Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #51 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Nettopp. Det er ikke bare julegave lenger eller kalender med småting/sjokolade. Det er gaver til hundrelapper og mer 23 dager i desember. Det er godteri det skal være også. Man trenger jo ikke å kjøpe det største påskeegget! Det selges enorme egg, og dumme foreldre syns at det må jo gullungen fortjene og bidrar til et idiotisk forbruk. Et lite egg med godteri skader ikke i det hele tatt, og normalt får ikke barn så mye godteri lenger vel? Så det syns du er grunn nok? Jo. For et par tiår siden. Sint? Jeg blir så oppgitt over foreldre som enten er helt likegyldige til hva de egentlig driver med, eller at de har kronisk dårlig samvittighet og tror at gaver til påske kompenserer. Det er et idiotisk forbruk som ikke gagner noen. Det er ingen rimelig grunn til at påske skal være et gavedryss over allerede privilegerte barn i Norge og vesten. Det er faktisk ganske sykt Anonymkode: e93fc...b58 Nei jeg fikk annet enn bare godteri Anonymkode: 08ab2...73d
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #52 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Hva med at du konsentrerer deg om din egen familie og deres egg i stedet for å diktere hvordan andre bør og skal feire sin påske? Du kunne jo også kommentere innlegget til historikeren når du først er så opptatt av tradisjoner rundt påskeegg. Anonymkode: c1a03...576 👏👏 Anonymkode: 08ab2...73d
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #53 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Hva med at du konsentrerer deg om din egen familie og deres egg i stedet for å diktere hvordan andre bør og skal feire sin påske? Du kunne jo også kommentere innlegget til historikeren når du først er så opptatt av tradisjoner rundt påskeegg. Anonymkode: c1a03...576 Hva er problemet med at jeg sier hva jeg mener på generellt grunnlag? Du vet, noen av oss retter blikket bort fra navlen noen ganger. Historikeren? Haha, her kan alle være hva de vil når det måtte passe. At dere er så dumme og tror at en historiker ikke kan mer og formulerer seg bedre er jo deres problem. Herregud. Anonymkode: e93fc...b58
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #54 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Hva tenker du om historikeren sitt innlegg over her da? Du som er så opptatt av tradisjon burde finne det svært interessant, selv om det går stikk mot det som du hevder her i denne tråden. Anonymkode: d40a5...bd5 Det er jo interessant at mitt svar er det eneste hun ignorerer totalt. Historikeren Anonymkode: 3a195...77d
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #55 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hva er problemet med at jeg sier hva jeg mener på generellt grunnlag? Du vet, noen av oss retter blikket bort fra navlen noen ganger. Historikeren? Haha, her kan alle være hva de vil når det måtte passe. At dere er så dumme og tror at en historiker ikke kan mer og formulerer seg bedre er jo deres problem. Herregud. Anonymkode: e93fc...b58 Hvor utfyllende svar vil du ha, egentlig? Anonymkode: 3a195...77d
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 6. april 2022 #56 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hva er problemet med at jeg sier hva jeg mener på generellt grunnlag? Du vet, noen av oss retter blikket bort fra navlen noen ganger. Historikeren? Haha, her kan alle være hva de vil når det måtte passe. At dere er så dumme og tror at en historiker ikke kan mer og formulerer seg bedre er jo deres problem. Herregud. Anonymkode: e93fc...b58 Du sier ikke hva du mener på noe som helst genrelt grunnlag her. Du rakker ned på mennesker som ikke gjør og tenker som deg. Og om hun er historiker eller ei spiller liten rolle. Hun deler informasjon og kunnskap . Betviler du det hun sier?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #57 Skrevet 6. april 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Du sier ikke hva du mener på noe som helst genrelt grunnlag her. Du rakker ned på mennesker som ikke gjør og tenker som deg. Og om hun er historiker eller ei spiller liten rolle. Hun deler informasjon og kunnskap . Betviler du det hun sier? Rakker ned på? Jeg kommer med kritikk ja, og det er en viss forskjell. Du får heller argumentere mot mine påstander og meninger fremfor å gå i offerrollen her. Anonymkode: e93fc...b58
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #58 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hva er problemet med at jeg sier hva jeg mener på generellt grunnlag? Du vet, noen av oss retter blikket bort fra navlen noen ganger. Historikeren? Haha, her kan alle være hva de vil når det måtte passe. At dere er så dumme og tror at en historiker ikke kan mer og formulerer seg bedre er jo deres problem. Herregud. Anonymkode: e93fc...b58 Du kan forresten lese om mye av det jeg skrev her: https://snl.no/påskeegg Kan du gi noen kilder på når tradisjonen med å bare gi snop i egget oppstod? Og begrunne hvorfor den er bedre enn den opprinnelige med kokte egg eller med både leker og snop? Anonymkode: 3a195...77d
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 6. april 2022 #59 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Rakker ned på? Jeg kommer med kritikk ja, og det er en viss forskjell. Du får heller argumentere mot mine påstander og meninger fremfor å gå i offerrollen her. Anonymkode: e93fc...b58 Jeg tenker i grunn at historikeren tok ganske flott og grundig for seg bakgrunnen og tradisjonen med påskeegg . Jeg delte også med deg bakgrunnen for vår tradisjon for feiring av påske og påskeegg ( gresk tradisjon ).
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #60 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Jeg lager store påskeegg til ungene mine. De får dem i begynnelsen av påskeferien. Pleier å legge i: et blad, kinobilletter, snop, et spill, sminke (til de store jentene) og lego til de yngre. Har også tidligere lagt i kreditt på playstore, litt ekstra lommepenger til å gå på cafe/MC Donalds med venner. Både jeg og de elsker det 🤩 Anonymkode: b68a6...12e Herregud å bortskjemte mange barn er i dag. Skulle tro ingen av foreldrene her har lært noenting fra når de selv var små. Slike barn vil få et sjokk når arbeidslivet plutselig begynner. Nytter ikke å komme til mamma da. Eller...? Anonymkode: 67adc...a6a
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #61 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Kun godteri, det er ikke noe annet som skal i påskeegget. Sånn er det bare. Anonymkode: 67adc...a6a «Annet enn snop» overså du glatt? Anonymkode: c1a03...576
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #62 Skrevet 6. april 2022 Spesielt å se noen her ta av fordi barna blir "bortskjemte" med "gaver" i påskeeggene. Hvis du seriøst mener at sokker, lipsyl og en bok er nok til å skjemme bort barna så lurer jeg på hvordan barna deres har det hjemme. Får de ikke sokker hvis de trenger det? Er en bok luksusvare de kun får til jul, resten av året trenger de ikke å lese? Herregud, det her er snakk om ting du uansett burde sørge for at ungen din har tilgang til, så å pakke det inn i et egg for moro skyld er ganske langt fra å skjemme de bort. Anonymkode: d3de3...e89
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #63 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du tror vel at du kan bedømme det ut fra min kritikk her antar jeg. Etter som jeg har lest her inne i noen måneder så tror jeg at jeg er mildt sagt rausere enn gjennomsnittet her. Du suller kanskje rundt og trekker på skuldrene av hva det skal være? Vel, der er talk og pris ikke jeg. Å godta og applaudere all urimelighet er heldigvis ikke min stil, og har aldri vært det. Anonymkode: e93fc...b58 Tråden handler om påskeegg. Påskeegg. Det er virkelig en liten , veldig liten ting å rante over… Anonymkode: c1a03...576
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #64 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Tråden handler om påskeegg. Påskeegg. Det er virkelig en liten , veldig liten ting å rante over… Anonymkode: c1a03...576 Det handler ikke om påskeegg, og det er derfor jeg reagerer. Det handler om flere gaver til hvert enkelt barn. I vår privilegerte verden syns jeg at det er horribelt på flere måter å drysse gaver over barn som har ferie med kos og god mat. Så nei, det er langt fra en liten ting for oss som har moral og evner å reflektere og sette ting i perspektiv. Anonymkode: e93fc...b58
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #65 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): «Annet enn snop» overså du glatt? Anonymkode: c1a03...576 Nei, men det er ikke noe annet enn "snop" som skal oppi det der egget i påska. Anonymkode: 67adc...a6a
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #66 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): «Annet enn snop» overså du glatt? Anonymkode: c1a03...576 Leseforståelse! Anonymkode: 67adc...a6a
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #67 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det handler ikke om påskeegg, og det er derfor jeg reagerer. Det handler om flere gaver til hvert enkelt barn. I vår privilegerte verden syns jeg at det er horribelt på flere måter å drysse gaver over barn som har ferie med kos og god mat. Så nei, det er langt fra en liten ting for oss som har moral og evner å reflektere og sette ting i perspektiv. Anonymkode: e93fc...b58 Synes du mitt barn blir «drysset over med gaver» av et påskeeggg med snop, et kryssordblad og en aktivitersbok? ok😀 Anonymkode: 46827...c2e
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #68 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det handler ikke om påskeegg, og det er derfor jeg reagerer. Det handler om flere gaver til hvert enkelt barn. I vår privilegerte verden syns jeg at det er horribelt på flere måter å drysse gaver over barn som har ferie med kos og god mat. Så nei, det er langt fra en liten ting for oss som har moral og evner å reflektere og sette ting i perspektiv. Anonymkode: e93fc...b58 Tråden handler om forslag til hva man skal legge i påskeegg til ei på 17 år. Du har avsporet tråden til å handle om hva som er rett innhold i forhold til moral , tradisjon ( som du ikke klarer å begrunne ) og gaver. Anonymkode: c1a03...576
TinaK 1990 Skrevet 6. april 2022 #69 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nei, men det er ikke noe annet enn "snop" som skal oppi det der egget i påska. Anonymkode: 67adc...a6a Det har du bestemt. Bestemmer du også hva naboen skal spise påskeaften? Tenk om de velger bort det «tradisjonelle» påskelammet og spiser taco. Horribelt!!!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #70 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kun godteri, det er ikke noe annet som skal i påskeegget. Sånn er det bare. Anonymkode: 67adc...a6a Nei sånn er det ikke bare Anonymkode: 08ab2...73d
Twintipp Skrevet 6. april 2022 #71 Skrevet 6. april 2022 «Mine» på 4, 15, 16, 18 og 19 får påskeegg med godteri. Andre må gi labrador i deres, men det blir litt sånn «vi har det så godt at vi må gjøre det enda større» følelse for meg.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #72 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Nei sånn er det ikke bare Anonymkode: 08ab2...73d Om det er påskeegg så inneholder det godteri. Om du i din vulgærverden vil gi gaver i egget er det ikke lenger et påskeegg. Anonymkode: 0bbc9...c67
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #73 Skrevet 6. april 2022 Twintipp skrev (12 minutter siden): «Mine» på 4, 15, 16, 18 og 19 får påskeegg med godteri. Andre må gi labrador i deres, men det blir litt sånn «vi har det så godt at vi må gjøre det enda større» følelse for meg. Så er jeg sjeleglad for at dine følelser ikke spiller den minste rolle i hva jeg velger å legge i påskeegget til mine barn. Din mindreverdighetsfølelse får du slite med selv. Anonymkode: d40a5...bd5
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #74 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Her får de spørrebok i tillegg til godteriet. Men det er en gammel familietradisjon Anonymkode: f709e...abd I følge kverulanten i denne tråden er det dypt brudd på tradisjoner og dine barn svært bortskjemt 🤣 Anonymkode: 46827...c2e
TinaK 1990 Skrevet 6. april 2022 #75 Skrevet 6. april 2022 Twintipp skrev (17 minutter siden): «Mine» på 4, 15, 16, 18 og 19 får påskeegg med godteri. Andre må gi labrador i deres, men det blir litt sånn «vi har det så godt at vi må gjøre det enda større» følelse for meg. Labrador 🤣🤣🤣
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå