Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #1 Skrevet 7. april 2022 Hvorfor må folk oppsøke sånne plasser? Jeg skjønner det ikke Anonymkode: 5efb0...cb7
Batwoman Skrevet 7. april 2022 #2 Skrevet 7. april 2022 For et utrolig unødvendig innlegg! Irriterer du deg over folk som dør i flyulykker også? Eller som drukner?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #3 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor må folk oppsøke sånne plasser? Jeg skjønner det ikke Anonymkode: 5efb0...cb7 Nei, det er så flatpannet som man kan få det? Anonymkode: c8626...dc8
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #4 Skrevet 7. april 2022 Kjære deg. Det er nok MYE du ikke skjønner. Det du må prøve å lære deg er å ikke si alt du tenker. Anonymkode: 72508...d9f
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #5 Skrevet 7. april 2022 Jeg skjønner det heller ikke, og spesielt ikke i Lyngen, der det omkommer folk hvert eneste år i skred, og det har blitt advart og advart og advart om skredfare i disse tider. Anonymkode: d6663...ffc
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #6 Skrevet 7. april 2022 Batwoman skrev (18 minutter siden): For et utrolig unødvendig innlegg! Irriterer du deg over folk som dør i flyulykker også? Eller som drukner? Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Nei, det er så flatpannet som man kan få det? Anonymkode: c8626...dc8 Jeg tror de fleste kan være enig i at det er ulik risiko for ulike ting. Å oppsøke steder der det ofte går snøskred, gir jo langt større risiko enn å ta et vanlig rutefly. HI: Kanskje det er følelsen av at de tror de har kontroll og kunnskap nok? Anonymkode: cd013...324
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #7 Skrevet 7. april 2022 De tror nok som hun over skriver, at de har kontroll og kunnskap nok. Så er det jo alltids noen som liker risiko mer enn andre, men vi vet jo ikke hva og hvem her. Jeg tror ingen her tenker dårlig om de som blir tatt, men det må jo være lov til å undres. Tror nok alle har medfølelse med alle involverte likevel. Anonymkode: fdedf...ede
Gjest KenCreek Skrevet 7. april 2022 #8 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Kjære deg. Det er nok MYE du ikke skjønner. Det du må prøve å lære deg er å ikke si alt du tenker. Anonymkode: 72508...d9f Vi er nok flere som undres over at folk tar den risikoen, selv om de blir advart, Så den "kjære deg"-holdningen din var litt bortkastet her vel?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #9 Skrevet 7. april 2022 Lurer veldig på hvordan noen kan omkomme flere ganger🤔 Anonymkode: 14ef9...77c
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #10 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Lurer veldig på hvordan noen kan omkomme flere ganger🤔 Anonymkode: 14ef9...77c Har du seriøst ikke vært død flere ganger? Anonymkode: fdedf...ede
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #11 Skrevet 7. april 2022 KenCreek skrev (21 minutter siden): Vi er nok flere som undres over at folk tar den risikoen, selv om de blir advart, Så den "kjære deg"-holdningen din var litt bortkastet her vel? Hvordan vet du at de har tatt en risiko? Min bror ble tatt av skred. Han leser skredvarsel, følger alle regler og er nøye på alt. Skredet gikk tre km utenfor faresonen. Mener du at det å ferdes i fjellet skal unngås helt da eller? Folk utsettes for ulykker hver dag, alle ulykker er unødvendige, hadde man bare….. så veldig lett å være etterpåklok. Anonymkode: 72508...d9f
Gjest KenCreek Skrevet 7. april 2022 #12 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Hvordan vet du at de har tatt en risiko? Min bror ble tatt av skred. Han leser skredvarsel, følger alle regler og er nøye på alt. Skredet gikk tre km utenfor faresonen. Mener du at det å ferdes i fjellet skal unngås helt da eller? Folk utsettes for ulykker hver dag, alle ulykker er unødvendige, hadde man bare….. så veldig lett å være etterpåklok. Anonymkode: 72508...d9f Vi vet jo ikke med sikkerhet, vi diskuterer jo hvorfor dette skjer, da synes jeg kommentaren din "Kjære deg. Det er nok MYE du ikke skjønner. Det du må prøve å lære deg er å ikke si alt du tenker" var både nedlatende og unødvendig.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #13 Skrevet 7. april 2022 De var franske. Kanskje det har vært at de har misset advarsler pga språk. Anonymkode: fdedf...ede
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #14 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvordan vet du at de har tatt en risiko? Min bror ble tatt av skred. Han leser skredvarsel, følger alle regler og er nøye på alt. Skredet gikk tre km utenfor faresonen. Mener du at det å ferdes i fjellet skal unngås helt da eller? Folk utsettes for ulykker hver dag, alle ulykker er unødvendige, hadde man bare….. så veldig lett å være etterpåklok. Anonymkode: 72508...d9f Mange som blir tatt i skred blir jo nettopp tatt i rasutsatte områder. Folk blir jo tatt i skred dagen etter at de har blitt advart om å gå i området. Anonymkode: 2a27b...6f9
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #15 Skrevet 7. april 2022 KenCreek skrev (2 timer siden): Vi vet jo ikke med sikkerhet, vi diskuterer jo hvorfor dette skjer, da synes jeg kommentaren din "Kjære deg. Det er nok MYE du ikke skjønner. Det du må prøve å lære deg er å ikke si alt du tenker" var både nedlatende og unødvendig. Vel. Hovedinnlegget var TOTALT unødvendig. Et menneske er død, og hi sier egentlig at dette er de skyld i selv. Anonymkode: 72508...d9f
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #16 Skrevet 7. april 2022 Det omkommer folk i skred i lyngen hvert år. Fryktelig trist. Det jeg lurer på er om skredvarslingene er gode nok og om de når ut til alle, ikke bare til nordmenn og kanskje engelsktalende. Leste i Nordlys for ett par uker siden at en lokal dame hadde klart å overtale noe turister til ikke å gå inn i ett farlig område. Håper varslingen ikke er så tilfeldig til vanlig. Anonymkode: f309e...e40
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #17 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Vel. Hovedinnlegget var TOTALT unødvendig. Et menneske er død, og hi sier egentlig at dette er de skyld i selv. Anonymkode: 72508...d9f Ja sånn går det når man leser alt i sort-hvitt. De fleste hovedinnlegg her inne er jo for øvrig totalt unødvendig, men dette er jo et diskusjonsforum... Anonymkode: d6663...ffc
Ekspatt Skrevet 7. april 2022 #18 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Ja sånn går det når man leser alt i sort-hvitt. De fleste hovedinnlegg her inne er jo for øvrig totalt unødvendig, men dette er jo et diskusjonsforum... Anonymkode: d6663...ffc Det er forskjell på diskusjon og upassende lavmål.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #19 Skrevet 7. april 2022 Kommunen burde forby ferdsel der det er størst risiko. Redningsmannskapet risikerer jo også livet. Anonymkode: 57b1f...e0c
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #20 Skrevet 7. april 2022 Dette er utenlandske turister som ikke under noen omstendigheter vil gå glipp av fjellet når de først har reist så langt. Lyngen har noen av de mest spektakulære alpelandskap i verden, som hvert år trekker skientusiaster hit. Disse såkalt "fjellvante" tar ingen notis av all verdens advarsler, og bryr seg ikke om at de blir advart. De er i egne øyne uovervinnelige, og har jo dyrt skredutstyr, må vite. Dessverre har de i virkeligheten ikke snøring på hva dette dreier seg om, de har sett en film om det, kanskje... Det aller verste er at de utsetter hjelpemannskapene for livsfare når de må opp i skredfarlig område for å hente ut turistene. Jeg bryr meg ikke lenger om skituristene blir skadet eller drept, de har seg selv å takke. Jeg tror ikke vi får bukt med dette før hver av dem blir erstatningsansvarlig for redningsaksjonen, og må betale av egen lomme. Dette bør egentlig på plass straks. Og for å ha det sagt: disse som dør av ras i Lyngen er skituristene, vi som bor her har respekt for fjellet, og går ikke opp når forholdene er som nå! Anonymkode: 99019...556
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #21 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Lurer veldig på hvordan noen kan omkomme flere ganger🤔 Anonymkode: 14ef9...77c Tenkte det samme da jeg så overskriften. Omkommet i snøskred igjen.... Tenk å omkomme i snøskred flere ganger - hva er oddsen for det lissom?? 😂 Anonymkode: f70fa...913
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #22 Skrevet 7. april 2022 Han som ble skadet i forrige skred sa noe om dette da han ble intervjuet på sykehuset, i rullestol. Han kom til å dra ut i fjellet igjen, ikke fordi han elsket faren, men fordi han elsket å være i fjellet og aksepterte faren som en del av det. Disse menneskene, som har betalt masse penger for å komme hit og gå i fjellet, de lar seg ikke stoppe av en advarsel. De tar sjansen, og for de fleste går det jo bra... Anonymkode: 40d01...944
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå