Anonym bruker Skrevet 6. april 2022 #51 Skrevet 6. april 2022 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Og samtidig et det de velutdannede med god økonomi som med sin reising og sitt perverse forbruk står i forsetet når vi kjører planeten vår inn i en enorm klimakrise. En klimakrise som primært vil ramme fattige først og fremst. Evne til refleksjon og høy moral… vet ikke helt jeg. Anonymkode: 94791...f76 Helt riktig! Anonymkode: 95135...0f9
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #52 Skrevet 8. april 2022 Anonym bruker skrev (På 5.4.2022 den 9.42): "Beklager, Anne, leit at du ble voldtatt, men vi har ikke budsjett til å ta imot noen voldtektsanmeldelser, vi har fullt opp med å prioritere asylsøknader". Folk som lider i Norge skal bare holde kjeft, for det finnes de som har det mye verre i andre deler av verden, ikke sant? Anonymkode: 22bc6...1e9 Det er ikke budsjettet som stopper oss fra å gi voldtatte kvinner rettferdighet, det er holdninger. De samme holdninger som hindrer oss i å gi flyktninger trygghet. Anonymkode: df670...ce7
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #53 Skrevet 8. april 2022 Jeg er svært stolt av nordmenn! Vi er tuftet på demokrati, er sindige, rolige, fredselskende folk. Vi har fokus på menneskeverd og likestilling. Vi har noen av verdens beste sosiale ordninger. Vi er dugnadsinnstilte, og bidrar til velferden, helt fra barnehage til alderdom. Få land i verden kan måle seg med nordmenn på disse områdene. Vi har fortsatt utfordringer, men det vil jo være utopi å tro at alt skal være perfekt. Anonymkode: 4531e...282
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #54 Skrevet 8. april 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Jeg er svært stolt av nordmenn! Vi er tuftet på demokrati, er sindige, rolige, fredselskende folk. Vi har fokus på menneskeverd og likestilling. Vi har noen av verdens beste sosiale ordninger. Vi er dugnadsinnstilte, og bidrar til velferden, helt fra barnehage til alderdom. Få land i verden kan måle seg med nordmenn på disse områdene. Vi har fortsatt utfordringer, men det vil jo være utopi å tro at alt skal være perfekt. Anonymkode: 4531e...282 Og nettopp derfor, av disse grunnene, kan jeg bli drit flau over nordmenn når de har elendige holdninger mot bedre vitende! Anonymkode: 21659...9d2
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #55 Skrevet 8. april 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Og nettopp derfor, av disse grunnene, kan jeg bli drit flau over nordmenn når de har elendige holdninger mot bedre vitende! Anonymkode: 21659...9d2 Det vil aldri bli slik at 100 % av befolkningen har samme holdninger, verdier eller folkeskikk. Vi andre må heller etterstrebe å være gode nordmenn, være en motvekt til disse. Anonymkode: 4531e...282
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #56 Skrevet 8. april 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Det vil aldri bli slik at 100 % av befolkningen har samme holdninger, verdier eller folkeskikk. Vi andre må heller etterstrebe å være gode nordmenn, være en motvekt til disse. Anonymkode: 4531e...282 Det er da likevel helt normalt å reagere og kritisere det en mener er dårlige holdninger. Ikke bare trekke på skuldrene og tenke at "det alltid vil være noen" Anonymkode: 21659...9d2
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #57 Skrevet 8. april 2022 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Det er da likevel helt normalt å reagere og kritisere det en mener er dårlige holdninger. Ikke bare trekke på skuldrene og tenke at "det alltid vil være noen" Anonymkode: 21659...9d2 Men det er jo helt dustete å generalisere slik det gjøres her. Det er ikke holdninger som blir kritisert, men «nordmenn» som gruppe. Blir du flau over briter, muslimer, indere eller svensker hver gang enkelte briter, muslimer, indere eller svensker utviser dårlige holdninger? Jeg kommer aldri til å forstå hvorfor det er greit å generalisere når det gjelder enkelte grupper, men ikke andre. Man får i det minste være konsekvent. Anonymkode: 94791...f76
amandine Skrevet 8. april 2022 #58 Skrevet 8. april 2022 (endret) Anonym bruker skrev (På 5.4.2022 den 9.53): Å bli trakassert økonomisk i årevis fordi du aldri kan gjøre det du vil av pengemangel, og da snakker jeg om helt vanlige små gjøremål, kan gjøre mye vondere enn å bli skutt i en fot i Uganda. Fordi det ene går ikke over, det gjør det andre. De problemene mange nordmenn føler på er ikke luksusproblemer, det norske samfunnet er et kravstort samfunn for de aller fleste. Anonymkode: 6ac87...5e5 Jeg hadde egentlig tenkt å holde meg langt unna denne tråden som jeg åpnet i går, men vet du, det der « økonomisk trakassering er vondere enn å bli skutt i foten i Uganda»- pisset har faktisk gnagd irriterende. Det er noe av det største vaset jeg har sett på lenge. Endret 8. april 2022 av amandine
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #59 Skrevet 8. april 2022 amandine skrev (2 timer siden): Jeg hadde egentlig tenkt å holde meg langt unna denne tråden som jeg åpnet i går, men vet du, det der « økonomisk trakassering er vondere enn å bli skutt i foten i Uganda»- pisset har faktisk gnagd irriterende. Det er noe av det største vaset jeg har sett på lenge. Takk. Enig. Anonymkode: df670...ce7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå