Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #2 Skrevet 9. april 2022 Cruise i Karibien Anonymkode: b6f1a...6e1
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #3 Skrevet 9. april 2022 Nå er jo noen steder ansett som der hvor eliten bor og gjerne ferierer. Alle vet vel om disse landene som er kjent for å ha rike innbyggere og turister. Bare for å ta et enkelt eksempel så er jo Sveit et rikt land med mange rike mennesker og stive priser for å si det sånn. Så der det er status å reise på grunn av dette, er nok det som menes med snobbete. Jeg tenker jo at folk enten har veldig god råd når de ferierer på slike steder eller at de er snobbete som i kun å dra dit for å vise til det. Nå er vel saken den at disse stedene er jo veldig vakre og interessante også da så :-) Anonymkode: 49f73...72b
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #4 Skrevet 9. april 2022 Vet ikke, men de som skryter at de bruker mye penger på ferie er noen idioter. Anonymkode: dca70...982
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #5 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Vet ikke, men de som skryter at de bruker mye penger på ferie er noen idioter. Anonymkode: dca70...982 Hold deg til det vi diskuterer her. Hva er definisjonen på en snobbete ferie. Ikke hvem som er eller ikke er idioter. Anonymkode: 8c9af...157
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #6 Skrevet 9. april 2022 Snobbete ferie er når man MÅ skryte av at vanlige destinasjoner er totalt uaktuelt, skryte av at charter er fullstendig uaktuelt, osv...Med andre ord, når man må skryte av at man er bedre enn andre. Anonymkode: ed44d...e35
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #7 Skrevet 9. april 2022 Jeg har aldri hørt begrepet før, men tenker at det er en ferie man har bare for å skryte av det, ikke fordi man har lyst til å reise dit? Anonymkode: 2c439...7cb
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #8 Skrevet 9. april 2022 Har heller ikke hørt begrepet før. Og jeg er enslig mor med lav inntekt, men veldig glad i å reise, og vi har vært i Sveits, Monaco, den franske og italienske riviera. Man kan få billige reiser til de stedene og. Anonymkode: ad620...7bf
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. april 2022 #9 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Har heller ikke hørt begrepet før. Og jeg er enslig mor med lav inntekt, men veldig glad i å reise, og vi har vært i Sveits, Monaco, den franske og italienske riviera. Man kan få billige reiser til de stedene og. Anonymkode: ad620...7bf Absolutt veldig enig med deg i dette😊
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #10 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Snobbete ferie er når man MÅ skryte av at vanlige destinasjoner er totalt uaktuelt, skryte av at charter er fullstendig uaktuelt, osv...Med andre ord, når man må skryte av at man er bedre enn andre. Anonymkode: ed44d...e35 Ja enig 🙂. Anonymkode: 45442...60e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #11 Skrevet 9. april 2022 Det er tydeligvis en ferie som trigger dine mindreverdighetskomplekser. Anonymkode: bafe7...74e
KellyTaylor Skrevet 9. april 2022 #12 Skrevet 9. april 2022 Aner egentlig ikke hva som betegnes som snobbete ferie. Reiser dit jeg trives best
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #13 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Har heller ikke hørt begrepet før. Og jeg er enslig mor med lav inntekt, men veldig glad i å reise, og vi har vært i Sveits, Monaco, den franske og italienske riviera. Man kan få billige reiser til de stedene og. Anonymkode: ad620...7bf Det trenger ikke å være så dyrt, og vi var en gjeng som var i Monaco hvert år. Da kjørte vi selv og overnattet div steder hvor det ikke kostet så mye. Det er bare det at det er enorme forskjeller på de med og uten midler der, og kaksene har sine egne områder der også. De er veldig restriktive ovenfor både turister og fastboende da, så de slipper ikke akkurat hvem som helst til inn der. Det er uansett steder å både overnatte og kjøre som er nydelige plasser, uten at det koster så altfor mye :-) Anonymkode: 49f73...72b
Ekspatt Skrevet 9. april 2022 #14 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Snobbete ferie er når man MÅ skryte av at vanlige destinasjoner er totalt uaktuelt, skryte av at charter er fullstendig uaktuelt, osv...Med andre ord, når man må skryte av at man er bedre enn andre. Anonymkode: ed44d...e35 At du får mindreverdighetskompleks av at jeg ikke liker charter og «vanlige destinasjoner» (med god grunn), er ditt problem. Jeg kaller det ikke skryt, eller påstår at jeg er bedre enn andre. Jeg tar bare et valg som passer meg godt. Anbefaler deg å jobbe med kompleksene dine.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #15 Skrevet 9. april 2022 Jeg synes vel egentlig ikke en ferie i seg selv kan karakteriseres som snobbete. Feriesnobber er de som rakker ned på andres valg av ferie. Selv er jeg veldig lite bereist, har bare vært utenfor Norden én gang, og da var jeg 35. Så jeg foretrekker å reise på en måte som er enkel og føles trygg, hvor jeg ikke trenger å sette meg inn i ting eller finne frem på egen hånd. F.eks. charter. Så lenge det er greit for andre, så er det helt greit for meg at de velger noe annet også. Jeg er god på enkelte andre ting da, alle kan ikke være best i alt, som jeg sier til barna. 😛 Anonymkode: 7080d...78c
KellyTaylor Skrevet 9. april 2022 #16 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Jeg synes vel egentlig ikke en ferie i seg selv kan karakteriseres som snobbete. Feriesnobber er de som rakker ned på andres valg av ferie. Selv er jeg veldig lite bereist, har bare vært utenfor Norden én gang, og da var jeg 35. Så jeg foretrekker å reise på en måte som er enkel og føles trygg, hvor jeg ikke trenger å sette meg inn i ting eller finne frem på egen hånd. F.eks. charter. Så lenge det er greit for andre, så er det helt greit for meg at de velger noe annet også. Jeg er god på enkelte andre ting da, alle kan ikke være best i alt, som jeg sier til barna. 😛 Anonymkode: 7080d...78c Helt enig med deg
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #17 Skrevet 9. april 2022 Enig med vedkommende som skriver en reise for syns skyld, ikke for egen glede. Jeg har reist en del tidligere, helt ærlig kom vi til ett viss punkt hvor en ikke setter like mye pris på det samme. Roomservice er veldig gøy første gang, etter det handler det mer om komfort. Har du vært på en Michelin og opplevd ekstraordinær servering, er det få steder å spise som kan måle seg med det. Så gleden forsvinner når toppen er nådd. Setter nå mer pris på ro og å sitte i solen med føttene i sanden. Det er opplevelse jeg hele tiden gleder meg til, selv om jeg har gjort det uendelig mange ganger før. Stoppet å reise for flere år siden og slik ting er nå blir det kanskje ikke noe mer av det i fremtiden heller. Alt føles faktisk litt snobbete nå 🤔 Anonymkode: 61b1e...357
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #18 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Snobbete ferie er når man MÅ skryte av at vanlige destinasjoner er totalt uaktuelt, skryte av at charter er fullstendig uaktuelt, osv...Med andre ord, når man må skryte av at man er bedre enn andre. Anonymkode: ed44d...e35 Dette. Det er ingen destinasjoner eller feriemåter som i seg selv er snobbete, men de som må presisere i enhver reisetråd at de kun reiser til det autentiske, og jammen er det godt at alle andre reiser til ‘syden’, de ler jeg litt av og tenker er svært snobbete. Anonymkode: d43f2...fcd
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #19 Skrevet 9. april 2022 En ferie med fokus på å kunne skryte av den. Anonymkode: 37600...bcc
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 9. april 2022 #20 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Cruise i Karibien Anonymkode: b6f1a...6e1 Oi. Da er jeg erkesnobbete med 3 slike reiser bak meg🤣🤣🤣 Et cruise der koster ca 1000 kr om dagen alt i alt. Prøv å få til det i Norge🙄
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #21 Skrevet 9. april 2022 Ekspatt skrev (2 timer siden): At du får mindreverdighetskompleks av at jeg ikke liker charter og «vanlige destinasjoner» (med god grunn), er ditt problem. Jeg kaller det ikke skryt, eller påstår at jeg er bedre enn andre. Jeg tar bare et valg som passer meg godt. Anbefaler deg å jobbe med kompleksene dine. Snakk om å ikke ta poenget litt engang. Anonymkode: bdd55...26d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #22 Skrevet 9. april 2022 Luksus-ferieresorter i bungalow med privat infinity pool langt fra turistmaskinene. Enkelte av ski-reisemålene i Alpene. Sør-Afrika med overnatting i privat lunge i løve-land. Anonymkode: 222bb...5bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå