Gå til innhold

Vegetar påskemiddager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har gode tips til vegetarmiddager som er lette å lage til mange? Eneste jeg kommer på er helstekt ørret b

Anonymkode: 645e9...99e

Skrevet

Grøt, grønnsakssuppe, bacalao (hvis de spiser fisk), risotto, pizza uten kjøtt. Siden du nevner ørret, spiser de vel fisk og da er jo mulighetene mange. 

Anonymkode: 3d33b...2eb

Skrevet

Vegetarianere spiser ikke fisk, sånn bare til opplysning. Ellers er det jo masse du kan lage av grønnsaker og diverse erstatningsprodukter. Må det være påskemat? Hva med chili sin carne?

Anonymkode: 106c5...195

Skrevet

Jeg kjøpte vevetarnuggets på butikken. Det var større utvalg av boller, karbonader osv osv. Pølser fins det også. Så det er bare å kjøpe eller Google opp dette og nøttestek mm. Jeg tror mange blir overrasket over hvor godt det er! Heller vegetar enn kjøtt her. 

Anonymkode: 2bc66...d49

Skrevet

kan de ikke kjøpe maten sin selv? evt be dem sette opp en meny, eller gjøre det sammen? vi gjør det når vi drar sammen med andre? en person behøver vel ikke ha alt ansvaret. Får jeg en med allergier på besøk så samarbeider jeg jo med den...

Anonymkode: 3550a...344

Skrevet

Vegetarianer er et begrep som ikke er helt forstått. En vegetarianer spiser kun plantebasert. Derimot kan de være lacto-ovo-vegetarianer da spiser de melk og egg også. De kan også være peschetarianer da spiser de fisk. Jeg skjønner at mange velger å bruke vegetarianer da, det er liksom det folk er vant med. Min venninne holder seg kun unna kjøtt og begrenser egg og melk men spiser litt. Fisk spiser hun. Så bare for å klarere helt. De er fullblods vegetarianer? 
Risotto med grønnsaker er mettende og godt. Ovnsbakte rotgrønnsaker med grønn salat er godt. Vegetarianere har ofte mye nøtter i maten sin. Både varmt og kaldt. En god gryte med grønnsaker, kraftig saus og ris til. Kunsten med disse grønnsakene er jo å tilsette de i retten til riktig tid. Slik at det ikke kokes sammen til en grøt. 
Er de derimot peschetarianer så er ovnsbakt kveite med ovnsbakte rotgrønnsaker veldig godt. Kveite er nesten beinfri og kjøttet er fast og godt. 

Anonymkode: 4fa0a...ff1

Skrevet

En vegetarianer spiser ikke fisk, og ihvertfall ikke oppdrettsfisk. Tommelfingerregelen er vel at vegetarianere ikke spiser døde dyr, de skal ikke drepe for å få mat.

Noen spiser selvfisket fisk og fisk "fra det fri", men da heter det ikke vegetarianer lenger. De kaller seg pescetarianer eller noe sånt.

Anonymkode: b4976...cc2

Skrevet

Sorry, jeg skulle skrevet kjøttfrie middager da de spiser fisk og annen sjømat. 

Takk for tips. 

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Takk for tips. 

hi

Vel. Da er ovnsbakt kveite, rotgrønnsaker, sandefjordsmør (de spiser da også melk?) et godt måltid for alle. Ungene her liker kveite veldig godt. Kan også smørbake reker i hvitløk til å ha på toppen. Nammis. 😊

Skrevet

Du mener pinlig erstatningsmat til påske? Det er jo kjedelig. Men ellers er verden full av gode middager uten kjøtt, så lenge man ikke gjør dum politikk og barnslige valg ut av det.

Anonymkode: 66c69...00d

Skrevet

Vegetarlasagne (bruker masse grønnsaker som jeg finhakker) 
Daal med hjemmelaget nanbrød
Chili sin carne (bruker kikerter og bønner i stede for kjøtt)
Wok med nudler og grønnsaker
Potet og kikertcurry
Rattatouille-inspirert gryte
Gulasj med kikerter i stede for kjøtt
Pasta med pesto
Pasta arrabiata 
Pizza 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du mener pinlig erstatningsmat til påske? Det er jo kjedelig. Men ellers er verden full av gode middager uten kjøtt, så lenge man ikke gjør dum politikk og barnslige valg ut av det.

Att det var? Kjære folk 😂

Skrevet
frk Nilsen skrev (Akkurat nå):

Vegetarlasagne (bruker masse grønnsaker som jeg finhakker) 
Daal med hjemmelaget nanbrød
Chili sin carne (bruker kikerter og bønner i stede for kjøtt)
Wok med nudler og grønnsaker
Potet og kikertcurry
Rattatouille-inspirert gryte
Gulasj med kikerter i stede for kjøtt
Pasta med pesto
Pasta arrabiata 
Pizza 

Tusen takk!

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

😂😂

Skrevet

Vet noen har nøttestek til jul,  funker til påske også 😄

Linsegryte er godt,  risnuddeler med grønnsaker og nøtter osv og masse annet godt bare fantasien som setter grenser for vegetarisk mat også... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Er det noen som har gode tips til vegetarmiddager som er lette å lage til mange? Eneste jeg kommer på er helstekt ørret b

Ørret er et dyr. Det er ikke vegetarmat.

Anonymkode: 96f41...6a2

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Takk for tips. 

hi

Fiskesuppe og godt brød. Det er lett å lage til mange. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...