Anonym bruker Skrevet 5. april 2022 #1 Skrevet 5. april 2022 Hvorfor skal du putte oppi noe annet enn snop? Det er påske, ikke julaften. Anonymkode: 340e0...7b6
Anonym bruker Skrevet 5. april 2022 #2 Skrevet 5. april 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Hvorfor skal du putte oppi noe annet enn snop? Det er påske, ikke julaften. Anonymkode: 340e0...7b6 Enig. Min venninne skjemmer bort barnebarna med påskeposer. Der oppi er det påskeegg med smågodt , noen hobby ting, potetgull, marsipan, drikke, sokker og luer. Kanskje mer også 😁 Anonymkode: 49b0a...190
Anonym bruker Skrevet 5. april 2022 #3 Skrevet 5. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Enig. Min venninne skjemmer bort barnebarna med påskeposer. Der oppi er det påskeegg med smågodt , noen hobby ting, potetgull, marsipan, drikke, sokker og luer. Kanskje mer også 😁 Anonymkode: 49b0a...190 En sånn bestemor vil jeg også bli ❤️ Anonymkode: 3a195...77d
Anonym bruker Skrevet 5. april 2022 #4 Skrevet 5. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor skal du putte oppi noe annet enn snop? Det er påske, ikke julaften. Anonymkode: 340e0...7b6 Fordi jeg vil. Mine får bok, er lite spill, lipgloss, happy socks og godteri. Anonymkode: a8f51...d7a
Anonym bruker Skrevet 5. april 2022 #5 Skrevet 5. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Godteri er det eneste som skal i påskeegg. Anonymkode: 0bbc9...c67 Hvor står den loven? Anonymkode: d40a5...bd5
Anonym bruker Skrevet 5. april 2022 #6 Skrevet 5. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvor står den loven? Anonymkode: d40a5...bd5 Her. Og i hodet på alle som ikke er helt blåst for kunnskap om hvordan man feirer de forskjellige høytidene. Anonymkode: 0bbc9...c67
Anonym bruker Skrevet 5. april 2022 #7 Skrevet 5. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor skal du putte oppi noe annet enn snop? Det er påske, ikke julaften. Anonymkode: 340e0...7b6 Selvfølgelig kan man legge hva man vil oppi. Hvem har sagt at det bare skal være godteri? Anonymkode: 2f9e9...1a5
Anonym bruker Skrevet 5. april 2022 #8 Skrevet 5. april 2022 Har påsken gått over til å gi barna gaver, og hvorfor det i så fall? Hvorfor fyller dere eggene med gaver? Anonymkode: e93fc...b58
Anonym bruker Skrevet 5. april 2022 #9 Skrevet 5. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Enig. Min venninne skjemmer bort barnebarna med påskeposer. Der oppi er det påskeegg med smågodt , noen hobby ting, potetgull, marsipan, drikke, sokker og luer. Kanskje mer også 😁 Anonymkode: 49b0a...190 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg lager store påskeegg til ungene mine. De får dem i begynnelsen av påskeferien. Pleier å legge i: et blad, kinobilletter, snop, et spill, sminke (til de store jentene) og lego til de yngre. Har også tidligere lagt i kreditt på playstore, litt ekstra lommepenger til å gå på cafe/MC Donalds med venner. Både jeg og de elsker det 🤩 Anonymkode: b68a6...12e Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Fordi jeg vil. Mine får bok, er lite spill, lipgloss, happy socks og godteri. Anonymkode: a8f51...d7a mamma til adhd gutt<3 skrev (47 minutter siden): Her ligger det alt fra håndballklister til godis i eggene . Flaxlodd,spill,sokker, marsipan,gavekort på kino ,termos. Etc. Bestemor som koser seg med å ordne med egg her. mamma til adhd gutt<3 skrev (29 minutter siden): Hun pleier å legge snop og småting i egget og pakke alt det andre sammen med egget i cellofan( skrives det sånn?) og pynter med gul sløyfe Jeg spør igjen hvorfor dere gir barna gaver til påske? Tradisjonen er at de skal ha påskeegg på påskeaften. Når fant dere det for godt å forandre på den tradisjonen, og har dere noe godt svar på hvorfor dere endret på dette? Et det om å gjøre å drukne barn i gaver så fort dere ser en mulighet til det? Gi meg bare en eneste fornuftig grunn? Anonymkode: e93fc...b58
Anonym bruker Skrevet 5. april 2022 #10 Skrevet 5. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg spør igjen hvorfor dere gir barna gaver til påske? Tradisjonen er at de skal ha påskeegg på påskeaften. Når fant dere det for godt å forandre på den tradisjonen, og har dere noe godt svar på hvorfor dere endret på dette? Et det om å gjøre å drukne barn i gaver så fort dere ser en mulighet til det? Gi meg bare en eneste fornuftig grunn? Anonymkode: e93fc...b58 Fordi det å gi andre gaver gjør meg glad. Anonymkode: d40a5...bd5
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. april 2022 #11 Skrevet 5. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg spør igjen hvorfor dere gir barna gaver til påske? Tradisjonen er at de skal ha påskeegg på påskeaften. Når fant dere det for godt å forandre på den tradisjonen, og har dere noe godt svar på hvorfor dere endret på dette? Et det om å gjøre å drukne barn i gaver så fort dere ser en mulighet til det? Gi meg bare en eneste fornuftig grunn? Anonymkode: e93fc...b58 Grunnen er at hun finner glede i å gi disse eggene. Koser seg med å pakke pent inn og skrive kort. Til og med vi voksne får egg. Noe videre grunn trengs ikke
Anonym bruker Skrevet 5. april 2022 #12 Skrevet 5. april 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Fordi det å gi andre gaver gjør meg glad. Anonymkode: d40a5...bd5 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden): Grunnen er at hun finner glede i å gi disse eggene. Koser seg med å pakke pent inn og skrive kort. Til og med vi voksne får egg. Noe videre grunn trengs ikke Regnet vel med at det ikke var noen større tanker bak. Ingen refleksjoner eller gode grunner. Jeg blir nesten uvel av måten mange skjemmer bort barna på. Det er gavedryss bare fordi de er så heldige å ha ferie med masse kos og god mat. Det er ikke nok. Godteri i egget er heller ikke den store gleden det var, nei her skal det mer til. Sminke, luer, termoser, hobbyting! At dere ikke er skamfulle. Snakk om å sette to streker under hvor privilegerte dere vil barna skal være. Bortskjemte rettere sagt. Fordi dere "liker" å gi gaver, og fordi bestemor "koser" seg med det. Bare det totale fraværet av kritisk sans. Og så i tider som nå til alt overmål. "Nei, i år tenkte vi å kjøpe noen påskeegg med godteri til flykningene vi" Den hadde vært fin å se. Bare drit i å lyve nå og påstå at dere også skal gi til dem, for det skjer ikke. Det er helt greit at noen av dere kanskje savnet mye i barndommen selv. Litt moral må en likevel forvente. Ikke minst nå. Anonymkode: e93fc...b58
Anonym bruker Skrevet 5. april 2022 #13 Skrevet 5. april 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Regnet vel med at det ikke var noen større tanker bak. Ingen refleksjoner eller gode grunner. Jeg blir nesten uvel av måten mange skjemmer bort barna på. Det er gavedryss bare fordi de er så heldige å ha ferie med masse kos og god mat. Det er ikke nok. Godteri i egget er heller ikke den store gleden det var, nei her skal det mer til. Sminke, luer, termoser, hobbyting! At dere ikke er skamfulle. Snakk om å sette to streker under hvor privilegerte dere vil barna skal være. Bortskjemte rettere sagt. Fordi dere "liker" å gi gaver, og fordi bestemor "koser" seg med det. Bare det totale fraværet av kritisk sans. Og så i tider som nå til alt overmål. "Nei, i år tenkte vi å kjøpe noen påskeegg med godteri til flykningene vi" Den hadde vært fin å se. Bare drit i å lyve nå og påstå at dere også skal gi til dem, for det skjer ikke. Det er helt greit at noen av dere kanskje savnet mye i barndommen selv. Litt moral må en likevel forvente. Ikke minst nå. Anonymkode: e93fc...b58 Gjorde det godt? Anonymkode: d40a5...bd5
Anonym bruker Skrevet 5. april 2022 #14 Skrevet 5. april 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Gjorde det godt? Anonymkode: d40a5...bd5 Hun har helt rett da. Anonymkode: fdba6...06e
Anonym bruker Skrevet 5. april 2022 #15 Skrevet 5. april 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Regnet vel med at det ikke var noen større tanker bak. Ingen refleksjoner eller gode grunner. Jeg blir nesten uvel av måten mange skjemmer bort barna på. Det er gavedryss bare fordi de er så heldige å ha ferie med masse kos og god mat. Det er ikke nok. Godteri i egget er heller ikke den store gleden det var, nei her skal det mer til. Sminke, luer, termoser, hobbyting! At dere ikke er skamfulle. Snakk om å sette to streker under hvor privilegerte dere vil barna skal være. Bortskjemte rettere sagt. Fordi dere "liker" å gi gaver, og fordi bestemor "koser" seg med det. Bare det totale fraværet av kritisk sans. Og så i tider