Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #1 Skrevet 7. april 2022 Vi har et gammelt hus, og nå er det på tide å pusse opp en del. Skal også bygge på. Oppussingen innebærer blant annet avdeling av et rom, må rive opp et gulv, skifte andre gulv, isolere opp igjen, bygge på etc. Jeg kjenner at jeg omtrent spyr bare ved tanken. Jeg hater å pusse opp pga at det blir rot og kaos. Er det noen av dere som faktisk liker å holde på meg dette? I såfall trenger jeg noen oppmuntrende ord🙈 Anonymkode: 55f72...649
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #2 Skrevet 7. april 2022 Vet ikke om jeg klarer å oppmuntre deg men ja, jeg syns at det er gøy :-) nå holder jeg på sammen med en venninne for det meste, og det gjør jo lett at det blir morsommere. Å ikke klare å jobbe sammen er drepen på det meste, så det beste er å planlegge og bli enige om hvem som gjør hva, og hva dere gjør sammen. Det er viktig, for ellers vil det fort bli både demotiverende pga hakking på hverandre og et ork å holde på! En annen ting er å bli ferdig med et område før et annet! Ikke start et sted og så begynn på et annet uten å fullføre første! Det vil gi mye motivasjon å se ett område/rom bli ferdig! Så går det andre lettere etterpå. Husk pauser, for guds skyld. Bli enige om kanskje en halvtime hver annen time, og hold den avtalen. Man blir veldig sliten uansett hvor gøy og planlagt det er. Spis og drikk noe godt i pausene, for å ha det og se fram til er også viktig. En annen ting som kan være veldig lurt er å bli enige om starttidspunkt og tid for å avslutte for dagen. Tenk på hvor fint det blir når jobben er gjort :-) Anonymkode: acbfc...408
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #3 Skrevet 7. april 2022 Huff nei, hater det. Heldigvis er det mannen som tar seg av det meste av bygging. Han ber faktisk ikke meg gjøre noe, så bør ikke klage. Jeg støvsuger og rydder litt mens han holder på. Anonymkode: 9972a...a21
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #4 Skrevet 7. april 2022 Jeg hater det! Vi måtte nylig bytte gulv pga. fuktskader, og hadde folk inne som tok det. Det var jo en uke i totalt kaos, folk som kom og gikk, mye lyd osv. Jeg blir veldig stresset av sånt. Anonymkode: 57d94...52c
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #6 Skrevet 7. april 2022 Jeg har ikke noe problemer med å bo i kaos og rot sånn sett og syns det er gøy å se ferdige resultater og kjenne på mestring ved å klart ting selv. Men jeg trenger så uhorvelig lang tid. Har en kropp med kroniske smerter, så all fysisk arbeid gjør vondt. Men får ting gjort likevel. I fjor malte jeg vegger og tak inne. I år skal jeg bygge platting og blomsterbed. Skal sies at jeg leier, så er begrenset med oppussing jeg får gjort. Anonymkode: bac6a...255
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #7 Skrevet 7. april 2022 Nei, det er drit kjedelig. Anonymkode: 0fc02...e62
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #8 Skrevet 7. april 2022 Det er ikke gøy å pusse opp, det er gøy når det er pusset opp. 🤪 Anonymkode: 48ce5...972
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #9 Skrevet 7. april 2022 Godt det ikke bare er meg da. Jeg gruer meg og blir så stressa pga dette. Hater kaos og rot. I tillegg er det slitsomt. Har jo jobb i tillegg. Bare jobb, jobb, jobb til det er ferdig. Fatter ikke at noen syns det er morsomt😝 hi Anonymkode: 55f72...649
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #10 Skrevet 7. april 2022 Kan ikke fordra det og unngår det så godt jeg kan. Anonymkode: 8137e...5f9
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #11 Skrevet 7. april 2022 Hater det så vi leier folk. Anonymkode: d397d...f9e
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #12 Skrevet 7. april 2022 Jeg elsker det! Men jeg har en handy mann som står på i timesvis med all «drittjobben». Liker best å male selv, eller tapetsere, ganske god på det om jeg skal si det selv. Å male ett rom er som å gjøre det helt nytt og ens eget. Få ting som er bedre enn når fargen sitter akkurat der den skal. Anonymkode: 9d30c...7cb
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #13 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Godt det ikke bare er meg da. Jeg gruer meg og blir så stressa pga dette. Hater kaos og rot. I tillegg er det slitsomt. Har jo jobb i tillegg. Bare jobb, jobb, jobb til det er ferdig. Fatter ikke at noen syns det er morsomt😝 hi Anonymkode: 55f72...649 Viktig å fokusere på en ting om gangen. Ha ett budsjett, lag en plan med noen drømmer. Det er jo så gøy å gjøre kupp. Vi bygde ett hus bare på tilbud og pruta pris, gjenbruk som ble pusset opp. Halve moroa er å drømme 😃 Anonymkode: 9d30c...7cb
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #14 Skrevet 7. april 2022 Vi er flinke til å pusse opp. Har gjort det aller meste selv over mange år med utbygging og totalrenovering. Kan ikke si jeg synes det er kjempegøy med de mest grisete delene av jobben (riving og pussing av sparkel for eksempel), men jeg synes det bare blir gøyere og gøyere jo nærmere vi kommer et sluttresultat og ser hvordan det blir, så jeg får motivasjon til å stå på. Noen tips til deg er å ha godt verktøy, en god plan over oppgaver og rekkefølge, alt materiell tilgjengelig, og også en plan over når dere skal jobbe. (Eks: vi bruker helgene mellom 09 og 18, og så tar vi rolige kvelder. i ukedagene jobber vi fire timer etter jobb tirsdag og torsdag, men tar pause de andre dagene). Anonymkode: 00306...b96
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #15 Skrevet 7. april 2022 Jeg syns det er veldig gøy, men det er drepen å bo med noen som mener noe om alt og har ti tommeltotter uten å skjønne det selv. Jeg kan heller gruble over en ting en hel dag enn å måtte ta å og rette opp feilen igjen flere ganger. Min tidligere samboer startet på ting, men gjerne uten å tenke igjennom hva og hvilke rekkefølge ting skulle gjøres så jeg ble ofte stående med å gjøre ting omigjen. Anonymkode: 205cd...7d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå