Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #76 Skrevet 12. april 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (12 minutter siden): Skjønner. Da er vi i alle fall enige om at det er situasjonsbetinget og personavhengig. Her i tråden tar hi opp dette med å fly alene ; er din grense 16 år der da? Du må ikke ta alt personlig. Vi er ikke helt enige iom at jeg skrev "kanskje" :-) du er helt sikkert trygg å sende ungene til. Jeg ville sendt de med fly om de skulle til familie. Anonymkode: a6f9b...cc6
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #77 Skrevet 12. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Av flere grunner. Jeg syns det er litt tragisk at en familie drar på ferie og barna savner selskap. Da er ferien feilslått spør du meg. Man legger opp ferien sånn at alle trives og har opplevelser, ikke minst barna. Så er det foreldre som vil dyrke alenetid også på ferie, og det er like tragisk i mitt syn. Tilslutt vil jeg ikke at tenåringer skal være henvist til seg selv i utlandet mens foreldre fester. Anonymkode: a6f9b...cc6 Jøss! Merkelig holdning. Det er fint å ha noen å dele opplevelser med og gjøre ting sammen med Anonymkode: e4428...b14
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #78 Skrevet 12. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): De fleste ungdommer har mobiler og er vant til verden og finne informasjon på en helt annen måte enn da voksne var barn. det forundrer meg veldig at flere svarer «da jeg var barn/ung…» i ulike tråder. Verden idag er veldig anderledes enn før, det kan virkelig ikke sammenlignes. ungdommer er som regel utrolig gode i engelsk. De vet også hvordan de enkelt kan oversette spørsmål til all verdens språk via mobilen, De kan evt FaceTime med foreldre i en mellomlanding. De har bankkort og foreldre kan enkelt overføre mer penger. De kan enkelt bestille ny billett viss det trengs i krise eller spore opp en bekjent på samme flyplass via Snapchat osv. Anonymkode: 74e69...590 Og ikke minst så kan dagens unge enkelt holde seg oppdatert på hva som skjer i verden, uvær og diverse nyheter. Det er enkelt å finne informasjon. Vi leste to dager gammel VG på utenlandsferie for å holde oss litt oppdatert. Anonymkode: 74e69...590
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #79 Skrevet 12. april 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jøss! Merkelig holdning. Det er fint å ha noen å dele opplevelser med og gjøre ting sammen med Anonymkode: e4428...b14 Har jeg påstått noe annet? Det er hva familien er der for. Anonymkode: a6f9b...cc6
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #80 Skrevet 12. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Har jeg påstått noe annet? Det er hva familien er der for. Anonymkode: a6f9b...cc6 Ungdommer vil sette pris på andre ungdommer når man er lenge borte. Det er ikke så veldig mye mer komplisert enn som så. Anonymkode: dc210...ec5
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #81 Skrevet 12. april 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Har jeg påstått noe annet? Det er hva familien er der for. Anonymkode: a6f9b...cc6 Snever tankegang , venner er også fint å dele opplevelser med Anonymkode: e4428...b14
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #82 Skrevet 12. april 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Ungdommer vil sette pris på andre ungdommer når man er lenge borte. Det er ikke så veldig mye mer komplisert enn som så. Anonymkode: dc210...ec5 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Snever tankegang , venner er også fint å dele opplevelser med Anonymkode: e4428...b14 Venner er de med i hverdagen hele tiden. Familie trenger å tilbringe tid sammen som en enhet også, og det er i mitt syn veldig viktig også. Er det ikke naturlig at de blir kjent med folk i området dere er?? Både vi og barna blir jo det, og det er jo også et viktig moment. De lærer både nye steder og mennesker å kjenne. Alt dette er med på å gjøre ferien minneverdig. Hverdag er det jo hele resten av året. Anonymkode: a6f9b...cc6
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #83 Skrevet 12. april 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Venner er de med i hverdagen hele tiden. Familie trenger å tilbringe tid sammen som en enhet også, og det er i mitt syn veldig viktig også. Er det ikke naturlig at de blir kjent med folk i området dere er?? Både vi og barna blir jo det, og det er jo også et viktig moment. De lærer både nye steder og mennesker å kjenne. Alt dette er med på å gjøre ferien minneverdig. Hverdag er det jo hele resten av året. Anonymkode: a6f9b...cc6 Det handler igjen helt om hvor man er. Er man på et sted med mange andre unge mennesker så er det lettere enn om man er for seg selv på landet et sted. Dessuten er det ikke slik at store ungdommer blir like fort kjent med andre ungdommer som 5åringer på stranden gjør. Ungdommer på familieferie har det jo kjempefint , men er man på ferie i en mnd så er det kjekt med andre opplevelser også. Anonymkode: dc210...ec5
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #84 Skrevet 12. april 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det handler igjen helt om hvor man er. Er man på et sted med mange andre unge mennesker så er det lettere enn om man er for seg selv på landet et sted. Dessuten er det ikke slik at store ungdommer blir like fort kjent med andre ungdommer som 5åringer på stranden gjør. Ungdommer på familieferie har det jo kjempefint , men er man på ferie i en mnd så er det kjekt med andre opplevelser også. Anonymkode: dc210...ec5 Som jeg skrev, så er man på familiehytta hver sommer så blir det noe annet. Da er det lite nytt og lite program, og null stress. Da er det helt forståelig at man vil ha venner på besøk. Anonymkode: a6f9b...cc6
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #85 Skrevet 12. april 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Som jeg skrev, så er man på familiehytta hver sommer så blir det noe annet. Da er det lite nytt og lite program, og null stress. Da er det helt forståelig at man vil ha venner på besøk. Anonymkode: a6f9b...cc6 Men det er ikke forståelig for deg at forskjellige folk har forskjellige behov? Anonymkode: 07bab...5d0
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #86 Skrevet 12. april 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Som jeg skrev, så er man på familiehytta hver sommer så blir det noe annet. Da er det lite nytt og lite program, og null stress. Da er det helt forståelig at man vil ha venner på besøk. Anonymkode: a6f9b...cc6 Det blir det samme om det er feriehuset i utlandet da? Det man besøker hver sommer ? Der hvor man har opplevd det som er å oppleve? Anonymkode: dc210...ec5
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #87 Skrevet 12. april 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Men det er ikke forståelig for deg at forskjellige folk har forskjellige behov? Anonymkode: 07bab...5d0 Selvfølgelig er det greit at folk har forskjellige behov. Det er ikke alle behov man forstår og det er vel lov til å si hva en selv foretrekker? Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det blir det samme om det er feriehuset i utlandet da? Det man besøker hver sommer ? Der hvor man har opplevd det som er å oppleve? Anonymkode: dc210...ec5 Nå var det ikke beliggenheten som var poenget.... Anonymkode: a6f9b...cc6
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #88 Skrevet 12. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig er det greit at folk har forskjellige behov. Det er ikke alle behov man forstår og det er vel lov til å si hva en selv foretrekker? Nå var det ikke beliggenheten som var poenget.... Anonymkode: a6f9b...cc6 Hva var poenget da? At det er greit med besøk i Norge , men ikke i utlandet? Anonymkode: dc210...ec5
Anonym bruker Skrevet 12. april 2022 #89 Skrevet 12. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Venner er de med i hverdagen hele tiden. Familie trenger å tilbringe tid sammen som en enhet også, og det er i mitt syn veldig viktig også. Er det ikke naturlig at de blir kjent med folk i området dere er?? Både vi og barna blir jo det, og det er jo også et viktig moment. De lærer både nye steder og mennesker å kjenne. Alt dette er med på å gjøre ferien minneverdig. Hverdag er det jo hele resten av året. Anonymkode: a6f9b...cc6 Å det klarer min fint å gjøre ogsp med venner, de blir kjent med nye folk hver ferie så null stress. Anonymkode: e4428...b14
Anonym bruker Skrevet 14. april 2022 #90 Skrevet 14. april 2022 On 4/10/2022 at 9:35 PM, Anonym bruker said: Ungdommen her har fått tilbod om å være med noen, men må reise frem og tilbake alene. Ville du gjort det? Veldig usikker på om jeg vil si ja til dette. Anonymkode: 1ce05...149 Ja, så lenge han har noen og være sammens med der nede som er voksne er jeg ikke problemet Anonymkode: 6fce5...b41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå