran far eller brødre ikke lenger er ok, selv om de er helt avslappet nakne sammen med mor og søstre.

Av og til er det greit å tenke seg litt om før en slenger ut noe.

Godt du har en mann som er slik du mener han skal være, da..

Anonymkode: 0ed90...67b

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Eller er han bare tett? 

Mannehatet lenge leve...🙄

Skrevet

La ungene styre sine egne grenser, så styrer du dine. Så får mannen sette grenser for hva han vil og ikke for hva resten av familien skal mene.

Skrevet

Når 15-åringen går inn selv og 10-åringen også synes det er greit ser jeg absolutt ikke problemet. Veldig bra at ting er så naturlig og trygt :) Jeg tror dette bare gjør at de får et sunt forhold til kroppen sin.

Anonymkode: da549...4b3

Skrevet

Har det på samme måten med mine jenter på 8 og 14 år og tenker at det er helt greit. Vi har nøkkel i døra og kan låse når vi ønsker det. Jeg tenker at det er altfor mange barn og unge (voksne til og med) som er usikre på sin egen kropp og ukomfortable med å skifte og dusje i garderoben etter gym, trening og i svømmehall. Mange tror at alt må være helt perfekt til en hver tid. Det er sunt for barna å se naturlige kropper i naturlige sammenhenger tror jeg. 

Anonymkode: 4bfa4...8d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...