Gå til innhold

Eget basseng på ferie. Er det verdt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til Hellas i sommer. Lurer på privat basseng. Er det verdt det eller kommer vi ikke til å bruke det så mye som jeg tror? 

Anonymkode: 963c2...b0e

Fortsetter under...

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Skal til Hellas i sommer. Lurer på privat basseng. Er det verdt det eller kommer vi ikke til å bruke det så mye som jeg tror? 

Det er helt klart verdt det! Det vil si hvis du mener hus med basseng . Er det på hotell og det er snakk om privat basseng så er jeg ikke så sikker. De er gjerne små og veldig grunne. Sist vi hadde privat basseng på hotell så brukte vi det riktignok endel, men da var det bare oss voksne og vi var i hagen vår på ettermiddagen etter stranden. Hadde dog aldri betalt for mellomlegget mellom rom uten og det vi bodde i. Vi ble oppgradert gratis. Forskjellen var 15000 og DET var det ikke verdt. Mitt råd til deg er derfor at du bør tenke på om mellomlegget er verdt det og ikke minst se nøye på bassengbeskrivelsen . Størrelse og dybde. Ikke minst på hvor privat bassenget er. Gjelder det hus så sier jeg at det absolutt er verdt det😊

Skrevet

Det er jo ingen som vet hvor mye dere vil bruke det bortsett fra dere. Ville først sjekket hva dere har tenkt å gjøre på dagtid. Og hva slags vann det er i bassenget. Vake i klor i 14 dager er ikke helt sunt.

Anonymkode: 563c9...620

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Det er jo ingen som vet hvor mye dere vil bruke det bortsett fra dere. Ville først sjekket hva dere har tenkt å gjøre på dagtid. Og hva slags vann det er i bassenget. Vake i klor i 14 dager er ikke helt sunt.

De fleste basseng i syden har klor i seg . Privat eller ikke. Er man på 14 dagers chartertur på hotell med basseng så bader man i klor

Anonymkode: cabdf...377

Skrevet

Nei. Å gå på stranda eller i det minste å møte andre ved et stort basseng er veldig mye bedre enn å holde seg ved huset. 

Anonymkode: d0fdc...469

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Å gå på stranda eller i det minste å møte andre ved et stort basseng er veldig mye bedre enn å holde seg ved huset. 

Anonymkode: d0fdc...469

Hm… det er vel privatlivet man gjerne ønsker når man vurderer privat basseng .

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

De fleste basseng i syden har klor i seg . Privat eller ikke. Er man på 14 dagers chartertur på hotell med basseng så bader man i klor

Kun hvis man benytter det. Men jeg ville ikke badet så mye i klor i alle fall

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Kun hvis man benytter det. Men jeg ville ikke badet så mye i klor i alle fall

Jeg må si jeg foretrekker saltvann jeg også , men foretrekker privat basseng over stort fellesbasseng. Klor eller ikke klor. Er man ved havet så er havet å foretrekke 😊

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

Jeg må si jeg foretrekker saltvann jeg også , men foretrekker privat basseng over stort fellesbasseng. Klor eller ikke klor. Er man ved havet så er havet å foretrekke 😊

Ja. Tenke på egen og barnas helse er ikke nødvendig hvis det påvirker noe man liker å gjøre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Tenke på egen og barnas helse er ikke nødvendig hvis det påvirker noe man liker å gjøre. 

Hva av det jeg skrev her går utover barnas helse? 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

Hva av det jeg skrev her går utover barnas helse? 

Bading i klorvann

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Bading i klorvann

Hvis det var helseskadelig å bade i klorvann ( som i en fasit) så hadde det vært fryktelig få basseng og badeland. Det som er viktig er å holde seg innen for rett mengde klor i bassengene. Ingen har sagt at man utsetter ungene sine for helseskade av 2 ukers tur til Hellas med bassengbading.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Hvis det var helseskadelig å bade i klorvann ( som i en fasit) så hadde det vært fryktelig få basseng og badeland. Det som er viktig er å holde seg innen for rett mengde klor i bassengene. Ingen har sagt at man utsetter ungene sine for helseskade av 2 ukers tur til Hellas med bassengbading.

Du har ikke lest mye om dette tror jeg. Men Google litt, så finner du det ut. 

Annonse

Skrevet

Vi leide hus med basseng for noen år siden, men da var det er stykke til stranda. Det ble brukt masse! Vi kjøpte billige bademadrasser og fløt rundt 😄 Vi var også i badeland 2-3 dager. Nå var det ikke enormt mye annet å gjøre der, og vi er muligens over snittet glade i å bade. Har to jenter som da var 13 og 8, de elsket det. Har sett andre ha det når vi har bodd på hotell, kan ikke si vi savner det da, så lenge det var strand i nærheten og og et bra fellesområde.

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Du har ikke lest mye om dette tror jeg. Men Google litt, så finner du det ut. 

Å bade i klorvann i to uker om sommeren er ikke det minste farlig, altså. Det skal mye større mengder til, over mye lengre tid, for at det skal bli skadelig. Siden du kan så mye om emnet antar jeg at du vet at drikkevannet ditt også er kloret?

Anonymkode: c949a...30c

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Bading i klorvann

Da er nok helsen til datteren min i stor fare i og med at hun trener i klorvann 4 timer hver dag 5 dager i uka🙄  hvor dust er det mulig å bli?🤔🙈

Anonymkode: f78ad...112

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Da er nok helsen til datteren min i stor fare i og med at hun trener i klorvann 4 timer hver dag 5 dager i uka🙄  hvor dust er det mulig å bli?🤔🙈

Anonymkode: f78ad...112

Jeg tror som sagt at mange basseng og badeland hadde blitt lagt ned hvis det var så farlig ja..

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

VI har alltid glede av det,- hvis mulig. Gangavstand (maks 1 til 1,5km) til stranda og eget basseng er topp. Det er fordi vi ikke ligger og soler oss. Vi går gjerne et par turer til stranda i løpet av dagen hvor vi bader og "tørker oss", kan f.eks ta lunsjen der,- også har vi hatt et bad og lest litt under parasoll ved bassenget før lunsj. Etter lunsj, svett og mett etter å ha gått opp fra stranda,- kanskje tatt en is eller øl på vei opp,- så hopper vi gjerne i bassenget igjen og fortsetter med boka etter det,- eller noen tar dusjen og ser en film osv. Også kan vi gå og ta et kveldsbad i sjøen før vi skal dusje og ut og spise middag. Noen gang er første bad i sjøen før/etter frokost og vi går rett opp og har inneaktivitet i aicondition resten av før-lunsjtida. Spiller spill ol,- også går vi til stranda etter lunsj og tar med ball, brett og annet til aktiviteter på stranda og er der frem til kvelds. 

Da barna var mindre var det enda bedre å ha basseng.  De elsket og bade og det å kunne la de gjøre det uten å gå rett i helene og følge med de fordi de så lett "forsvinner" i folkemengdene man kan ha på noen strender er gull verdt. Ved bassenget kunne vi voksne følge med de fra solsenga uten stress, eller vi kunne kaste ball og leke i bassenget uten frykt for at de forsvant i løp etter ball eller ble tatt av strømmer i sjøen såfremt vi ikke bar de eller holdt de i hånden.. 

Men er man av den type at man pakker stort og tilbringer store deler av dagen ved stranden uansett,- såfremt man ikke skal "på tur" så ser jeg ikke det samme behov. Vi har gjerne et par sånne dager også iløpet av en toukers ferie,- da er parasoller et must og utstyr til å spille ball, "Ping pong", brett ute i sjøen osv. Leier gjerne solsenger som er mer robuste enn de vi triller med selv,- og unner oss komforten det gir. Bassenget ble og blir sjelden /aldri brukt slike dager.  

Anonymkode: dcb31...1cb

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

VI har alltid glede av det,- hvis mulig. Gangavstand (maks 1 til 1,5km) til stranda og eget basseng er topp. Det er fordi vi ikke ligger og soler oss. Vi går gjerne et par turer til stranda i løpet av dagen hvor vi bader og "tørker oss", kan f.eks ta lunsjen der,- også har vi hatt et bad og lest litt under parasoll ved bassenget før lunsj. Etter lunsj, svett og mett etter å ha gått opp fra stranda,- kanskje tatt en is eller øl på vei opp,- så hopper vi gjerne i bassenget igjen og fortsetter med boka etter det,- eller noen tar dusjen og ser en film osv. Også kan vi gå og ta et kveldsbad i sjøen før vi skal dusje og ut og spise middag. Noen gang er første bad i sjøen før/etter frokost og vi går rett opp og har inneaktivitet i aicondition resten av før-lunsjtida. Spiller spill ol,- også går vi til stranda etter lunsj og tar med ball, brett og annet til aktiviteter på stranda og er der frem til kvelds. 

Da barna var mindre var det enda bedre å ha basseng.  De elsket og bade og det å kunne la de gjøre det uten å gå rett i helene og følge med de fordi de så lett "forsvinner" i folkemengdene man kan ha på noen strender er gull verdt. Ved bassenget kunne vi voksne følge med de fra solsenga uten stress, eller vi kunne kaste ball og leke i bassenget uten frykt for at de forsvant i løp etter ball eller ble tatt av strømmer i sjøen såfremt vi ikke bar de eller holdt de i hånden.. 

Men er man av den type at man pakker stort og tilbringer store deler av dagen ved stranden uansett,- såfremt man ikke skal "på tur" så ser jeg ikke det samme behov. Vi har gjerne et par sånne dager også iløpet av en toukers ferie,- da er parasoller et must og utstyr til å spille ball, "Ping pong", brett ute i sjøen osv. Leier gjerne solsenger som er mer robuste enn de vi triller med selv,- og unner oss komforten det gir. Bassenget ble og blir sjelden /aldri brukt slike dager.  

Anonymkode: dcb31...1cb

Gode poeng her! Veldig enig i at det er godt med eget basseng spesielt hvis man har små barn. Barna kan slappe av inne mens man selv er ute å bader feks. 

Skrevet

Takk for svar. Det er på hotell men bassenget er ganske stort. (Husker ikke målene) Vi pleier ikke bruke så mye penger på ferie men i år er det jubileum, vi har kun vært hjemme pga korona siste årene så vi har lyst på litt luksus. Vi er også glad i å bade. Ser for oss morgen og kveldsbad i privat basseng (på hotellet stenger vel bassengene på kvelden) i tillegg er det godt med litt privatliv og siden korona fortsatt er der så er det fint å ha mulighet til å velge avstand. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Takk for svar. Det er på hotell men bassenget er ganske stort. (Husker ikke målene) Vi pleier ikke bruke så mye penger på ferie men i år er det jubileum, vi har kun vært hjemme pga korona siste årene så vi har lyst på litt luksus. Vi er også glad i å bade. Ser for oss morgen og kveldsbad i privat basseng (på hotellet stenger vel bassengene på kvelden) i tillegg er det godt med litt privatliv og siden korona fortsatt er der så er det fint å ha mulighet til å velge avstand. 

Skjønner deg godt ! På hotellets egen side og under info om rommet så skal det stå info om bassenget . Hvis det ikke er spesifisert så kan du få info om dette ar reise arrangøren. Det høres ut som om det er verdt pengene for dere❤️

Skrevet

På hotell synes jeg det er bortkastet. Føles ikke privat når x antall balkonger kikker rett ned på det private bassenget. Og det er ofte ikke størrelse til å svømme, kun «plaske». 
Men bår vi har leid hus, med basseng i hagen og trapp i enden av hagen med adkomst til stranden, har vi brukt det masse, og synes det er supert å kunne variere mellom sjø og basseng. Både da vi hadde små barn og nå når de er større☺️

Anonymkode: b1a50...e42

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

På hotell synes jeg det er bortkastet. Føles ikke privat når x antall balkonger kikker rett ned på det private bassenget. Og det er ofte ikke størrelse til å svømme, kun «plaske». 
Men bår vi har leid hus, med basseng i hagen og trapp i enden av hagen med adkomst til stranden, har vi brukt det masse, og synes det er supert å kunne variere mellom sjø og basseng. Både da vi hadde små barn og nå når de er større☺️

Anonymkode: b1a50...e42

Det hørtes deilig ut! 

Skrevet

Det kommer jo veldig an på hvordan dere er og hva dere liker. Vi reiser ofte to familier, og jeg og noen av mine barn liker ikke basseng så godt, men elsker å bade i havet, mens i den andre familien er de ikke så glade i å bade i havet, men elsker basseng.

Så da leier vi hus med privat basseng, og så varierer vi litt. Noen ganger hele dager på strand, hele dager ved basseng, noen ganger halve dagen her og halve der, noen gang drar jeg og mine havglade barn et par timer ned og dukker oss i havet mens de andre blir ved bassenget, noen ganger gjør vi ingen av delene men drar på ekskursjoner, spiller tennis, går på tur osv., kanskjemed en liten  morgen- og kveldsdukkert i bassenget

Anonymkode: 77f4e...e52

Skrevet

Alltid hus med eget basseng. Orker ikke stå i kø, gå i kø og kjempe om solsengene. 

Anonymkode: 68977...79e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...