Gå til innhold

Klarer vi å bygge en terrasse/veranda for 100.000?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi måtte bytte terassedøren vår nå pga. fuktskader. Det alene, inkludert arbeid og levering, kom på i overkant av 70 000 kr. Mulig 100 000 kr er litt optimistisk, men selve terrassen trenger ikke nødvendigvis å bli så dyr. Det er jo avhengig av underlaget. Det er mye dyrere hvis det er ut fra 2.etg enn rett ut på et allerede flatt underlag.

Anonymkode: 49869...3f1

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Vi måtte bytte terassedøren vår nå pga. fuktskader. Det alene, inkludert arbeid og levering, kom på i overkant av 70 000 kr. Mulig 100 000 kr er litt optimistisk, men selve terrassen trenger ikke nødvendigvis å bli så dyr. Det er jo avhengig av underlaget. Det er mye dyrere hvis det er ut fra 2.etg enn rett ut på et allerede flatt underlag.

Anonymkode: 49869...3f1

Oufff. Det var dyrt, ja. Vi hadde en tanke om at dører ville bli 40.-50.000

Dette er ikke på bakkeplan, nei.. 

Vi får vel bare samle inn tilbud fra håndverkere. 

HI

Anonymkode: 16a5a...85e

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Hvis dere gjør noe av jobben selv, så går det nok fint. Venninnen min og jeg bygget verandaen hennes for ca 4000kr. 

Anonymkode: caf92...e92

Jeg tror vi må holde oss til håndverkere 😊 Platting kunne vi nok ha prøvd på selv, men ikke veranda.. 

HI

Annonse

Slike arbeider er høyst sannsynlig søknadspliktig og vanligvis ikke noe man har lov til å bygge selv, heldigvis, da sånt bør gjøres skikkelig.

Jeg ville sjekket om noen i nabolaget nylig har gjort noe tilsvarende og hørt med erfaringer på pris 

Anonymkode: 6496c...3b7

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Hvis dere gjør noe av jobben selv, så går det nok fint. Venninnen min og jeg bygget verandaen hennes for ca 4000kr. 

Hvem tok da ansvaret for bærekonstruksjonen? Ganske strenge regler for det i Norge og vanligvis ikke noe man har lov til å gjøre selv. De fleste kan ikke nok for å dimensjonere etter snølast etc.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvem tok da ansvaret for bærekonstruksjonen? Ganske strenge regler for det i Norge og vanligvis ikke noe man har lov til å gjøre selv. De fleste kan ikke nok for å dimensjonere etter snølast etc.

En platting ligger vel på bakkeplan og går helt fint å slå opp selv. 

Anonymkode: a59e4...301

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Slike arbeider er høyst sannsynlig søknadspliktig og vanligvis ikke noe man har lov til å bygge selv, heldigvis, da sånt bør gjøres skikkelig.

Jeg ville sjekket om noen i nabolaget nylig har gjort noe tilsvarende og hørt med erfaringer på pris 

Det er forenklet byggesøknad

Lurt å sjekke litt rundt i nabolaget. Det er ingen av de nærmeste naboene, men kanskje vi finner noen i nettverket vårt

HI

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva koster sånt?

Vi skal bygge veranda på 20 kvadrat med glassdører som åpner fra stue og ut på veranda. 

Klarer vi det med materialer, glassdører og håndtverkere?

Vår hagestue på ca samme størrelse og 2 skyvedører , og tett slik den kan brukes hele året, kom på 300 000kr for tømmermennene/ dørene og ferdig innvendig med vegger og tak og gulv

Anonymkode: f3be9...39b

Annonse

Det er jo bare å sjekke og regne ut. Den har holdt i over 10 år uten at noe har skjedd. Den er like mye i vater. Fikk hjelp av en forskalingssnekker vi kjenner til å bore og slå inn metall i grunnmuren. Resten fikset vi. Den står til og med fullt lovlig. Trengte ikke sende inn noe annet enn skjema for fasadeendring i kommunen her. 

Veranda har man absolutt lov til å bygge selv altså😀 Og det er ikke søknadspliktig lenger. 

Anonymkode: e6a60...3bc

Dumt dere ikke sjekka dette før 1.april.. Nå har prisene på materialer steget igjen. 

Anonymkode: 3da2a...fcf

Vi hadde ikke utsikter til å kunne bygge den før denne uken 😊

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...