Gå til innhold

Noen som synger i kor her?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Kan det også hende at det skjer noe med hørselen? Jeg vet at det skjer noe med musklene mine som gjør at jeg ikke klarer å synge rent, men jeg har også hørt opptak fra arrangementer der jeg har oppfattet sangen som rent der og da, men hører på opptaket at sangen ikke er ren. Og både jeg og sangerne har hatt noe innabords. 

Anonymkode: d83b6...6bf

Å synge i mikrofon er alltid vanskeligere. Der er alltid «feilfaktorer» i utstyret; jeg syns også det vrenger og surner. Det blir bedre etter hvert som teknologien blir bedre, da, men amatøropptak fra live-situasjoner låter generelt ikke så bra. Balansen er som regel feil, mikrofonen på opptaksutstyret er gjerne liten (mobiler o.l.) og tar ikke inn alle frekvenser, overtonene mangler osv. Så kanskje sang du reinere enn det virker som i ettertid. 

Når det er sagt: hørselen hos fulle folk kan muligens være påvirka den også, men aller mest er det jo den kritiske sansen som blir påvirka. Vi syns det går så bra, vi har full kontroll, bla bla, alt det der som fulle folk sier, det sier jo også fulle sangere 😉

Anonymkode: c262b...c16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...