Gå til innhold

Hvor går grensen for utroskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kollega på jobb. Vi har god kontakt, spøker og ler, avslutter hverandres setninger og tenker generelt mye det samme. Jeg digger han og han digger meg. Vi har ikke gjort noe fysisk, men jeg tenker av og til på han når jeg har sex med mannen min. 
Er jeg utro?

Anonymkode: 778cd...ad3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er du ikke. Jeg synes grunntanken om at grensen går ved hva du ville gjort framfor partneren din, er fin. Å fantasere er lov, alle gjør vel det innimellom. 

Anonymkode: 5ffd3...7d8

Skrevet

det øyeblikket du velger å fortelle kollegaen din noe du normalt ville fortalt mannen din og ikke sier det til mannen din, så er det i mine øyne ikke seksuell utroskap, men det er et valg av hvem du har som din nære, og da er det utroskap for meg.

Hvis du  heller vil være med kollega enn mann, så ja

Men du står jo der i et minefelt da. og det er noen valg du må ta. du kan velge å trekke deg tilbake i kontakten med kollegaen din? men om du velger å  opprettholde og utforske det vennskapet så gjør du jo et bevisst valg på det. som akn før etil noe mer?

hva som detter ned i hodet ditt mens du er med mannen din? tja det er jo undervebisstheten din som sier deg noe kanskje? men du er ikke seksuelt utro av det enda... men jeg ville ikke dratt på firmatur med kollegaen om jeg var usikker... da gir det deg muligheter du kanskje ikke vil ha?

Anonymkode: 9aeb4...274

Skrevet

Tankene dine er vel vanskelig å styre. Alle kan vel ha perioder der man fantaserer om andre, men det normale er i allefall at det gir seg etterhvert. Det som teller ifht utroskap er hva og hvordan du flørter. F eks om du stadig sender snap til ham med selfie av deg der du vil vise ham hvor fin du er eller uansett stadig påminne ham DEG, og kanskje hvis du skryter hele tiden til ham hvor kjekk og morsom han er osv.. Om du tar mye på ham eller dropper ting med kjæresten til fordel for ham. Da er det over på utroskap. Utroskap er mye mer enn å kysse og ha sex i allefall. Det er mange gråsoner når man har vennskap til motsatt kjønn. Det er normalt å ha venner av motsatt kjønn, ja, men forskjellen ligger i hvor intenst og intimt det er. 

Anonymkode: d7284...448

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tankene dine er vel vanskelig å styre. Alle kan vel ha perioder der man fantaserer om andre, men det normale er i allefall at det gir seg etterhvert. Det som teller ifht utroskap er hva og hvordan du flørter. F eks om du stadig sender snap til ham med selfie av deg der du vil vise ham hvor fin du er eller uansett stadig påminne ham DEG, og kanskje hvis du skryter hele tiden til ham hvor kjekk og morsom han er osv.. Om du tar mye på ham eller dropper ting med kjæresten til fordel for ham. Da er det over på utroskap. Utroskap er mye mer enn å kysse og ha sex i allefall. Det er mange gråsoner når man har vennskap til motsatt kjønn. Det er normalt å ha venner av motsatt kjønn, ja, men forskjellen ligger i hvor intenst og intimt det er. 

Anonymkode: d7284...448

Jeg gjør ingenting sånt. Vi har kun en god tone, ler masse og har en «connection» hvis dere skjønner. Jeg ler mye mer med han enn med mannen min. Jeg føler på en måte det er galt, at jeg trives bedre med en annen mann. Når jeg har fri, gleder jeg meg til mandag igjen, hvor vi kan jobbe sammen. Vi er definitivt mer enn vanlige venner, uten at det er sex involvert. 
Men ja, det er et minefelt.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Jeg gjør ingenting sånt. Vi har kun en god tone, ler masse og har en «connection» hvis dere skjønner. Jeg ler mye mer med han enn med mannen min. Jeg føler på en måte det er galt, at jeg trives bedre med en annen mann. Når jeg har fri, gleder jeg meg til mandag igjen, hvor vi kan jobbe sammen. Vi er definitivt mer enn vanlige venner, uten at det er sex involvert. 
Men ja, det er et minefelt.

Hi

Du savner dette med mannen din. Det er helt vanlig.  Du må finne igjen tonen med mannen din. ❤️ 

Anonymkode: b34fa...2d0

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Du savner dette med mannen din. Det er helt vanlig.  Du må finne igjen tonen med mannen din. ❤️ 

Anonymkode: b34fa...2d0

🥲❤️

Skrevet

Hva ville du ønsket om din mann holdt på slik, HI?

Du velger nå å fokusere på kollegaen på jobb, utenfor jobb, ja, til og med når du har sex med mannen din. Jeg tenker du er forelsket i og tent på kollegaen, men ikke vil innrømme det. Da er det feil å fortsette å mate disse følelsene, slik du synes å gjøre med kollegaen din.

Du kan velge å fokusere på forholdet du er i, rydde opp i det som ev. har gått feil der. Og ikke minst, se din egen rolle i forholdet ditt. Hvor mye oppriktig glede og positivtitet viser du mannen din når du egentlig hele tiden fokuserer på kollegaen din i tankene og når du og mannen din har sex?

Anonymkode: 77c74...b9c

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hva ville du ønsket om din mann holdt på slik, HI?

Du velger nå å fokusere på kollegaen på jobb, utenfor jobb, ja, til og med når du har sex med mannen din. Jeg tenker du er forelsket i og tent på kollegaen, men ikke vil innrømme det. Da er det feil å fortsette å mate disse følelsene, slik du synes å gjøre med kollegaen din.

Du kan velge å fokusere på forholdet du er i, rydde opp i det som ev. har gått feil der. Og ikke minst, se din egen rolle i forholdet ditt. Hvor mye oppriktig glede og positivtitet viser du mannen din når du egentlig hele tiden fokuserer på kollegaen din i tankene og når du og mannen din har sex?

Helt ærlig? Om mannen min hadde tenkt som meg om en kollega på jobb, fantasert om henne når vi hadde sex, og gledet seg til jobb hver mandag, hadde jeg unnet han det. 
Ja, jeg er nok kanskje forelsket i kollegaen min, men jeg kommer ikke til å bryte opp det jeg har for det. 
Hi

Skrevet

Nei, du er ikke utro. Utroskap innebærer løgn og unnaluring. 

Anonymkode: 2e345...45a

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Helt ærlig? Om mannen min hadde tenkt som meg om en kollega på jobb, fantasert om henne når vi hadde sex, og gledet seg til jobb hver mandag, hadde jeg unnet han det. 
Ja, jeg er nok kanskje forelsket i kollegaen min, men jeg kommer ikke til å bryte opp det jeg har for det. 
Hi

Du unner mannen din å være forelsket i en kollega og glede seg til helgen (med deg) er over for å kunne treffe henne igjen mandag, og i tillegg fantasere om henne mens han har sex med deg?

Jøss. Det høres jo virkelig ikke solid ut, det ekteskapet deres. Jeg er også hellig overbevist om at du skriver dette kun fordi du selv er forelsket i en annen og har det slik nå. Du kommer til å ødelegge ekteskapet om du fortsetter å mate følelsene dine. Da er det kanskje greiest å avslutte FØR du sårer mannen din. Eller er ikke det så nøye?

Anonymkode: a3c89...698

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Jeg har en kollega på jobb. Vi har god kontakt, spøker og ler, avslutter hverandres setninger og tenker generelt mye det samme. Jeg digger han og han digger meg. Vi har ikke gjort noe fysisk, men jeg tenker av og til på han når jeg har sex med mannen min. 
Er jeg utro?

Ja, du er åndelig utro .  Får har du sett på han med begjær, har allerede vært utro med han i ditt hjerte.  

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Du unner mannen din å være forelsket i en kollega og glede seg til helgen (med deg) er over for å kunne treffe henne igjen mandag, og i tillegg fantasere om henne mens han har sex med deg?

Jøss. Det høres jo virkelig ikke solid ut, det ekteskapet deres. Jeg er også hellig overbevist om at du skriver dette kun fordi du selv er forelsket i en annen og har det slik nå. Du kommer til å ødelegge ekteskapet om du fortsetter å mate følelsene dine. Da er det kanskje greiest å avslutte FØR du sårer mannen din. Eller er ikke det så nøye?

Anonymkode: a3c89...698

Jo, men det er kanskje akkurat det ekteskapet vårt er. Solid. Vi er begge innforstått med at følelser er noe man ikke alltid kan styre. Selv om man er gift kan man få følelser for andre. Det går ikke å skru av.
Jeg har fått tenkt litt, og om mannen min skulle være så heldig å få denne rusen noen uker, unner jeg han det. Ingenting er vel bedre enn en forelskelse. 
Hi

Skrevet

Du er utro i hjertet. Du gir næring til dette forholdet. Du burde stoppet for lengst. 

Anonymkode: bb7af...91e

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Hi

Hvis ekteskapet deres er så solid som du sier, og dere er så åpne om at man kan bli forelsket i andre, da er det vel heller ingen grunn til at du ikke skal fortelle mannen din om at du er forelsket i kollegaen din, at du bruker helgene med ham til å glede deg til du får møte kollegaen din, at du dagdrømmer om kollegaen din utenom jobb og at du forestiller deg at du har sex med kollegaen din istedenfor mannen din? Så kan dere ev. ha et åpent forhold, siden du synes det er så greit om mannen din finner seg ei å holde på likedan med.

Alt du forteller i tråden viser at du ikke forsøker å dempe forelskelsen i kollegaen din, men at du tvert om dyrker den forelskelsen for alt den er verdt, noe som tydelig forsterker forelskelsen. Når du gjør det, da er ikke forholdet til mannen hjemme så solid som du vil ha det til. Da lurer du deg selv.

Skrevet
Pils skrev (5 timer siden):

Ja, du er åndelig utro .  Får har du sett på han med begjær, har allerede vært utro med han i ditt hjerte.  

Hvis dette skal være standarden, så finnes det knapt en mann eller kvinne som aldri har vært utro. Å tro man ikke skal føle begjær for andre gjennom et ekteskap er naivt.

Anonymkode: 0680e...1dc

Skrevet
Pils skrev (10 timer siden):

For noe tull

Anonymkode: 4a172...46f

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hvis dette skal være standarden, så finnes det knapt en mann eller kvinne som aldri har vært utro. Å tro man ikke skal føle begjær for andre gjennom et ekteskap er naivt.

Anonymkode: 0680e...1dc

Verden er desverre syndig slik den er nå så det er nok desverre den harde sannheten det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

For noe tull

Anonymkode: 4a172...46f

Er ikke tull, men du som nesten alle andre mennesker tåler ikke sannheten hvordan vi mennesker er og hvordan verden nå er...

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 9.4.2022 den 12.06):

Er jeg utro?

🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 0df05...a0e

Skrevet

Gresset er grønnest på den siden hvor du vanner det. 

Så lenge du bevisst tillater deg å gi næring til disse tankene om kollegaen din, så blir avstanden mellom deg og mannen din stadig større. 

Det handler jo i stor grad også om vilje, dette her. Til en viss grad iallfall kan du velge å «styre unna» kollegaen din og heller fokusere på forholdet til mannen din - men da må du faktisk ville det.

Anonymkode: db961...a3b

Skrevet

Jeg er ikke perfekt er bare Jesus som er syndfri og kan hjelpe oss ut fra denne onde verden...     Jeg har levd mange år som utroende og leter ikke tilbake til det livet...  Man kan bli frelst i fra både utroskap og andre synder ved og vende om, HERREN vil lede deg vekk i fra synder gradvis etter hvor mye den enkelte person tåler fordi Gud er kjærlighet. Frelsen i Jesus er gratis lurer du på noe mer ta kontakt med en Adventist pastor:  

Klikk på kirken i ditt distrikt også navnet på pastoren så pleier telefonnummer og epost stå der:  

https://www.adventist.no/liv/fellesskap/finn-en-kirke/ 

Skrevet
Pils skrev (36 minutter siden):

Jeg er ikke perfekt er bare Jesus som er syndfri og kan hjelpe oss ut fra denne onde verden...     Jeg har levd mange år som utroende og leter ikke tilbake til det livet...  Man kan bli frelst i fra både utroskap og andre synder ved og vende om, HERREN vil lede deg vekk i fra synder gradvis etter hvor mye den enkelte person tåler fordi Gud er kjærlighet. Frelsen i Jesus er gratis lurer du på noe mer ta kontakt med en Adventist pastor:  

Klikk på kirken i ditt distrikt også navnet på pastoren så pleier telefonnummer og epost stå der:  

https://www.adventist.no/liv/fellesskap/finn-en-kirke/ 

Takk, men nei takk. 
Hi

Skrevet

For meg går utroskap for ved kyssing, "klining" og sex og ved vennskap som holdes skjult for partner. Så lenge partner ikke er overdrevent sjalu, selvfølgelig, da kan det jo hende at man i alle fall bør la være å nevne det mer enn nødvendig. 

Anonymkode: eb4c0...23c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...