Gå til innhold

Flere som har hatt vektøkning pga hormonspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg fikk koronavaksina så hadde jeg blødninger konstans i over 3mnd (er sterilisert) det stoppet ikke og rant som en åpen kran. Dette var et skikkelig problem når jeg var på jobb. Man så hvor jeg hadde gått for og si det sånn 😅

Etter  avtale med lege så skulle jeg legges inn for og fjerne polypper i februar - noe som ikke var noe av da det bare var stivnet blod 🤮

Operasjonslegen anbefalte meg og sette inn hormonspiral selv om jeg er sterilisert - dette pga av og stoppe blødingene, og det gjorde det. Men jeg har jo gått opp 10 fuckings kilo!!! Alle kiloene jeg tok av meg og jobbet får før den ble satt inn er nå kommet tilbake 😔 Så neste tirsdag skal jeg ta den ut. I tillegg har jeg hormonforstyrrelse i kroppen (pcos) og tenker at det også er med på og øke kiloene 😞 

Er det flere her som har hatt dette problemet?

Anonymkode: 48a23...822

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk opp ca 10 kg da jeg fikk spiral. Legen mente det ikke var grunnen, og jeg hadde den i nesten to år. Nå er det et år siden jeg tok den ut, og endelig får jeg respons i kroppen på trening igjen. Jeg har overskudd og energi, klarer å yte, og har bedre kontroll med matsug og inntak. 

Anonymkode: af5db...f98

Skrevet

At hormonell prevensjon for kvinner kan føre til vektøkning er soleklart. En som lettere legger på seg fra før vil nok også være mer sensitiv for endringer i hormonbalansen.

At leger sier det ikke stemmer har med at det ikke finnes forskning som viser det. Årsaken til det er at det ikke er prioritert, da legemiddelindustrien ikke har noe å tjene på å måtte utvikle prevensjon uten slike bivirkninger (noe de gjør for menn).

Anonymkode: d95ce...cbb

Skrevet

Ja, 13 kg her 🙈 Er på vei ned, har gått ned 3 kg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 10.4.2022 den 10.26):

Jeg gikk opp ca 10 kg da jeg fikk spiral. Legen mente det ikke var grunnen, og jeg hadde den i nesten to år. Nå er det et år siden jeg tok den ut, og endelig får jeg respons i kroppen på trening igjen. Jeg har overskudd og energi, klarer å yte, og har bedre kontroll med matsug og inntak. 

Så godt og høre at du klarer og yte og har mere energi. Min energi er helt på bånn om dagen, så jeg gleder meg til og få den fjernet på tirsdag, håper bare ikke det gjør vondt🤯

Enig at matsuget har endret seg!! 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så godt og høre at du klarer og yte og har mere energi. Min energi er helt på bånn om dagen, så jeg gleder meg til og få den fjernet på tirsdag, håper bare ikke det gjør vondt🤯

Enig at matsuget har endret seg!! 

HI

Det gjør ikke vondt å ta den ut, med mindre det er noe galt. Lykke til! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...