Gå til innhold

Tilbehør til pølser

Anbefalte innlegg

I dag blir det pølser til litt sen middag. Vi har kjøpt diverse "spesial"-pølser, så det blir ikke bare grillpølser, for å si det sånn. Men vi har det også, for husets tenåring vil ha det. Jeg har laget hjemmelaget ketchup for første gang i mitt liv, og tenke å steke løk med litt ekstra krydder og tilsetninger. Det blir varm potetsalat til, men akkurat hvordan jeg skal lage den. har jeg ikke helt bestemt meg for. Jeg har en plan, men tar gjerne i mot tips. Det kan godt være litt voksen smak. 

Er det noen andre som har noen tips til tilbehør som gjør pølsemiddagen litt ekstra? Jeg lurer på å lage en eller annen mais-salsa/salat-ting, føler at vi trenger noe litt "sprøtt" (knas). Tomatsalsa kanskje? Som et alternativ til ketchupen. (Jeg har vanlig ketchup også altså, og sennep. 

Anonymkode: d032b...f5b

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144428884-tilbeh%C3%B8r-til-p%C3%B8lser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Rå løk, rekesalat og rødbetsalat er godt.

Varm potetsalat?? Er det godt? 

Anonymkode: dc1a2...e1a

Ja, varme (eller de blir vel mer lunka innen de serveres) med salt, pepper, et dryss chili, ev. noe urter, olje-dressing, purre / vårløk, paprika, sukkererter...  Litt sånn "ta hva vi har i kjøleskapet" Blander den når potetene er varme, og så står den der og kjøler seg ned til vi skal spise. Vi synes det er godt i alle fall. Eller vi krydrer dem godt med et eller annet godt krydder, hakker paprika og løk, har på olje...  Det variere litt. 

Annonse

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Ja, varme (eller de blir vel mer lunka innen de serveres) med salt, pepper, et dryss chili, ev. noe urter, olje-dressing, purre / vårløk, paprika, sukkererter...  Litt sånn "ta hva vi har i kjøleskapet" Blander den når potetene er varme, og så står den der og kjøler seg ned til vi skal spise. Vi synes det er godt i alle fall. Eller vi krydrer dem godt med et eller annet godt krydder, hakker paprika og løk, har på olje...  Det variere litt. 

Ok. Ja, kanskje verdt å prøve :-) tanken har aldri slått meg. 

Anonymkode: dc1a2...e1a

Du kan koke poteter i biter, lage en tykk hvit saus og blande de kokte potetene i. Denne kan lages i ulike smaksvarianter. Jeg er oppvokst med salt, pepper, muskatnøtt og gressløk. Mine unger liker den med hvitløk, har også laget den med litt chili. Igrunn bare fantasien som setter grenser, men en veldig grei base til å leke seg litt. 
Kan lages med småpoteter også, bare dele de med to og gjerne ha skallet på også (vi spiser igrunn nesten alltid poteter med skall) Ekstra deilig når det er små nye norske poteter. 

Anonymkode: dc857...a78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...