Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #1 Skrevet 7. april 2022 Han går i 3. klasse og sliter med grunnleggende matematikk. 23-6=? 14+9=? osv er for vanskelig. Når han ikke klarer det umiddelbart, mister han fokus og blir lei seg og sint. På skolen sier de han klarer seg bra, men det er åpenbart feil. (Mye surr på skolen. Mange med diagnoser som ikke får tilstrekkelig hjelp. Barna får ikke lærer når klasseforstander stadig er syk +++.) Noen med tips til en god matte-app? Anonymkode: 539a9...287
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #2 Skrevet 7. april 2022 Geogebra, men mulig den er mest for eldre barn. Anonymkode: 19086...b0a
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #3 Skrevet 7. april 2022 Datteren min likte en engelsk som heter fun with Numbers. Hun lærte seg å regne før skolestart pga den. Nå går hun i andre og er flinkest i klassen. Egentlig en bonus at den er på engelsk for da lærte hun å telle på engelsk også. Anonymkode: 53fb0...e28
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #4 Skrevet 7. april 2022 Dragonbox sine mattespill er kjempebra for å danne grunnleggende tallforståelse. De brukes av flere skoler også, og er underholdende for barna. Anonymkode: 350e3...94a
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #5 Skrevet 7. april 2022 Hva med yatzy, leke butikk (finnes et butikkspill), lage oppgaver selv med steiner, kongler mens man er ute? Mye regning på slutten av spillet Mikado f.eks. Mitt ene barn slet med matte. Vi har spilt og spilt, visualisert, lekt og telt. Mye. Nå er det blitt bedre, men matte er ikke noe favorittfag. Apper hadde ikke mitt barn noe glede av eller tålmodighet til. Mine barn som har likt matte har likt noen av disse matteapene. Anonymkode: 75ea5...b3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå