Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #1 Skrevet 10. april 2022 Ungdommen her har fått tilbod om å være med noen, men må reise frem og tilbake alene. Ville du gjort det? Veldig usikker på om jeg vil si ja til dette. Anonymkode: 1ce05...149
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #2 Skrevet 10. april 2022 Ja, om noen får satt han på flyet. Anonymkode: 85185...834
KellyTaylor Skrevet 10. april 2022 #3 Skrevet 10. april 2022 Ja det hadde jeg gjort og har gjort. Hva galt kan skje tenker du?
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #4 Skrevet 10. april 2022 Ja, om noen møter ham på flyplassen og også sørger for å få ham til flyplassen og ombord når han skal reise hjem igjen. Så lenge han er oppegående og ansvarsfull på andre måter. Anonymkode: 80dda...128
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. april 2022 #5 Skrevet 10. april 2022 Så absolutt ! Her kommer minste sin venn på 14 til å gjøre det samme. Uproblematisk.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #6 Skrevet 10. april 2022 Kanskje jeg som bare er overnervøs mor. Takk for svar. Anonymkode: 1ce05...149
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #7 Skrevet 10. april 2022 Absolutt. Ikke helt sammenlignbart, men min 8- åring flyr alene fra Oslo til Kirkenes. Det er bare 2 timer og han har selvfølgelig til gate og inn på flyet. Men du følger sikkert 15-åringen til sikkerhetskontrollen og han finner fint frem til riktig gate, så det er ikke noe problem 👍 God tur til ungdommen! Anonymkode: 966e0...1d8
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #8 Skrevet 10. april 2022 Ja, om du kjenner de han skal til. Jeg hadde ingen problemer med å skulle sende min datter på flyet til spania alene når hun spurte om det. Enden på visa ble at storesøster ogsåble med, så slapp å tenke så mye mere over det. Lillesøster er tøffer på slikt enn storesøster, så hun som ikke ville dra alene og utsatte sin ferie for å ta flyet med lillesøster. Anonymkode: 3f088...657
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #9 Skrevet 10. april 2022 Ja, det hadde jeg glatt gjort. Flyplasser er egentlig ganske trygge steder, der de fleste er opptatt med å passe sine egne saker. Og om noe skulle skje, er det informasjon og personal tilgjengelig. Anonymkode: 62607...063
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #10 Skrevet 10. april 2022 Jeg ville ha kjent disse "noen" godt. Hva er grunnen til at han skal bli med? Hvis det er for å holde deres barn med selskap ville jeg blitt litt skeptisk. Hvis det var fordi dere ikke har mulighet som en grunn, så ville jeg satt stor pris på det. Jeg ville ihvertfall ha visst at de hentet og fulgte han og kommunisert med foreldrene. Anonymkode: a6f9b...cc6
Kira Skrevet 10. april 2022 #11 Skrevet 10. april 2022 Jeg fløy til Italia alene fra jeg var 13 år. Bestevenninne og hennes familie hadde leilighet der, og jeg reiste på besøk en uke hver sommer i flere år. Var aldri noe problem å fly alene, og tenker at en 15-åring fint klarer det 😊
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #12 Skrevet 10. april 2022 Spania, hvor den seksuelle lavalderen er 13 år? Nei, så dum er jeg ikke. Vi vet alle hva ungdom drar til Spania for. Det er ikke av kulturell interesse. Anonymkode: 22696...986
Kira Skrevet 10. april 2022 #13 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Spania, hvor den seksuelle lavalderen er 13 år? Nei, så dum er jeg ikke. Vi vet alle hva ungdom drar til Spania for. Det er ikke av kulturell interesse. Anonymkode: 22696...986 Den ble hevet til 16 år i 2015, så det er helt feil.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #14 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg ville ha kjent disse "noen" godt. Hva er grunnen til at han skal bli med? Hvis det er for å holde deres barn med selskap ville jeg blitt litt skeptisk. Hvis det var fordi dere ikke har mulighet som en grunn, så ville jeg satt stor pris på det. Jeg ville ihvertfall ha visst at de hentet og fulgte han og kommunisert med foreldrene. Anonymkode: a6f9b...cc6 Hvorfor? Det er da helt vanlig å ha med venner av barna på ferie for at de skal få selskap? Anonymkode: cebbe...4e8
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. april 2022 #15 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Spania, hvor den seksuelle lavalderen er 13 år? Nei, så dum er jeg ikke. Vi vet alle hva ungdom drar til Spania for. Det er ikke av kulturell interesse. Anonymkode: 22696...986 Hæ? Det er ikke heisatur vi snakker om her… 15 åringen skal på ferie med vennens familie og må fly ned og opp alene. Thats it. Hvilke regler de har når de først er der er helt irrelevant for tråden.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #16 Skrevet 10. april 2022 Jeg kjenner ikke foreldrene noe særlig. Det er ungdommene som er begynt å prate om det og har så lyst. Vet ikke om det blir. Anonymkode: 1ce05...149
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #17 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Hvorfor? Det er da helt vanlig å ha med venner av barna på ferie for at de skal få selskap? Anonymkode: cebbe...4e8 Er det? Jeg trodde man dro på en ferie hvor alle trivdes og var sammen om ting. Jeg ville blitt skeptisk til om foreldrene ville drikke og feste om de trengte selskap til en ungdom. Anonymkode: a6f9b...cc6
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #18 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Er det? Jeg trodde man dro på en ferie hvor alle trivdes og var sammen om ting. Jeg ville blitt skeptisk til om foreldrene ville drikke og feste om de trengte selskap til en ungdom. Anonymkode: a6f9b...cc6 Og det kan man ikke gjøre hvis man har med en venn? Jeg vil tro det er for at ferien skal bli gøyere for ungdommen, ikke for at foreldrene skal få "fri" fra ham eller henne. Anonymkode: cebbe...4e8
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. april 2022 #19 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Er det? Jeg trodde man dro på en ferie hvor alle trivdes og var sammen om ting. Jeg ville blitt skeptisk til om foreldrene ville drikke og feste om de trengte selskap til en ungdom. Anonymkode: a6f9b...cc6 Når barna blir store så er det ikke alltid ferie med foreldrene som står øverst på ønskelisten og da kan det å ha med seg en venn være løsningen. Selv om det er hyggelig å være sammen som familie så er der forskjell på å dra på ferie med 10 åringer og 15 åringer. Festing og drikking på foreldrene ? Hvor fikk du det fra? Her skal ungene få besøk av 2 venner hver ( hvis alt går etter planen) og de gleder seg til det begge 2. Det er fint for dem med besøk og fint for oss. Ikke fordi vi vil drikke og feste, men fordi det skal noe til å fenge ungdommer med aktiviteter en hel ferie . Nå får de en uke med kompiser, trening, basseng , skravling , is, pizza og generelt bare hygge. Vi planlegger gåturer, sykkelturer, utflukter og museum den uken . Vinn-vinn.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #20 Skrevet 11. april 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (37 minutter siden): Når barna blir store så er det ikke alltid ferie med foreldrene som står øverst på ønskelisten og da kan det å ha med seg en venn være løsningen. Selv om det er hyggelig å være sammen som familie så er der forskjell på å dra på ferie med 10 åringer og 15 åringer. Festing og drikking på foreldrene ? Hvor fikk du det fra? Her skal ungene få besøk av 2 venner hver ( hvis alt går etter planen) og de gleder seg til det begge 2. Det er fint for dem med besøk og fint for oss. Ikke fordi vi vil drikke og feste, men fordi det skal noe til å fenge ungdommer med aktiviteter en hel ferie . Nå får de en uke med kompiser, trening, basseng , skravling , is, pizza og generelt bare hygge. Vi planlegger gåturer, sykkelturer, utflukter og museum den uken . Vinn-vinn. Det er noe fundament galt dersom barna må få venner flydd til seg på ferie i utlandet fordi de må aktiviseres så mye hele tiden at de ikke kan greie seg selv med det feriestedet har å tilby. Anonymkode: 590ad...99f
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #21 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Det er noe fundament galt dersom barna må få venner flydd til seg på ferie i utlandet fordi de må aktiviseres så mye hele tiden at de ikke kan greie seg selv med det feriestedet har å tilby. Anonymkode: 590ad...99f Fundamentalt galt altså? 😂😂😂 Anonymkode: c7415...915
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #22 Skrevet 11. april 2022 Nja, tror ikke det. Min 15åring er rimelig surrete og med flybytter er jeg redd det hadde gått i krøll🙈😂 Anonymkode: 30524...517
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #23 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Og det kan man ikke gjøre hvis man har med en venn? Jeg vil tro det er for at ferien skal bli gøyere for ungdommen, ikke for at foreldrene skal få "fri" fra ham eller henne. Anonymkode: cebbe...4e8 Javel. Da er vi kanskje inne på en tråd jeg lagde om hvilke opplevelser man gir barna på ferie. mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Når barna blir store så er det ikke alltid ferie med foreldrene som står øverst på ønskelisten og da kan det å ha med seg en venn være løsningen. Selv om det er hyggelig å være sammen som familie så er der forskjell på å dra på ferie med 10 åringer og 15 åringer. Festing og drikking på foreldrene ? Hvor fikk du det fra? Her skal ungene få besøk av 2 venner hver ( hvis alt går etter planen) og de gleder seg til det begge 2. Det er fint for dem med besøk og fint for oss. Ikke fordi vi vil drikke og feste, men fordi det skal noe til å fenge ungdommer med aktiviteter en hel ferie . Nå får de en uke med kompiser, trening, basseng , skravling , is, pizza og generelt bare hygge. Vi planlegger gåturer, sykkelturer, utflukter og museum den uken . Vinn-vinn. Som jeg skrev, så handler det jo om hvilke opplevelser man gir barna. Er man på hytta hver sommer, så er det jo naturlig at en ber med seg venner. Også at en og annen som selv ikke skal reise blir med på ferietur. Når man må fly inn venner for at to tenåringer ikke skal kjede seg så er det bare merkelig. Kan ikke huske at jeg engang tenkte på vennene mine noe særlig mens vi var på ferier. Vi fikk da også opplevelser! Mine barn har aldri heller nevnt ett ord om venner når det har vært ferie og reiser. Det er heller at alle gleder seg til å fortelle når de kommer hjem. Det er jo ferie for ungene også, så da skal det jo ikke være sånn at de kjeder seg eller må få flydd venner over halve Europa fir å få det fint! :-D At jeg nevnte festing er da ikke så rart. Det er mye festing på foreldre når de er på ferie! Anonymkode: a6f9b...cc6
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #24 Skrevet 11. april 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Når barna blir store så er det ikke alltid ferie med foreldrene som står øverst på ønskelisten og da kan det å ha med seg en venn være løsningen. Selv om det er hyggelig å være sammen som familie så er der forskjell på å dra på ferie med 10 åringer og 15 åringer. Festing og drikking på foreldrene ? Hvor fikk du det fra? Her skal ungene få besøk av 2 venner hver ( hvis alt går etter planen) og de gleder seg til det begge 2. Det er fint for dem med besøk og fint for oss. Ikke fordi vi vil drikke og feste, men fordi det skal noe til å fenge ungdommer med aktiviteter en hel ferie . Nå får de en uke med kompiser, trening, basseng , skravling , is, pizza og generelt bare hygge. Vi planlegger gåturer, sykkelturer, utflukter og museum den uken . Vinn-vinn. Er ikke dine gutter ganske tette i alder og i tillegg skilte foreldre der du ikke ser dem hele tiden? Synes det virker rart at det må komme 4 kompiser for å få en hyggelig ferie. vi har to gutter på omtrent samme alder og gutta blir som regel bestekompiser i ferien og det gjør utrolig mye for søskenforholdet. Men ferien kan ikke planlegges som vi gjorde når de var 10 år, vi ser som du at den må planlegges anderledes med ungdom. Her får ungdommen bli med å legge planer, slik at ferien blir minnerik for kjernefamilien. Kompiser treffer de jo så utrolig mye i hverdagen. Anonymkode: 74e69...590
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #25 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Javel. Da er vi kanskje inne på en tråd jeg lagde om hvilke opplevelser man gir barna på ferie. Som jeg skrev, så handler det jo om hvilke opplevelser man gir barna. Er man på hytta hver sommer, så er det jo naturlig at en ber med seg venner. Også at en og annen som selv ikke skal reise blir med på ferietur. Når man må fly inn venner for at to tenåringer ikke skal kjede seg så er det bare merkelig. Kan ikke huske at jeg engang tenkte på vennene mine noe særlig mens vi var på ferier. Vi fikk da også opplevelser! Mine barn har aldri heller nevnt ett ord om venner når det har vært ferie og reiser. Det er heller at alle gleder seg til å fortelle når de kommer hjem. Det er jo ferie for ungene også, så da skal det jo ikke være sånn at de kjeder seg eller må få flydd venner over halve Europa fir å få det fint! 😄 At jeg nevnte festing er da ikke så rart. Det er mye festing på foreldre når de er på ferie! Anonymkode: a6f9b...cc6 Helt enig. Er man i hytte på fjellet her hjemme som er samme hytten som de siste ti årene kan jeg skjønne det - men er man i utlandet på ferie med alle de opplevelser det fører med seg er det rimelig spesielt at man må få flydd inn venner for at ungdommen / barna ikke skal kjede seg. Når vi har vært i utlandet i feriehus har aldri ungdommen nevnt engang at de kjeder seg. Ikke en gang. Og hadde de gjort det hadde de fint bare måttet kjede seg litt. Anonymkode: 590ad...99f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå