Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #1 Skrevet 6. april 2022 Jeg har truffet en som virker som en innmari fin fyr, vi har hatt kontakt 1 mnd og møttes et par ganger. Det er god kjemi og jeg er veldig interessert i han. Men jeg må innrømme at det at han har 4 barn (i tenårene) bekymrer meg litt. Det er travelt, mye å følge opp og mange hensyn å ta, konflikter å håndtere. 1 av dem er russ i år, deretter blir det russetid cirka med 2 års mellomrom noen år fremover blant annet. Selv har jeg et barn, ei veldig rolig jente som er 21 år og har flyttet ut. Ville dere gått inn i et forhold her, eller er det dømt til å mislykkes? Anonymkode: caa41...a63
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #2 Skrevet 6. april 2022 Absolutt ikke! Jeg ønsker meg ett barn til å har ett fra før av,da hadde det blitt 6 unger til sammen 😮 Å en far med 4 unger fra før ønsker nok ikke en til. Så er mange grunner til at jeg ville styrt unna den mannen. Anonymkode: 165b9...392
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #3 Skrevet 6. april 2022 Jeg skjønner ikke helt problemet? Du skal da ikke involveres i deres utfordringer? Anonymkode: e5c33...787
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #4 Skrevet 6. april 2022 Dvs at yngste er ca 12? Det hadde vært litt dealbreaker faktisk. Vil anbefale å forbli særboer. Å bli stemor til tre tenåringer er å be om bråk Anonymkode: 83eaa...4b1
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #5 Skrevet 6. april 2022 Jeg kunne sikkert blitt sammen med ham, men ikke flyttet sammen med ham. Med 4 barn der hadde jeg satt større pris på å ha mitt eget "i fred" og velge selv hvor mye jeg vil involvere meg. Anonymkode: 2245f...0b2
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #6 Skrevet 6. april 2022 Jeg ville ikke blitt stemor til fire tenåringer, men jeg kunne godt vært særboende kjæreste med pappaen. Jeg er 47 år og skal ikke ha flere barn selv da. Anonymkode: a93ca...a8a
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #7 Skrevet 6. april 2022 Nei, det hadde blitt for mange. Jeg er 34 år og har to selv. Hadde jeg vært 64 hadde det vært noe helt annet. Anonymkode: b07d7...5bc
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #8 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Absolutt ikke! Jeg ønsker meg ett barn til å har ett fra før av,da hadde det blitt 6 unger til sammen 😮 Å en far med 4 unger fra før ønsker nok ikke en til. Så er mange grunner til at jeg ville styrt unna den mannen. Anonymkode: 165b9...392 Vi er begge ferdig med å få barn, så akkurat det er ikke noe tema. Men det at han har mye ansvar og forpliktelser og flere år foran seg med ungdommer som skal følges opp bekymrer meg litt. Anonymkode: caa41...a63
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #9 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt problemet? Du skal da ikke involveres i deres utfordringer? Anonymkode: e5c33...787 Eh... involveres eller ikke, men det vil jo påvirke livet i stor grad de nermeste årene da. Det er hormoner, festing, oppfølging og støtte. Mange hensyn å ta i helger og ferier ikke minst. Lite mulighet for han og meg å være alene, reise bort osv. Anonymkode: caa41...a63
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #10 Skrevet 6. april 2022 Er det samme mor og de samarbeider bra så hadde det ikke vært noe problem om ungene likte meg. Jeg har vært sammen med en med tre barn tidligere og det gikk helt fint selv om det der var to mødre. Eksen min og ene moren hadde litt uenigheter, men jeg holdt meg utenfor og barnet var ikke påvirket. Det kan likevel være utfordringer med flere mødre. Anonymkode: 13eec...61a
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #11 Skrevet 6. april 2022 Ja, det kunne jeg. Det forutsetter at han og jeg hadde en gjensidig kjærlighet og respekt for hverandre og at vi kunne kommunisere godt sammen. Og så måtte vi hatt noenlunde samme syn på barneoppdragelse, grenser og verdier. Da kunne jeg godt ha blitt sammen med ham. Så ville jeg vært ærlig om at jeg helt sikkert kom til å bli svett innimellom, og at jeg da kanskje måtte ta meg en tur ut. Men det tror jeg også ville vært greit hvis vi har en god kommunikasjon. Jeg hadde ikke blitt sammen med en mann med barn og kun vært særboere, for da ville jeg alltid vært en utenforstående, vi ville mistet mye felles referanser og minner. Anonymkode: 13bf6...464
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #12 Skrevet 6. april 2022 Nei. Men jeg er egoistisk og har selv 5 barn. Hadde aldri orket å være sammen med noen som har barn i det hele tatt. Jeg ønsker at mine 5 barn skal ha fokus i min hverdag. Anonymkode: 102d5...5c7
Luksusdyret Skrevet 6. april 2022 #13 Skrevet 6. april 2022 Jeg er gift med en mann som har to barn. De var tenåringer da vi ble sammen, og det har gått over all forventning! Jeg tror at faktorer som moden oppdragerrolle, riktige prioriteringer fra begge parter osv spiller mye større rolle enn antall barn og alder.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #14 Skrevet 6. april 2022 VeslePesle skrev (1 time siden): Jeg er gift med en mann som har to barn. De var tenåringer da vi ble sammen, og det har gått over all forventning! Jeg tror at faktorer som moden oppdragerrolle, riktige prioriteringer fra begge parter osv spiller mye større rolle enn antall barn og alder. Det høres veldig fint ut. Gikk det fint fra start og hvor lenge har dere vært gift?Bor de hos dere? Har du også barn fra før? Eldre eller yngre? Og trives barna sammen? Og har dere tenkt å ha flere, altså felles? Jeg ønsker så veldig å få noe sånt til men vi sliter. Anonymkode: 42187...292
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #15 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Ja, det kunne jeg. Det forutsetter at han og jeg hadde en gjensidig kjærlighet og respekt for hverandre og at vi kunne kommunisere godt sammen. Og så måtte vi hatt noenlunde samme syn på barneoppdragelse, grenser og verdier. Da kunne jeg godt ha blitt sammen med ham. Så ville jeg vært ærlig om at jeg helt sikkert kom til å bli svett innimellom, og at jeg da kanskje måtte ta meg en tur ut. Men det tror jeg også ville vært greit hvis vi har en god kommunikasjon. Jeg hadde ikke blitt sammen med en mann med barn og kun vært særboere, for da ville jeg alltid vært en utenforstående, vi ville mistet mye felles referanser og minner. Anonymkode: 13bf6...464 Tror det ville være dømt til å bli katastrofe om du ser for deg å skulle tre inn som oppdrager for fire tenåringer... Anonymkode: 88577...966
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #16 Skrevet 7. april 2022 Nei, overhodet ikke. Jeg har 3 barn og vil ikke ha flere av de i livet mitt. jeg må enten finne en mann som har voksne barn, eller en som ikke vil ha barn. Jeg er ferdig med å oppdra barn snart Anonymkode: ea531...6f2
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #17 Skrevet 7. april 2022 Du vurderer vel ikke å flytte sammen?? Anonymkode: 61693...254
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #18 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du vurderer vel ikke å flytte sammen?? Anonymkode: 61693...254 De har gått ut i én mnd! Jeg skjønner ikke alle som hyler om at de er ferdig å oppdra barn osv. Mannen har fire tenåringer, som antagelig også har en mor. Hi skal verken leke stemor eller oppdra noe som helst. Anonymkode: e5c33...787
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. april 2022 #19 Skrevet 7. april 2022 Ja, men ville vært særboer og kjærester til ungene evt var flyttet ut.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #20 Skrevet 7. april 2022 Utganspunktet nei. Men om det er samme mor og de har ett god samarbeid under tvil. Men om det er med flere, glem det! Sier så mye om holdning Anonymkode: 4cc5a...21a
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #21 Skrevet 7. april 2022 Ja selvsagt , jeg faller for en mann og da tar jeg med barn på kjøpet selvsagt Anonymkode: 8f40f...e96
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #22 Skrevet 7. april 2022 Selvsagt. Kjærlighet er kjærlighet. De er jo så store at dine og mine barn ikke blir så komplisert. Hadde nok ikke flyttet sammen med en som har fire hjemmeboende tenåringer. 😂 Den logistikken, klesvasken og alt som skal holdes i orden orker jeg ikke. Jeg ser på det som en bonus at han har stor snart voksen barneflokk jeg. Så lenge familien er en harmonisk familie uten et bittert brudd og barn som aksepterer ny kjæreste så synes jeg det høres hyggelig ut. Er selv stemor for en nydelig tenåring. Jeg er god venn med hennes mamma og stedatter vender seg like gjerne til meg som moren sin. Hadde det vært bittert brudd, konflikter og et forvirret barn som føler det må velge side så hadde jeg nok ikke syntes å være stemor var noe fint. Anonymkode: 53672...dd1
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #23 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Utganspunktet nei. Men om det er samme mor og de har ett god samarbeid under tvil. Men om det er med flere, glem det! Sier så mye om holdning Anonymkode: 4cc5a...21a Min bror har to barn med to kvinner. Kona nummer en døde da ungen var to år. Samboeren som er mor til barn nummer to gikk fra ham til fordel for en annen mann. Hvilke holdninger mener du at han har? Anonymkode: 0fb4a...32a
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #24 Skrevet 7. april 2022 Hvis det er han jeg troe det er, så er han lærer, vært singel i 15 min og absolutt ikke klar for noe forhold så fort etter brudd. Om det skulle vise seg å være han så er han en hyggelig mann men med altfor mange baller i luften. Ustrukturert, vimsete og gudene vite hva. Anonymkode: b10f5...d96
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #25 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): De har gått ut i én mnd! Jeg skjønner ikke alle som hyler om at de er ferdig å oppdra barn osv. Mannen har fire tenåringer, som antagelig også har en mor. Hi skal verken leke stemor eller oppdra noe som helst. Anonymkode: e5c33...787 De har en mor, men hun flyttet til sin hjemby da de skilte seg, det er veldig langt unna og barna bor 100% hos faren pga skole og venner. Jeg tenker ikke at jeg skal leke stemor, men jeg tenker jo at innleder jeg et forhold, og særlig hvis vi skal bo sammen, så blir jeg jo involvert. Selvom jeg ikke skal oppdra dem, at de er hans barn så vil de jo være en stor del av hans hverdag i flere år. De er i en alder hvor det er mye drama og følelser,det er fester og diverse som gjør at det sjelden er mulig å reise vekk noe sted og det er en vanskelig kabal i ferier å få dekket ønsker og behov. Jeg er ikke negativ til å prøve, men jeg tror ikke man skal lukke øynene for at 4 tenåringer i et ferskt forhold er mye. Anonymkode: caa41...a63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå