Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #101 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Tanken har ikke slått deg at noen barn heller vil ha ett par kosesokker og en liten sjokolade enn ett sprengt påskeegg med smågodt? Barna her spiser ikke mye godteri. Skal de ikke få egg de da? Fordi kjerringer på barnimagen.no sier det. 😂 Her får de småting og godteri. Lykkelige barn. 😊Er det ikke det som er målet da? Å glede barna med noe annet enn godteri er vel bare bra. Tenk at noen skal kritisere meg for å ha en lipgloss oppi egget! Voksne folk! Anonymkode: 82c75...6f2 La vær å gi godteri ellers da, så setter de nok pris på påskeegg med snop. Hvem har skrevet at påskeegg må være sprengt? Det er dumt å overdrive sånn for å få et poeng i diskusjonen. Du får ganske små påskeegg. Anonymkode: c11f2...095
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 6. april 2022 #102 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): La vær å gi godteri ellers da, så setter de nok pris på påskeegg med snop. Hvem har skrevet at påskeegg må være sprengt? Det er dumt å overdrive sånn for å få et poeng i diskusjonen. Du får ganske små påskeegg. Anonymkode: c11f2...095 Eller bare gi det hun selv ønsker å gi i egget. Fungerer fint det også.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #103 Skrevet 6. april 2022 Så fint at alle familier kan lage sine egne tradisjoner da 🙂, det er vel ingen som kan bestemme at alle skal gi påskeegget på påskeaften, fordi det er det som tradisjonen for de. Eller at det bare skal være godteri i egget, fordi sånn er det bare. Vi pleier å gi påskeegget på skjærtorsdag, med litt sjokolade, små leker, en liten chips og en liten juice 🙂. Vi synes det er helt topp, andre kan gjøre akkurat som de vil 🙂. Anonymkode: d114e...af7
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #104 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Så fint at alle familier kan lage sine egne tradisjoner da 🙂, det er vel ingen som kan bestemme at alle skal gi påskeegget på påskeaften, fordi det er det som tradisjonen for de. Eller at det bare skal være godteri i egget, fordi sånn er det bare. Vi pleier å gi påskeegget på skjærtorsdag, med litt sjokolade, små leker, en liten chips og en liten juice 🙂. Vi synes det er helt topp, andre kan gjøre akkurat som de vil 🙂. Anonymkode: d114e...af7 Det virker som om alle tenker at alle bare kan gjøre som de vil. Uten ansvar, uten moral og tanke for konsekvenser. Sånn er det selvsagt ikke. Vi lever i et samfunn hvor absolutt alt vi gjør både får konsekvenser og hvor der påvirker. Det er så utrolig enkel tankegang å tenke at "Jeg gjør som jeg vil, og så får andre gjøre som de vil" Det er greit på noen områder og plan, mens andre ganger må man faktisk rette blikket ut over husets fire vegger. Anonymkode: c11f2...095
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #105 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det virker som om alle tenker at alle bare kan gjøre som de vil. Uten ansvar, uten moral og tanke for konsekvenser. Sånn er det selvsagt ikke. Vi lever i et samfunn hvor absolutt alt vi gjør både får konsekvenser og hvor der påvirker. Det er så utrolig enkel tankegang å tenke at "Jeg gjør som jeg vil, og så får andre gjøre som de vil" Det er greit på noen områder og plan, mens andre ganger må man faktisk rette blikket ut over husets fire vegger. Anonymkode: c11f2...095 Påskeegg er en ting hvor man absolutt kan gjøre som man selv vil. Anonymkode: fdb3e...b24
Spurvugla Skrevet 6. april 2022 #106 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Det virker som om alle tenker at alle bare kan gjøre som de vil. Uten ansvar, uten moral og tanke for konsekvenser. Sånn er det selvsagt ikke. Vi lever i et samfunn hvor absolutt alt vi gjør både får konsekvenser og hvor der påvirker. Det er så utrolig enkel tankegang å tenke at "Jeg gjør som jeg vil, og så får andre gjøre som de vil" Det er greit på noen områder og plan, mens andre ganger må man faktisk rette blikket ut over husets fire vegger. Anonymkode: c11f2...095 Du tenker at sokker og kryssordblad i påskeegget gir konsekvenser utenfor husets fire vegger mens 250 g smågodt ikke gjør det?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #107 Skrevet 6. april 2022 Mine barn får påskeegg førstkommende lørdag, og påskeegg igjen neste lørdag. Fordi jeg og far har de hver vår halvdel av påsken, og shit, de får til og med en liten gave i påskeegget fra meg. Sikkert i egget fra far også. For ikke å snakke om at min mor kommer innom med egg. Og nei, barna mine er ikke bortskjemte. De bruker arveklær, vi kjøper brukt, de får sjelden nye ting. Brukte sykler osv. Så de fortjener 15 påskeegg, enkelt og greit👍 Anonymkode: 54a4a...8d2
*Miss Marple* Skrevet 6. april 2022 #108 Skrevet 6. april 2022 Det var da et voldsomt engasjement over andres eggvalg. Vi har påskeeggjakt langfredag og oppi der er det snop, brus, blad og såpebobler e.l. Det er vår tradisjon og noe det gledes til gjennom hele året. Jeg syns ikke at man kan få for mange gleder, faktisk.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #109 Skrevet 6. april 2022 *Miss Marple* skrev (4 minutter siden): Det var da et voldsomt engasjement over andres eggvalg. Vi har påskeeggjakt langfredag og oppi der er det snop, brus, blad og såpebobler e.l. Det er vår tradisjon og noe det gledes til gjennom hele året. Jeg syns ikke at man kan få for mange gleder, faktisk. Det er synd at barn skal tenke at så mye gaver er lik glede da. Anonymkode: c11f2...095
*Miss Marple* Skrevet 6. april 2022 #110 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er synd at barn skal tenke at så mye gaver er lik glede da. Anonymkode: c11f2...095 Ja. Kjempesynd faktisk. Kjempemye gaver også, en hel flaske såpeboble. Og blad.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #111 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er synd at barn skal tenke at så mye gaver er lik glede da. Anonymkode: c11f2...095 Ja Gud så synd Anonymkode: 05b4f...a93
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #112 Skrevet 6. april 2022 *Miss Marple* skrev (1 time siden): Ja. Kjempesynd faktisk. Kjempemye gaver også, en hel flaske såpeboble. Og blad. Du får nok lese litt bedre igjennom tråden. Anonymkode: c11f2...095
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #113 Skrevet 7. april 2022 Jeg skjønner hovedtrekkene til hva hi snakker om. Å ta ansvar for en noenlunde lik linje for barna. Jeg har en venninne som bare har ett barn, og god råd. Barnet får nitendo Swift osv osv i påskeeggene. Julekalenderen er jeg sikker på koster 10000 kr, om ikke mer. Poenget er at datteren blir bortskjemt, ikke bare av påskeegg. Men det viser gangsynet til forelderen. Datteren har problemer med å få egne venner, skryter av alt hun får, deler ikke osv osv. Slik er jo barn. Men jeg er ganske overbevist at vist hun hadde vist litt mer gangsyn, og lagt seg litt på linje med resten av barna. Så hadde barnet hatt det bedre faktisk. Men jeg er vant til at det ligger en liten ting i påskeeggene. Fra barndommen fikk vi et aktivitetshefter. Selv får mine også en liten ting, ca 50-100 kr, samt med godteri. Anonymkode: 68c2b...b30
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. april 2022 #114 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg skjønner hovedtrekkene til hva hi snakker om. Å ta ansvar for en noenlunde lik linje for barna. Jeg har en venninne som bare har ett barn, og god råd. Barnet får nitendo Swift osv osv i påskeeggene. Julekalenderen er jeg sikker på koster 10000 kr, om ikke mer. Poenget er at datteren blir bortskjemt, ikke bare av påskeegg. Men det viser gangsynet til forelderen. Datteren har problemer med å få egne venner, skryter av alt hun får, deler ikke osv osv. Slik er jo barn. Men jeg er ganske overbevist at vist hun hadde vist litt mer gangsyn, og lagt seg litt på linje med resten av barna. Så hadde barnet hatt det bedre faktisk. Men jeg er vant til at det ligger en liten ting i påskeeggene. Fra barndommen fikk vi et aktivitetshefter. Selv får mine også en liten ting, ca 50-100 kr, samt med godteri. Anonymkode: 68c2b...b30 Her i tråden ser man heldigvis at det er langt mellom din venninnes gaver til det som ligger i eggene til brukerne på dib.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #115 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg skjønner hovedtrekkene til hva hi snakker om. Å ta ansvar for en noenlunde lik linje for barna. Jeg har en venninne som bare har ett barn, og god råd. Barnet får nitendo Swift osv osv i påskeeggene. Julekalenderen er jeg sikker på koster 10000 kr, om ikke mer. Poenget er at datteren blir bortskjemt, ikke bare av påskeegg. Men det viser gangsynet til forelderen. Datteren har problemer med å få egne venner, skryter av alt hun får, deler ikke osv osv. Slik er jo barn. Men jeg er ganske overbevist at vist hun hadde vist litt mer gangsyn, og lagt seg litt på linje med resten av barna. Så hadde barnet hatt det bedre faktisk. Men jeg er vant til at det ligger en liten ting i påskeeggene. Fra barndommen fikk vi et aktivitetshefter. Selv får mine også en liten ting, ca 50-100 kr, samt med godteri. Anonymkode: 68c2b...b30 Du er overbevist om det ja, vel vel det vet du jo ingenting om. Forøvrig er noe av det viktige man lærer barna: at man ikke får det samme pga ulik økonomi og livssituasjon. Min har skjønt det hverfall Anonymkode: 05b4f...a93
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #116 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det virker som om alle tenker at alle bare kan gjøre som de vil. Uten ansvar, uten moral og tanke for konsekvenser. Sånn er det selvsagt ikke. Vi lever i et samfunn hvor absolutt alt vi gjør både får konsekvenser og hvor der påvirker. Det er så utrolig enkel tankegang å tenke at "Jeg gjør som jeg vil, og så får andre gjøre som de vil" Det er greit på noen områder og plan, mens andre ganger må man faktisk rette blikket ut over husets fire vegger. Anonymkode: c11f2...095 Av alle ting så er påskeegg det jeg tenker betyr minst. Ikke skjønner jeg hvorfor det er verre med en bok og sokker enn mye godteri. Jeg irriterer meg grønn over at alle unger over 10 år her ser ut til å ha elsparkesykler. Det er dritdyrt og ungene blir passive. Det er ikke miljøvennlig heller. Jeg synes det er dritt at folk reiser masse med fly, kaster mat, kjøper fast fashion, kjører alt for store biler, sløser med energi (dusjer i timesvis og har T-skjortetemperatur i hele huset. Det tenker jeg har konsekvenser. Sokker, spill og annet småtteri i påskeegget er ingenting sammenlignet med voksnes voldsomme forbruk. . Anonymkode: fc9cc...51c
Twintipp Skrevet 7. april 2022 #117 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (På 6.4.2022 den 13.36): Så er jeg sjeleglad for at dine følelser ikke spiller den minste rolle i hva jeg velger å legge i påskeegget til mine barn. Din mindreverdighetsfølelse får du slite med selv. Anonymkode: d40a5...bd5 Ja, du har rett! Jeg har såpass store mindreverdighetskomplekser at jeg ikke putter kattunger i julestrømpa heller. How bout that?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #118 Skrevet 7. april 2022 Hva mener du med at det ikke er tradisjon for gaver i egg? Nå vet ikke jeg hvor lenge det har vært vanlig å gi barn påskeegg i Norge, men selv om det ikke er tradisjon i din familie kan det fint være det i andres. Jeg er 45 år, og er vokst opp med gaver i påskeegg. Jeg fikk påskeegg i «normal» størrelse. I egget var det noen sjokoladebiter, og noen smågaver som fine viskelær, klistremerker, glansbilder, hårstrikk, hoppestrikk, lys formet som kyllinger, terninger, sprettball eller annet. Jeg fikk aldri overdådig mye snop, og i min familie har det aldri vært tradisjon for fråtsing i godteri. Anonymkode: 020d6...b49
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #119 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Hva mener du med at det ikke er tradisjon for gaver i egg? Nå vet ikke jeg hvor lenge det har vært vanlig å gi barn påskeegg i Norge, men selv om det ikke er tradisjon i din familie kan det fint være det i andres. Jeg er 45 år, og er vokst opp med gaver i påskeegg. Jeg fikk påskeegg i «normal» størrelse. I egget var det noen sjokoladebiter, og noen smågaver som fine viskelær, klistremerker, glansbilder, hårstrikk, hoppestrikk, lys formet som kyllinger, terninger, sprettball eller annet. Jeg fikk aldri overdådig mye snop, og i min familie har det aldri vært tradisjon for fråtsing i godteri. Anonymkode: 020d6...b49 Akkurat de småtingene du nevner er ikke akkurat det jeg kaller gaver. Du får heller se gjennom tråden for hva andre kan gi. Det er ikke overdådig mye snop i et lite påskeegg, og ingen sier heller at det skal tømmes i løpet av én kveld. Anonymkode: c11f2...095
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #120 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Akkurat de småtingene du nevner er ikke akkurat det jeg kaller gaver. Du får heller se gjennom tråden for hva andre kan gi. Det er ikke overdådig mye snop i et lite påskeegg, og ingen sier heller at det skal tømmes i løpet av én kveld. Anonymkode: c11f2...095 Det går av skaftet et sted mellom termos og klistremerker skjønner jeg… Anonymkode: fdb3e...b24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå