Gå til innhold

De sykmeldte får ikke gaver fra jobb. Greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber på en mellomstor plass og der er det tradisjon å gi fine påskegaver til de ansatte og vikarer. I år får ikke de som er sykmeldte. Det er tre stykker. 

Anonymkode: a6b2b...441

Fortsetter under...

Skrevet

Ikke greit. 

Anonymkode: eab9f...4ea

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg jobber på en mellomstor plass og der er det tradisjon å gi fine påskegaver til de ansatte og vikarer. I år får ikke de som er sykmeldte. Det er tre stykker. 

Ikke greit i det hele tatt. Hvis gaver gis til "ansatte", må dette inkludere alle som faktisk er ansatt - de som er i permisjon, sykmeldte osv. Når vikarer får gaver, men ikke de som er sykmeldte, tyder det på problemer med arbeidsmiljøet.  Jeg har en gang jobbet et sted der jeg var utelatt fra avdelingstur/julebord da jeg var i permisjon. Eller, de sendte invitasjonen på jobb-eposten, som jeg ikke hadde tilgang til. Jeg er glad for at jeg ikke jobber der i dag. Hos oss inviterer vi alle som er ansatt. De som er sykmeldt og i permisjon blir oppringt på mobiltelefonen, andre får e-post. Under pandemien har vi også levert oppmerksomhetsgave til de sykmeldte og de i foreldrepermisjon.

Skrevet

Nei, jeg syns ikke det er greit.

Jeg har selv vært langtidssykemeldt (er tilbake på jobb nå), det å komme seg tilbake på jobb er tøft og det å vite at jobben faktisk "tenker" på deg gjør det lettere.
Det som er sykemeldt trenger det egentlig mer, de trenger å få vite at de blir satt pris på.

Anonymkode: 8173f...139

Skrevet

Ikke greit. Og om du er en av de som har fått så hadde jeg sagt fra også. Eller jeg hadde sagt, hvis dere trenger hjelp med å få levert til Per, Pål og Espen så bor jeg ikke så langt unna så jeg kan gjerne ta med deres gave og levere. Rett og slett spilt dum. Hvis de da sier, nei de får ikke så hadde jeg sagt at det ikke var et godt signal fra ledelsen. 

Anonymkode: cc835...e49

Skrevet

Det er i alle fall veldig uklokt av ledelsen. Hvis de vil ha gode ansatte, må de vise at de bryr seg om dem. 

Anonymkode: c5f00...e84

Annonse

Skrevet

Nå tror jeg ingen får påskegaver, men om det hadde vært sånn så burde jo de sykmeldte få, og ikke de andre. Det ville jo gitt mer mening. 

Anonymkode: 4d877...77c

Skrevet

Hvis gavene er til dem som faktisk er på jobb i påsken synes jeg det er helt greit.

Anonymkode: 4a679...c2f

Skrevet

jobber i helsevesenet. lite gaver gitt. men ved jul får vi av og til noe, ikke mye men tanken som teller. men da er det ikke beregnet gaver  til folk i permisjoner, langtidssykmeldte og vikarer.  selv om vikarer kan jobbe 120 %  og gjerne i høytidsdagene...

I påsken blir det innkjøpt snop som settes på vaktrom. det blir jo til de som jobber. det er helt greit. ingen som forventer gave til påske?

mannen fikk en liten gave fra sin jobb i privaten, men der tror jeg alle uansett får. hyggelig men det er jo stort sett noe unødvendig tull?

Anonymkode: 7047f...f08

Skrevet

Hvis det er en påskjønnelse for god innsats så forstår jeg at langtidssykemeldte ikke får, er du sykemeldt kort tid bør du selvfølgelig få 

Anonymkode: 22e06...d25

Skrevet

Dette kan løses ved at arbeidsplasser slutter med denne tullete skikken med å gi gaver og heller donerer tilsvarende beløp til veldedighet. 

Anonymkode: 5048c...543

Skrevet

Talentløs ledelse! Det er så enkelt å gi til alle og beholde den god stemningen, men nei, det skjønner de ikke. Blir som å ta bort gratis kaffe. Så lite, men så viktig.

Anonymkode: 93c73...7bc

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Dette kan løses ved at arbeidsplasser slutter med denne tullete skikken med å gi gaver og heller donerer tilsvarende beløp til veldedighet. 

Helt enig. Noe så idiotisk som å gi gaver til voksne mennesker for å bli belønnet for å jobbe! Helt bak mål. Det hadde vært klokt å gi til veldedighet ved alle høytider isteden. 

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Talentløs ledelse! Det er så enkelt å gi til alle og beholde den god stemningen, men nei, det skjønner de ikke. Blir som å ta bort gratis kaffe. Så lite, men så viktig.

Jeg jobber i helsevesenet på sykehus. Ingen gratis kaffe her. Kaffen betaler vi for selv gjennom en felles kaffe- og gavekasse. Fra denne kassen gis også jubileumsgave, bryllupsgaver og barselgaver.

Anonymkode: 94d9a...d5c

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Jeg jobber i helsevesenet på sykehus. Ingen gratis kaffe her. Kaffen betaler vi for selv gjennom en felles kaffe- og gavekasse. Fra denne kassen gis også jubileumsgave, bryllupsgaver og barselgaver.

Det er selvsagt ulike ordninger fra arbeidssted til arbeidssted, men jeg svarte ut fra det HI skriver. Det med kaffen var kun et eksempel og forutsetter selvsagt at det finnes gratis kaffe i utgangspunktet.

Skrevet

Det er veldig uklokt å utelate de som er sykemeldt, i hvert fall om man ønsker dem tilbake. Det er noe med å være naturlig inkludert i det som skjer på arbeidsplassen selv om man tilfeldigvis er syk akkurat nå. Da blir det lettere å både holde kontakten og å komme tilbake. Om man ekskluderes fra de hyggelige tingene, glemmes av arbeidsplassen, så blir terskelen høyere. Det er ikke akkurat rakettforskning. 

Skrevet

Ikke greit å utelate sm

Anonymkode: 2103c...64d

Skrevet
8 hours ago, Anonym bruker said:

Helt enig. Noe så idiotisk som å gi gaver til voksne mennesker for å bli belønnet for å jobbe! Helt bak mål. Det hadde vært klokt å gi til veldedighet ved alle høytider isteden. 

Sånne små gaver er viktige for mange. 

Vi fikk påskeegg i år. Det var en boost vi trengte etter en travel periode. 

Anonymkode: 6658b...ee7

Skrevet

Kommer jo an på hvor lenge de har vært sykmeldte det. Har de vært borte ei uke, så bør de så klart få, men har de vært borte i flere mnd og ikke er innom, hvordan skal man få levert det? Skal man begynne å sende gaver på døren?

Anonymkode: 1e085...c6c

Skrevet

Vi fikk store påskeegg i år, og t.o.m en tilfeldig praksiselev fikk egg 🐣 - selvsagt synes jeg

Anonymkode: b0ae4...23b

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det er jammen meg forskjell mellom arbeidsplasser. Jeg jobber i det private, får kaffe/te mm, gratis lunsjbuffe med varm og kald mat hver dag, fri tilgang til frukt, nøtter og oppkuttede grønnsaker, julegave, påskeegg, sommergave, julebord, sommerfest, høstfest og ei vinflaske i ny og ne. 

Anonymkode: e59d9...659

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Spy.

Anonymkode: 0851b...bef

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Ikke greit i det hele tatt. 
Sykemeldte og ansatte i permisjon er like mye ansatt som andre. 

Anonymkode: bb2a6...bf0

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Kommer jo an på hvor lenge de har vært sykmeldte det. Har de vært borte ei uke, så bør de så klart få, men har de vært borte i flere mnd og ikke er innom, hvordan skal man få levert det? Skal man begynne å sende gaver på døren?

Anonymkode: 1e085...c6c

Ja selvfølgelig 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja selvfølgelig 

Helt enig her.

Jeg ble ansatt en plass i oktober/november, men hadde ikke oppstart før januar. Fikk julegave på døra selv før jeg var begynt. Det handler om å vise at man bryr seg.

Anonymkode: 4b5b2...174

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...