som nå til alt overmål. "Nei, i år tenkte vi å kjøpe noen påskeegg med godteri til flykningene vi" Den hadde vært fin å se. Bare drit i å lyve nå og påstå at dere også skal gi til dem, for det skjer ikke. Det er helt greit at noen av dere kanskje savnet mye i barndommen selv. Litt moral må en likevel forvente. Ikke minst nå. Anonymkode: e93fc...b58 De får bok fordi både jeg og barna mine er glad i å lese. Det er også noe jeg forbinder med påske - lese en god bok mens vi er på hytten. Spill fordi vi koser oss sammen med spilling i påsken. Sokker fordi happy socks gjør meg glad og sokker er forbruksvare - de kan enten få det i egget eller uten spesiell anledning. Sokker må de ha. Lipgloss fordi det er noe jentene mine bruker en del. Håndkrem har de også fått, det trenger de fordi de får tørre hender (akkurat som meg) og de trenger det for å hindre at huden sprekker. Mine barn får ikke ting i tide og utide. De arver de fleste klærne og vi har ikke vært på ferie utenfor Norges grenser på 5 år. De er ikke bortskjemte selv om de får ting som ikke er godteri i påskeegget. Anonymkode: a8f51...d7a
Anonym bruker Skrevet 5. april 2022 #16 Skrevet 5. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig kan man legge hva man vil oppi. Hvem har sagt at det bare skal være godteri? Anonymkode: 2f9e9...1a5 Selvfølgelig kan du det selv om jeg synes det er tåpelig. Hva med bil så hun kan øvelseskjøre i egen bil, angrepille og skolebøker? Det er mange muligheter hvis du ikke bryr deg om tradisjoner. Anonymkode: 340e0...7b6
Anonym bruker Skrevet 5. april 2022 #17 Skrevet 5. april 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): De får bok fordi både jeg og barna mine er glad i å lese. Det er også noe jeg forbinder med påske - lese en god bok mens vi er på hytten. Spill fordi vi koser oss sammen med spilling i påsken. Sokker fordi happy socks gjør meg glad og sokker er forbruksvare - de kan enten få det i egget eller uten spesiell anledning. Sokker må de ha. Lipgloss fordi det er noe jentene mine bruker en del. Håndkrem har de også fått, det trenger de fordi de får tørre hender (akkurat som meg) og de trenger det for å hindre at huden sprekker. Mine barn får ikke ting i tide og utide. De arver de fleste klærne og vi har ikke vært på ferie utenfor Norges grenser på 5 år. De er ikke bortskjemte selv om de får ting som ikke er godteri i påskeegget. Anonymkode: a8f51...d7a Selvfølgelig er det å skjemme bort barn å gi dem gaver kun fordi det er ferie og kos og god mat i flere dager. Som om det ikke var nok. Påskeegg er noe en skal ha godteri i og som de får påskeaften. Ikke lipgloss, bøker, kremer og sokker. Det er helt sprøtt. Anonymkode: e93fc...b58
Anonym bruker Skrevet 5. april 2022 #18 Skrevet 5. april 2022 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Gjorde det godt? Anonymkode: d40a5...bd5 Så barnslig? Jeg syns det er helt ok å si fra når ting går over stokk og stein ja! Folk må bruke hodet litt, og ikke være så ureflekterte. Ingen skal drukne barn i gaver helt uten den minste grunn fordi de "koser" seg med det, eller fordi de "liker å gi gaver". Det er faktisk noe som heter moral. Anonymkode: e93fc...b58
Anonym bruker Skrevet 5. april 2022 #19 Skrevet 5. april 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Selvfølgelig er det å skjemme bort barn å gi dem gaver kun fordi det er ferie og kos og god mat i flere dager. Som om det ikke var nok. Påskeegg er noe en skal ha godteri i og som de får påskeaften. Ikke lipgloss, bøker, kremer og sokker. Det er helt sprøtt. Anonymkode: e93fc...b58 Nei her får barna påskeegg over flere dager,så er ikke sånn at påskeegg SKAL kun gies på påskeaften. Alle familier har forskjellige tradisjoner. Anonymkode: 18e20...240
Anonym bruker Skrevet 5. april 2022 #20 Skrevet 5. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei her får barna påskeegg over flere dager,så er ikke sånn at påskeegg SKAL kun gies på påskeaften. Alle familier har forskjellige tradisjoner. Anonymkode: 18e20...240 Jaså? Da vet du ikke om de opprinnelige tradisjonene da. Det overrasker meg ikke. Påskeegget skal gis på påskeaften ifølge tradisjonen du tydeligvis har null peiling på. Anonymkode: e93fc...b58
Anonym bruker Skrevet 5. april 2022 #21 Skrevet 5. april 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jaså? Da vet du ikke om de opprinnelige tradisjonene da. Det overrasker meg ikke. Påskeegget skal gis på påskeaften ifølge tradisjonen du tydeligvis har null peiling på. Anonymkode: e93fc...b58 Tror ikke at folket her inne endrer på sine tradisjoner bare fordi du ranter som verre. Og godt er det. Jeg har i alle år gitt påskeegget i begynnelsen av påska. Synes det blir for dumt at egget skal gis når påsken nesten er ferdig. Jeg liker meg ikke særlig på fjellet heller, men mange har jo en tradisjon for å gå på ski i påsken. Ikke maler jeg på egg. Men påsken blir fin likevel. Anonymkode: 30c8e...a3c
Anonym bruker Skrevet 5. april 2022 #22 Skrevet 5. april 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Tror ikke at folket her inne endrer på sine tradisjoner bare fordi du ranter som verre. Og godt er det. Jeg har i alle år gitt påskeegget i begynnelsen av påska. Synes det blir for dumt at egget skal gis når påsken nesten er ferdig. Jeg liker meg ikke særlig på fjellet heller, men mange har jo en tradisjon for å gå på ski i påsken. Ikke maler jeg på egg. Men påsken blir fin likevel. Anonymkode: 30c8e...a3c Nå er ikke målet mitt å få noen til å endre på "sine tradisjoner" heller. Hvorfor tror du det? Jeg vil bare si hva jeg mener om ting, og det er helt lovlig her det. Det spiller ingen rolle hva du syns er dumt. Tradisjonen var uansett som den var. Heldigvis er den fremdeles som den bør være hos mange enda. Anonymkode: e93fc...b58
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #23 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jaså? Da vet du ikke om de opprinnelige tradisjonene da. Det overrasker meg ikke. Påskeegget skal gis på påskeaften ifølge tradisjonen du tydeligvis har null peiling på. Anonymkode: e93fc...b58 Vi lager våre egne tradisjoner. Det er helt topp. Anonymkode: d40a5...bd5
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 6. april 2022 #24 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Regnet vel med at det ikke var noen større tanker bak. Ingen refleksjoner eller gode grunner. Jeg blir nesten uvel av måten mange skjemmer bort barna på. Det er gavedryss bare fordi de er så heldige å ha ferie med masse kos og god mat. Det er ikke nok. Godteri i egget er heller ikke den store gleden det var, nei her skal det mer til. Sminke, luer, termoser, hobbyting! At dere ikke er skamfulle. Snakk om å sette to streker under hvor privilegerte dere vil barna skal være. Bortskjemte rettere sagt. Fordi dere "liker" å gi gaver, og fordi bestemor "koser" seg med det. Bare det totale fraværet av kritisk sans. Og så i tider som nå til alt overmål. "Nei, i år tenkte vi å kjøpe noen påskeegg med godteri til flykningene vi" Den hadde vært fin å se. Bare drit i å lyve nå og påstå at dere også skal gi til dem, for det skjer ikke. Det er helt greit at noen av dere kanskje savnet mye i barndommen selv. Litt moral må en likevel forvente. Ikke minst nå. Anonymkode: e93fc...b58 http://audoymyr.blogspot.com/2016/04/paskeferie-i-hellas.html?m=1 Her beskriver Aud godt mye av den påsken jeg kjenner . Nye sko fikk både jeg og barna når de var små. Når det gjelder å endre tradisjoner så hadde det for oss vært å endre seg vekk fra noe jeg er vokst opp med og som er vanlig i min familie. Vi har bare fornorsket det litt ved å legge til påskefjellet (når jeg vokste opp) , kvikklunsj og solo. Poenget er at alle har sine egne tradisjoner rundt påske og det er faktisk helt greit. Når det gjelder å gi til flyktninger ( påskeegg) så har du rett i at vi ikke har gjort det i år. Vi har støttet flyktninger i Ukraina økonomisk på flere andre måter . Vi har derimot vippset 5*44 kr til Petter uteligger sin påskeeggkampanje. ( et egg er da altså 44 kr). Om jeg skammer meg? På ingen som helst måte.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #25 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hun har helt rett da. Anonymkode: fdba6...06e Helt enig. Det er noe spesielt med foreldre som da må erstatte det tradisjonelle påskeegget med en liten julaften i et egg. Det er nok de samme foreldre som har julekalendere til to tre hundre kroner dagen. Viktig å være best. Anonymkode: e394b...d2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå