Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #1 Skrevet 8. april 2022 Hva tenker dere om det? Min bror vil gjerne gi det til sønnen vår på 14, så han har fått det et par ganger på besøk der. Gutten har oppdaget at han liker godt smaken av alkoholfri ingefærøl. Nå spør han av og til om det hjemme, men jeg har sagt nei. Jeg tenker at det kan senke terskelen til bruk av alkohol. Anonymkode: fe715...adf
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. april 2022 #2 Skrevet 8. april 2022 Alkoholfri ingefærøl må da være helt greit
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #3 Skrevet 8. april 2022 Hvorfor skulle ikke det være greit? Er jo alkoholfritt Anonymkode: 990b8...0f3
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #4 Skrevet 8. april 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Hva tenker dere om det? Min bror vil gjerne gi det til sønnen vår på 14, så han har fått det et par ganger på besøk der. Gutten har oppdaget at han liker godt smaken av alkoholfri ingefærøl. Nå spør han av og til om det hjemme, men jeg har sagt nei. Jeg tenker at det kan senke terskelen til bruk av alkohol. Anonymkode: fe715...adf Jeg fikk vørterøl som liten, kanskje derfor jeg aldri har likt øl? Anonymkode: 2201d...d2f
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #5 Skrevet 8. april 2022 Ingefærøl uten alkohol er da bare brus? Fram til for noen år siden fikk man det jo på halvannenlitersflasker akkurat som annen brus. Tror ikke jeg visste at ingefærøl med alkohol fantes før jeg var langt over 30… Skal man ikke drikke mozell heller, da? Siden det finnes sider med alkohol? rar tanke. Anonymkode: 5b5a9...141
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #6 Skrevet 8. april 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Hva tenker dere om det? Min bror vil gjerne gi det til sønnen vår på 14, så han har fått det et par ganger på besøk der. Gutten har oppdaget at han liker godt smaken av alkoholfri ingefærøl. Nå spør han av og til om det hjemme, men jeg har sagt nei. Jeg tenker at det kan senke terskelen til bruk av alkohol. Anonymkode: fe715...adf Hadde blitt litt bekymret. Enhver fjortiss liker helt klart brus bedre, men kanskje han vil tøffe seg. Fester dere i familien mye? Anonymkode: bbe52...400
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #7 Skrevet 8. april 2022 Ingefærøl uten alkohol er jo brus. Består av vann med kullsyre og ingefær.( sikkert noen E stoffer å). Der jeg kommer ifra drikkes dette til sodd. Anonymkode: 760db...0c9
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #8 Skrevet 8. april 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hadde blitt litt bekymret. Enhver fjortiss liker helt klart brus bedre, men kanskje han vil tøffe seg. Fester dere i familien mye? Anonymkode: bbe52...400 Er dere helt på viddene? Alkoholfri ingefærøl smaker som brus. Men kanskje dere like gjerne bør kutte ut cola helt også, det er jo tross alt noen som blander det med rom…. Anonymkode: 7c645...5a2
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #9 Skrevet 8. april 2022 Hvorfor skal det senke terskelen til noe som helst? Han vil uansett smake/drikke øl med alkohol, og tror neppe han vil drikke mer eller tidligere fordi han drikker ingefærøl. Anonymkode: f9960...f51
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #10 Skrevet 8. april 2022 Men ingefærøl er jo brus, blir jo noe annet ennn vanlig alkoholfri øl. Crabbies som er ingefærøl med alkohol ble jo først vanlig i Norge for noen få år siden. Anonymkode: 7b4c8...74b
KellyTaylor Skrevet 8. april 2022 #11 Skrevet 8. april 2022 Nå fikk jeg vibber fra barndommen på 70 tallet hvor gamle tanter/ besteforeldre serverte oss ungene ingerfærøl i selskaper. Hatet smaken men drakk det for å være takknemmlig.Drikker ikke øl den dag i dag, men så er dette en brus å regne enn øl.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #12 Skrevet 8. april 2022 Ingefærøl er jo en egen drikk, det har jo ikke noe med øl å gjøre. Det kan han drikke. Men ikke Clausthaler, det blir noe annet. Anonymkode: 96c7e...4f0
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #13 Skrevet 8. april 2022 Barn har lov å kjøpe alkoholfritt, så egentlig burde det være greit. De personlige sperrene er noe annet. Anonymkode: d70b9...e90
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #14 Skrevet 8. april 2022 Hæ? Kan ikke barn drikke Clausthaler, hvis de liker det? Barn kan fritt kjøpe det på butikken. Folk har mye rart for seg. Anonymkode: 5e7f4...8b2
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #15 Skrevet 8. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hæ? Kan ikke barn drikke Clausthaler, hvis de liker det? Barn kan fritt kjøpe det på butikken. Folk har mye rart for seg. Anonymkode: 5e7f4...8b2 Kan visst ikke det 😅 Ønsker de lykke til med tenåringer når den tid kommer 🤭 Anonymkode: 7c645...5a2
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #16 Skrevet 8. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hadde blitt litt bekymret. Enhver fjortiss liker helt klart brus bedre, men kanskje han vil tøffe seg. Fester dere i familien mye? Anonymkode: bbe52...400 ingefærøl uten alkohol ER brus!:) Anonymkode: 3cb3b...c49
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #17 Skrevet 8. april 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Barn har lov å kjøpe alkoholfritt, så egentlig burde det være greit. De personlige sperrene er noe annet. Anonymkode: d70b9...e90 personlige sperrene? Du vet at selv om det heter IngefærØL så er det ikke øl?? Det er brus:) Anonymkode: 3cb3b...c49
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #18 Skrevet 8. april 2022 Ingefærøl har jo ikke noe med øl å gjøre. Det er en brus. Min syvåring liker den. Forøvrig min mann elsker smaken av øl og har fått clausthaler fra han var tolv. De drakk ikke mye brus hjemme hos han men han gledet seg til lørdag for da fikk han et glass clausthaler. Han koser seg fortsatt med denne. Selv fikk jeg et eggeglass med vørterøl av morfar som barn. Det var skikkelig stas husker jeg. Anonymkode: fd062...749
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #19 Skrevet 8. april 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Kan visst ikke det 😅 Ønsker de lykke til med tenåringer når den tid kommer 🤭 Anonymkode: 7c645...5a2 Har en 16-åring og en 13-åring om det er det det står på. Og, nei, faktisk ikke. Som at de heller ikke går rundt med fake-sigaretter og lekevåpen. Hvorfor skal barna «late» som og lære å drikke øl når de er små? Signaleffekten er stor, og det er da virkelig ikke et behov? Noen ting er for voksne. Det lever vi godt med. Hvilke valg du gjør for dine barn er helt ok for meg, men tror du hadde fått et hevet øyenbryn om du bestiller Clausthaler til ungen din på Egon altså. Anonymkode: 96c7e...4f0
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #20 Skrevet 8. april 2022 Ingen ting er som lukten av øl i ånden til en fireåring. Anonymkode: 96c7e...4f0
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. april 2022 #21 Skrevet 8. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ingefærøl har jo ikke noe med øl å gjøre. Det er en brus. Min syvåring liker den. Forøvrig min mann elsker smaken av øl og har fått clausthaler fra han var tolv. De drakk ikke mye brus hjemme hos han men han gledet seg til lørdag for da fikk han et glass clausthaler. Han koser seg fortsatt med denne. Selv fikk jeg et eggeglass med vørterøl av morfar som barn. Det var skikkelig stas husker jeg. Anonymkode: fd062...749 Vørterøl ja! Det er jeg vokst opp med også😊. Jeg er også vokst opp med at barna fikk vin jeg da, det vil si at barna dyppet brød i rødvin. Ikke like innafor i Norge som i feks Italia , men likevel😊
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #22 Skrevet 8. april 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Har en 16-åring og en 13-åring om det er det det står på. Og, nei, faktisk ikke. Som at de heller ikke går rundt med fake-sigaretter og lekevåpen. Hvorfor skal barna «late» som og lære å drikke øl når de er små? Signaleffekten er stor, og det er da virkelig ikke et behov? Noen ting er for voksne. Det lever vi godt med. Hvilke valg du gjør for dine barn er helt ok for meg, men tror du hadde fått et hevet øyenbryn om du bestiller Clausthaler til ungen din på Egon altså. Anonymkode: 96c7e...4f0 Signaleffekt? Den beholder man fint ved å ikke kjøpe alkohol til mindreårige. Så enkelt. Jeg kjøpte ikke engang en uke før myndig her, datoen er enkel å forholde seg til. Er en ikke gammel nok til å kjøpe selv, så får en ikke. Det er nok av ting å følge med på, årene fra 16-18 skjer det mye. Venner som bli myndig, ting er tilgjengelig og mange drikker. Jeg henter, prater med de og kjøper ikke til noen under 18. Men å lage egne regler ut fra personlig overbevisning om en eller annen signaleffekt. Nope. Velger kampene der de monner, så får folk heve så mye øyenbryn de vil, det er jo egne antakelser uten rot i virkeligheten det bunner i. Er ikke øl det går mest i når ungdommen samles til fest. I hvert fall ikke ingefærøl. Anonymkode: 7c645...5a2
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #24 Skrevet 8. april 2022 Gutten vår, på 8 år, får det. Ha liker den og får værterøl en gang i blandt. Anonymkode: 4800e...732
amandine Skrevet 8. april 2022 #25 Skrevet 8. april 2022 (endret) Anonym bruker skrev (4 timer siden): Kan visst ikke det 😅 Ønsker de lykke til med tenåringer når den tid kommer 🤭 Anonymkode: 7c645...5a2 Tror de virkelig at en tenåring som har drukket ingefærøl som barn blir et problem pga ingefærølen? Eller pga Clausthaleren han smakte på? Hjelpes Endret 8. april 2022 av amandine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå