Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #51 Skrevet 6. april 2022 Det er jo ikke sånn at man kan velge og vrake i barnehager da. Klok av skade valgte jeg barnehager som hadde åpent. Fikk avslag på alle og plass i en bhg jeg ikke engang hadde søkt på, som har stengt 4 uker Anonymkode: 57488...6ef
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #52 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Du har rett, blir 15 dager så klart. Sett på ulike diskusjonsforum angående pris. En ring er å betale, det skjønner jeg. Men å betale 27 000kr for tre uker funker jo ikke. Da sier jeg heller opp jobben å blir hjemme i juli, for så å bli ansatt igjen i august ett sted. Lettere når de to eldste blir større, så trenger vi bare barnevakt til ett barn. Jobber heldigvis i ett yrke hvor de skriker etter min kompetanse , så får jo jobb ett sted. Venner: de har barn i ca samme alder. Kollegaer, ikke som jeg vet om nei. Må såklart bli kjent ja, men fortsatt ikke komfortabel med tanken på en «fremmed». hi Anonymkode: 1e876...371 Med barn under 12 år, kan du søke permisjon. Ulønnet sådann. Jf aml Anonymkode: 50c82...279
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #53 Skrevet 7. april 2022 Vi må ha ferie hver for oss... Anonymkode: 4d69d...80b
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #54 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Vi skilte lag da dette oppstod. Vi ble altså skilt av den grunn 🐵. Etterpå ble det full krangel om hvem som skulle ha hvilke uker med barna og vi endte opp med 2 -2,5 uker hver annenhvert år. Begge ble plutselig veldig ivrig på at begge ville ha barna 🐒 Jeg tror jo at dersom SFO/barnehager ikke hadde vært stengt i juli, ville man unngått mange skilsmisser. På den annen side: Staten tjener jo på kjøp og salg av boliger i form av dokumentavgift og så videre. De må jo dekke inn disse doble barnetrygdene som kommer som følge av en skilsmisse, eller hur? Anonymkode: 8d76f...fb6 Om det ikke skulle mer til for å skilles, hadde dere nok ikke så sterkt ekteskap Anonymkode: c8e45...596
prekæs Skrevet 7. april 2022 #55 Skrevet 7. april 2022 Et helt vanlig problem. Anbefaler å sjekke hva barnehagen tilbyr før man søker. Noen har mer fokus på å være en service for betalende foreldre enn andre. Oftest er de private.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #56 Skrevet 7. april 2022 prekæs skrev (Akkurat nå): Et helt vanlig problem. Anbefaler å sjekke hva barnehagen tilbyr før man søker. Noen har mer fokus på å være en service for betalende foreldre enn andre. Oftest er de private. Virkelig ? Eller så er de opptatt av å ha nok bemanning også på sommeren , de ansatte skal også ha ferie. Anonymkode: c8e45...596
prekæs Skrevet 7. april 2022 #57 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Virkelig ? Eller så er de opptatt av å ha nok bemanning også på sommeren , de ansatte skal også ha ferie. Anonymkode: c8e45...596 Selvfølgelig. De får gjøre som alle andre servicebedrifter da vet du. Ikke ta ferie samtidig. Det går fint i flere barnehager.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #58 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Det finnes som regel mange ulike ferieklubber for de to største. Alt fra fotball, vitenfabrikken, leirer osv. kommunen har ofte sommerskole/ferieklubber. Men man må være tidlige for å melde på. Så kan du enklere ordne noen til å passe den minste, istedenfor 3 barn. Anonymkode: a2a6d...6fe Jeg bor i Oslo. Her er AKS (SFO) stengt hele juli måned. Det er ikke tilbud om sommerskole hele juli måned. De få tilbudene som finnes på privat initiativ, som har tilbud juli er det så godt som umulig å få plass på. Anonym bruker skrev (3 timer siden): Med barn under 12 år, kan du søke permisjon. Ulønnet sådann. Jf aml Anonymkode: 50c82...279 Det kan man, men arbeidsgiver har uansett styringsrett på når man får innvilget dette i perioder hvor de er avhengig av å få driften til å gå rundt. Hvis man i utgangspunktet ikke får ferie i juli, er det neppe så stor sjanse for at man får permisjon heller, verken lønnet eller ulønnet. Anonymkode: 3a90c...ad0
*Miss Marple* Skrevet 7. april 2022 #59 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Virkelig ? Eller så er de opptatt av å ha nok bemanning også på sommeren , de ansatte skal også ha ferie. Anonymkode: c8e45...596 Min kommune har alltid minst en barnehage åpen hele sommeren, og de henter inn personale fra de sommerstengte barnehagene. De ansatte setter også pris på å kunne styre sin egen ferie og ikke være låst til fire uker i juli. Mye kan løse seg om man tar av vrangbrillene.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #60 Skrevet 7. april 2022 prekæs skrev (5 timer siden): Selvfølgelig. De får gjøre som alle andre servicebedrifter da vet du. Ikke ta ferie samtidig. Det går fint i flere barnehager. De er ingen servicebedrift, de er pedagogiske institusjoner. Anonymkode: 8b991...6ba
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #61 Skrevet 7. april 2022 *Miss Marple* skrev (2 timer siden): Min kommune har alltid minst en barnehage åpen hele sommeren, og de henter inn personale fra de sommerstengte barnehagene. De ansatte setter også pris på å kunne styre sin egen ferie og ikke være låst til fire uker i juli. Mye kan løse seg om man tar av vrangbrillene. Vel her hadde de felles åpent og ingen brukte de dor barna var ikke trygge Anonymkode: c8e45...596
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #62 Skrevet 7. april 2022 *Miss Marple* skrev (2 timer siden): Min kommune har alltid minst en barnehage åpen hele sommeren, og de henter inn personale fra de sommerstengte barnehagene. De ansatte setter også pris på å kunne styre sin egen ferie og ikke være låst til fire uker i juli. Mye kan løse seg om man tar av vrangbrillene. De prøvde det her, men ingen ville levere barna sine i en fremmed barnehage med fremmede ansatte, så de måtte slutte med det igjen. Om slike tilbud skal finnes må jo faktisk noen bruke det, her var det 2-3 barn som brukte det første året, og andre året ville de se om det tok seg opp så de hadde påmelding på forhånd for å se om det var nok påmeldte barn til å gjennomføre. Tror det var 4 barn i en uke også var det 2-3 barn de andre ukene, så da avlyste de hele sommeråpen barnehage. Anonymkode: 7312f...2e1
prekæs Skrevet 7. april 2022 #63 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): De er ingen servicebedrift, de er pedagogiske institusjoner. Anonymkode: 8b991...6ba og alle pedagogiske institusjoner må ha ferie i juli?
*Miss Marple* Skrevet 7. april 2022 #64 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Vel her hadde de felles åpent og ingen brukte de dor barna var ikke trygge Anonymkode: c8e45...596 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): De prøvde det her, men ingen ville levere barna sine i en fremmed barnehage med fremmede ansatte, så de måtte slutte med det igjen. Om slike tilbud skal finnes må jo faktisk noen bruke det, her var det 2-3 barn som brukte det første året, og andre året ville de se om det tok seg opp så de hadde påmelding på forhånd for å se om det var nok påmeldte barn til å gjennomføre. Tror det var 4 barn i en uke også var det 2-3 barn de andre ukene, så da avlyste de hele sommeråpen barnehage. Anonymkode: 7312f...2e1 Det var alltid minst en kjent i personalet så det var ikke noen problem. Tilbudet er flittig brukt. Kanskje barna er litt mindre persilleblad "på landet"
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #65 Skrevet 7. april 2022 prekæs skrev (39 minutter siden): og alle pedagogiske institusjoner må ha ferie i juli? Nei, men de må ha tilstrekkelig bemanning og faglig forsvarlighet. Det er ikke bare å fylle opp med tilfeldige forbipasserende. Anonymkode: 802a8...f59
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #66 Skrevet 7. april 2022 *Miss Marple* skrev (4 timer siden): Det var alltid minst en kjent i personalet så det var ikke noen problem. Tilbudet er flittig brukt. Kanskje barna er litt mindre persilleblad "på landet" For et dustete innlegg! Anonymkode: c8e45...596
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #67 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (På 4/6/2022 den 13.54): Mulig vi kan finne en skoleungdom, men for å være ærlig er jeg litt skeptisk til det😅. Med de prisene jeg ser andre mener de bør få betalt for å sitte barnevakt, da er vi konk! Mange mener man bør gi 200kr/t for å passe tre barn x 9t (jobb +reiseveg) x 21 dager da er det billigere å bli hjemme😅. Også vet jeg ikke helt om jeg stoler på noen fremmede slik, så ikke konfertabel med den ordningen heller . ho Anonymkode: 1e876...371 Dere er jo nødt til å finne noen til å passe dem eller så enten din eller mannens jobb gi fri. Det er vanlig å måtte dele på ferietid mens barna er små. I år har du fri i juli, neste år kan kanskje mannen få fri da. Hvis dere må betale noen for pass er det det dere må, selv om det koster like mye, eller mer enn det dere selv tjener de ukene. Anonymkode: b2642...bc0
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #68 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (På 4/6/2022 den 16.45): Det som er lurt når en velger barnehage er å gå gjennom vedtektene! Der står alt om driften. Jeg ville valgt bort de barnehagene som stenger om sommeren. Slik hadde jeg unngått dette problemet. Anonymkode: 8fd2b...737 👍Bytt barnehage. Mange, spesielt private holder åpent hele sommeren. Finnes det ingen sommertilbud for skolebarn i kommunen? Her er det diverse aktiviteter man kan betale seg til. Anonymkode: 6246d...584
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #69 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): 👍Bytt barnehage. Mange, spesielt private holder åpent hele sommeren. Finnes det ingen sommertilbud for skolebarn i kommunen? Her er det diverse aktiviteter man kan betale seg til. Anonymkode: 6246d...584 Her jeg bor, mellomstor kommune med 40.000 innbyggere, er det ingen barnehager som er åpne om sommeren, hverken offentlige eller private. De offentlige har stengt i 4 uker, noen private har bare stengt i 3 uker, men alle har stengt i juli. Anonymkode: 7312f...2e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå