Gå til innhold

Hva syns dere om dette huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fint hus. Hadde dette stått i min by, (Bodø) hadde det vært sviiiindyrt, men dette var da veldig billig. Tydeligvis stor forskjell på boligprisene i landet. 

Anonymkode: 1ea7c...14a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grusomt hus; både utvendig og innvendig. Likte kun utsikten 😂

Anonymkode: e7495...05a

Skrevet

Veldig "new money". Blir litt voldsomt med alle søylene og den skinnende røde taksteinen. Og panel innvendig er temmelig harry.

Anonymkode: dc2d6...6c5

Skrevet

Likte huset, men hadde kjøpt titalls liter med maling for å endre farger inne.

Men, jeg hadde ikke kjøpt det selv om jeg likte det.

Anonymkode: 27a66...315

Skrevet

Jeg synes ikke huset var så ille som flere her skriver. Det er litt vanskelig å få tak på planløsningen til tross for bildene, men det ser bra ut. Jeg kunne bodd der ☺️

Skrevet

Huset kunne enkelt og rimelig blitt endret til noe svært mye mer levelig. De svarte veggene er for mye, men det lar seg løse. Taksteinen blir mattere etter hvert - den var grusom! Litt vel mange buer og søyler, men det kunne man gjort noe med over litt tid. 

Det første som hadde fått fyken, er løven, den er regelrett smakløs. 

Fin utsikt, egnet til å gi ro i sjela. Beliggenheten ellers - not so much. 

Anonymkode: 5f362...91f

Skrevet

Løver, doble lykter, glasert takstein, buer, søyler, her var det alt for mye jeg ikke ville hatt i mitt hus. Det er for prangende for meg, samtidig som det ser billig ut i utførelsen. 
Ikke et hus jeg ville kjøpt, og jeg kan til og med være så ærlig (og kanskje snobbete) å si at dette ville jeg ikke engang likt at folk trodde jeg likte. Beklager.

Skrevet

Trauste nordmenn her :-D her skal det være nøkternt og ikke noe krumspring.

Hehe, det er jo sjarmerende på sin måte. Selv elsker jeg både taket og mykheten med buene. Dessuten er det flott fra innsiden å se så mye av himmelen i et rom. Planløsningen var også lite kjedelig, og jeg likte at ikke alt var rett og forutsigbart. Hadde trivdes veldig godt der med alt dette samt en fantastisk beliggenhet.

Morsomt å se hvor ulikt man kan se på ting. 

Anonymkode: df852...38c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Trauste nordmenn her 😄 her skal det være nøkternt og ikke noe krumspring.

Hehe, det er jo sjarmerende på sin måte. Selv elsker jeg både taket og mykheten med buene. Dessuten er det flott fra innsiden å se så mye av himmelen i et rom. Planløsningen var også lite kjedelig, og jeg likte at ikke alt var rett og forutsigbart. Hadde trivdes veldig godt der med alt dette samt en fantastisk beliggenhet.

Morsomt å se hvor ulikt man kan se på ting. 

Det er ikke sikkert at det har med traust, nøkternt og ingen krumspring å gjøre. Stil, definitivt, men jeg vil ikke kalle glasert takstein, buer og søyler for kreative krumspring, akkurat? 

Skrevet
amandine skrev (3 minutter siden):

Det er ikke sikkert at det har med traust, nøkternt og ingen krumspring å gjøre. Stil, definitivt, men jeg vil ikke kalle glasert takstein, buer og søyler for kreative krumspring, akkurat? 

Ikke sikkert. Men stor sannsynlighet for det.

Jeg skrev jo ikke at det var så kreativt. Jeg syns taket er vakkert og kler både hus og skogen rundt. Dessuten passer det ved skimrende sjø. Buene gir som sagt en mykhet og gir et vakkert blikk ut fra innsiden. Jeg syns bare at det var befriende lite firkantet og forutsigbart :-) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Jeg skrev jo ikke at det var så kreativt. Jeg syns taket er vakkert og kler både hus og skogen rundt. Dessuten passer det ved skimrende sjø. Buene gir som sagt en mykhet og gir et vakkert blikk ut fra innsiden. Jeg syns bare at det var befriende lite firkantet og forutsigbart 🙂

Det er det som er så fint, vi er forskjellige. Jeg syntes helt motsatt, og jeg synes absolutt det er forutsigbart om du vil bruke det ordet. 
Derfor er også egentlig sånne tråder helt unyttige, vi er alle forskjellige og det som har med smak og behag å gjøre er individuelt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Jeg skrev jo ikke at det var så kreativt. Jeg syns taket er vakkert og kler både hus og skogen rundt. Dessuten passer det ved skimrende sjø. Buene gir som sagt en mykhet og gir et vakkert blikk ut fra innsiden. Jeg syns bare at det var befriende lite firkantet og forutsigbart 🙂

Et par buer og søyler så går er hus fra å være kjedelig norsk til å bli herskapelig og flott , eller ikke...

Anonymkode: 28a3d...5a5

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Et par buer og søyler så går er hus fra å være kjedelig norsk til å bli herskapelig og flott , eller ikke...

Anonymkode: 28a3d...5a5

Jeg har ikke nevnt herskapelig med et ord :-) 

Skrevet
amandine skrev (1 time siden):

Det er det som er så fint, vi er forskjellige. Jeg syntes helt motsatt, og jeg synes absolutt det er forutsigbart om du vil bruke det ordet. 
Derfor er også egentlig sånne tråder helt unyttige, vi er alle forskjellige og det som har med smak og behag å gjøre er individuelt. 

Trådene er sikkert ikke veldig nyttige, men jeg elsker hus så det er gøy å se på dem, og også se hvor ulikt vi bedømmer. 

Skrevet

Veldig villa paprika på innsiden. Helt klssseløst og ikke særlig praktisk eller pent. 

Anonymkode: 2b709...aab

Skrevet
amandine skrev (2 timer siden):

Løver, doble lykter, glasert takstein, buer, søyler, her var det alt for mye jeg ikke ville hatt i mitt hus. Det er for prangende for meg, samtidig som det ser billig ut i utførelsen. 
Ikke et hus jeg ville kjøpt, og jeg kan til og med være så ærlig (og kanskje snobbete) å si at dette ville jeg ikke engang likt at folk trodde jeg likte. Beklager.

Enig! Nesten så langt unna min smak det er mulig å komme. Drømmen min er klassisk funkis med rette linjer.

Skrevet

Selv liker jeg best arkitekthus fra 60-tallet, med stor tomt. Og det er også slik vi bor 😅 Ville aldri investert i nye hus (som viser seg har store mangler), eller andre billige funkishus eller kataloghus med buer. Glaserte panner er genialt, og gjør takets levealder vesentlig lengre. Men fargen på disse var helt forferdelig! Dog er det tomten som er viktigst, huset kan jo skrotes. Og dette huset koster mindre enn en tomt her hvor vi bor. Men huset i seg selv, hadde jeg ikke ønsket å bo i.

Anonymkode: 2c600...ad8

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Selv liker jeg best arkitekthus fra 60-tallet, med stor tomt. Og det er også slik vi bor 😅 Ville aldri investert i nye hus (som viser seg har store mangler), eller andre billige funkishus eller kataloghus med buer. Glaserte panner er genialt, og gjør takets levealder vesentlig lengre. Men fargen på disse var helt forferdelig! Dog er det tomten som er viktigst, huset kan jo skrotes. Og dette huset koster mindre enn en tomt her hvor vi bor. Men huset i seg selv, hadde jeg ikke ønsket å bo i.

Anonymkode: 2c600...ad8

Huset kan skrotes…?

Anonymkode: ad134...b1a

Skrevet

Veldig Ålesundsk 

Anonymkode: 66214...182

Skrevet

Flott hus

Anonymkode: 568ec...2e8

Skrevet

Gulver og vinduene er fine. Ville ikke hatt downlight og buer. Heller ikke for mye kriker og kroker og skrå vegger. Fargen på veggene er den nye caffe latte.

Skrevet

Jeg likte det ikke. Likte ikke taket, likte ikke dusjen, likte ikke peisen, likte ikke buene. Likte overhodet ikke veggmaleriet i hagestuen, men det kunne man jo malt over. For mye annet der jeg overhode ikke ville hatt, så ikke et hus for meg. 

Skrevet

Jeg likte at det tilsynelatende var såpass mye vinduer. Taket var ikke så ille som mange her sier, synes jeg. Og måtte kikke en gang til, for jeg fikk ikke med meg vaskerom første gangen - men enig med Himmel og hav, det var et jeg kunne tenkt meg :)

Ellers ville jeg ikke gått på visning der en gang, selv om veggene kunne blitt malt (måtte kvittet meg med de gulvene som var svarte også) - for man kan jo nesten ta på høytspennledningene utenfor, og det er null hage, kun asfalt og bygninger.

Jeg vil ha et lite og funksjonelt hus med sjel og historie og helst mye lys inn, gode løsninger for oppbevaring, og en hage. Gjerne litt mer armslag til nærmeste nabo også, om jeg kunne fått alt jeg ville. Og sol så mye av dagen som mulig og litt i ly for verste vinden. Kunne godt bodd såpass nært sjøen, bare synd de ødelegger strandlinjen med de tette "båthusene".

Ei jeg kjenner ville nok sagt at dette var nært drømmehuset hennes, men hun vil nok ikke slå seg ned på den kanten av landet.

Smaken er som den berømte baken...

Anonymkode: 3771c...12b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...