Anonym bruker Skrevet 4. april 2022 #1 Skrevet 4. april 2022 Har en venninne som er veldig nedfor nå, og hun kommer seg ikke helt på beina. Etter at vi har snakket noen ganger nå, så tenker jeg at hun trenger ny inspirasjon. Hun sitter der uten mulighet til å komme seg bort pga økonomi. Hun har masse praktiske problemer uten at jeg må gå innpå det. Noe av det koster penger hun pr nå ikke har. Hun virker bare dritt lei og motløs. Jeg vil gjerne ta henne med på en weekendtur. Hun har to hunder som hun kan få pass til, og det betaler jeg gjerne. Jeg lurer bare på om hun egentlig har lyst til å ha dem med, og det er heller ikke noe problem. Jeg vet om et veldig fint sted hun aldri har vært, og der får jeg leid hytte når jeg vil. Det er ved sjøen og jeg vet at hun hadde elsket å være der. Da hadde jeg jo tatt med god mat og vin, og vi kunne også spist på en litt eksotisk restaurant på dette tettstedet. Et annet alternativ vil bli hotell og pass til hundene. Da ville det blitt i en by, men nå bor vi i en by med mye trafikk og lyder på alle kanter, så kanskje ro og fred på et lite idyllisk tettsted hadde vært bedre? Så er det at dette vil komme på noen tusenlapper. Ikke så veldig mange, og ikke nok til noe av det hun trenger å gjøre med huset. Likevel så lurer jeg på om hun ville hatt pengene isteden? Dette er ikke noe det går an å spørre om. Hun vil velge det hun tenker er billigst. Hun vil heller ikke si at hun vil ha pengene fremfor tur. Derfor spør jeg dere her, sånn at jeg kanskje får en pekepinn. Hun har stilt opp på så utrolige viktige områder for meg, så dette er noe jeg vil gjøre. Anonymkode: 70eeb...c99
Anonym bruker Skrevet 4. april 2022 #2 Skrevet 4. april 2022 Hadde det vært meg så hadde jeg villet ha tur. For penger hadde forsvunnet i det store sluket uten at det hadde hjulpet stort. Nå har ikke jeg hunder, men jeg har barn. Og noen hevder at hunder er som barn for barneløse. Ut fra det ståstedet så hadde jeg foretrukket uten barn/hunder. Det hadde vært eneste måten jeg hadde klart å slappe av på. Så klart under forutsetning av at jeg viste at barna/hundene var tatt godt vare på. Anonymkode: 4a077...27c
Anonym bruker Skrevet 4. april 2022 #3 Skrevet 4. april 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hadde det vært meg så hadde jeg villet ha tur. For penger hadde forsvunnet i det store sluket uten at det hadde hjulpet stort. Nå har ikke jeg hunder, men jeg har barn. Og noen hevder at hunder er som barn for barneløse. Ut fra det ståstedet så hadde jeg foretrukket uten barn/hunder. Det hadde vært eneste måten jeg hadde klart å slappe av på. Så klart under forutsetning av at jeg viste at barna/hundene var tatt godt vare på. Anonymkode: 4a077...27c Det er det jeg tenker ang pengene. Ja, kanskje vi kan dra på hytte uten hundene. Herregud, jeg er så tett i hodet iblant så tenkte ikke at det var en mulighet. Får skylde på at jeg er sliten akkurat nå eller hotell. Hundene vil bli tatt godt vare på. Hun har fast passer. Takk for svar! Anonymkode: 70eeb...c99
Anonym bruker Skrevet 4. april 2022 #4 Skrevet 4. april 2022 Jeg hadde ønsket å velge pengene hvis jeg fikk valget, men tror ikke jeg hadde turt å si det. Samtidig hadde jeg følt på at jeg kunne ha valgt det og tenkt på at jeg egentlig ikke hadde "råd" til å ikke velge det. Men så tror jeg at en sånn tur egentlig hadde vært bedre for meg. Så jeg tenker det beste er å gå for tur uten å tilby henne muligheten til å velge penger i stedet. Da trenger det ikke fremstå som "veldedighet" heller, men mer som at det er for dere begge. Angående hundene så er det vanskelig å svare på da jeg ikke har hund selv. Men hvis jeg skal sammenligne med barn som hun over, så syntes jeg lenge at det var veldig vanskelig å gjøre noe uten barnet mitt som jeg visste at han også hadde likt. Samtidig er det jo lettere å slappe av når man kun har seg selv å tenke på. Kanskje la henne velge? Anonymkode: a0164...0a2
Anonym bruker Skrevet 4. april 2022 #5 Skrevet 4. april 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg hadde ønsket å velge pengene hvis jeg fikk valget, men tror ikke jeg hadde turt å si det. Samtidig hadde jeg følt på at jeg kunne ha valgt det og tenkt på at jeg egentlig ikke hadde "råd" til å ikke velge det. Men så tror jeg at en sånn tur egentlig hadde vært bedre for meg. Så jeg tenker det beste er å gå for tur uten å tilby henne muligheten til å velge penger i stedet. Da trenger det ikke fremstå som "veldedighet" heller, men mer som at det er for dere begge. Angående hundene så er det vanskelig å svare på da jeg ikke har hund selv. Men hvis jeg skal sammenligne med barn som hun over, så syntes jeg lenge at det var veldig vanskelig å gjøre noe uten barnet mitt som jeg visste at han også hadde likt. Samtidig er det jo lettere å slappe av når man kun har seg selv å tenke på. Kanskje la henne velge? Anonymkode: a0164...0a2 Ja, når jeg har lagt frem invitasjonen, så kan jeg jo spørre om hun vil ha med hundene eller ikke. Takk for svar! Anonymkode: 70eeb...c99
Anonym bruker Skrevet 4. april 2022 #6 Skrevet 4. april 2022 Det her kommer an på hvor prekær pengemangelien er. Alle vill jo heller ha tur enn penger som de ikke merker noe til, men hvis man virkelig mangler penger til det mest nødvendige er det nesten alt som betyr noe. Anonymkode: 1b395...723
Anonym bruker Skrevet 4. april 2022 #7 Skrevet 4. april 2022 Har selv dårlig råd og deprimert til tider. Jeg hadde satt mest pris på tur Er så deilig å komme seg bort når livet er tungt. Anonymkode: 83524...1be
Superdolly Skrevet 5. april 2022 #8 Skrevet 5. april 2022 Mulig jeg misforstår noe her, men tenker du at hun selv skal betale de tusenlappene (det er slik jeg tolket det da du skrev at det vil jo komme på noen tusenlapper)? I så fall hadde jeg takket nei til tur. Ikke fordi jeg ikke hadde lyst, men det hadde jeg aldri i verden tatt meg råd til når økonomien var dårlig og jeg forsøkte å spare opp til hva-det-nå-er hun må gjøre.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2022 #9 Skrevet 5. april 2022 Superdolly skrev (1 time siden): Mulig jeg misforstår noe her, men tenker du at hun selv skal betale de tusenlappene (det er slik jeg tolket det da du skrev at det vil jo komme på noen tusenlapper)? I så fall hadde jeg takket nei til tur. Ikke fordi jeg ikke hadde lyst, men det hadde jeg aldri i verden tatt meg råd til når økonomien var dårlig og jeg forsøkte å spare opp til hva-det-nå-er hun må gjøre. Da må du lese en gang til. Skjønner ikke at du greide å tolke det på den måten en gang. Anonymkode: fac6d...153
LillaGorilla♥♥ Skrevet 5. april 2022 #10 Skrevet 5. april 2022 Jeg ville heller blitt påspandert tur enn å få "penger i hånda", da det siste ville føltes ydmykende. Jeg ville satt pris på en low key tur, uten for mye styr, deg jeg fikk slappe av og tenke på noe annet. Og jeg ville ikke ønsket at du brukte altfor mye penger på det, jeg hadde fått dårlig samvittighet av det.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2022 #11 Skrevet 5. april 2022 Enhver som heller ville ha tur enn penger er enten ikke i seriøs pengemangel eller vedkommende vet ikke ditt eget beste. Anonymkode: 1b395...723
Anonym bruker Skrevet 5. april 2022 #12 Skrevet 5. april 2022 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Jeg hadde ønsket å velge pengene hvis jeg fikk valget, men tror ikke jeg hadde turt å si det. Samtidig hadde jeg følt på at jeg kunne ha valgt det og tenkt på at jeg egentlig ikke hadde "råd" til å ikke velge det. Men så tror jeg at en sånn tur egentlig hadde vært bedre for meg. Så jeg tenker det beste er å gå for tur uten å tilby henne muligheten til å velge penger i stedet. Da trenger det ikke fremstå som "veldedighet" heller, men mer som at det er for dere begge. Angående hundene så er det vanskelig å svare på da jeg ikke har hund selv. Men hvis jeg skal sammenligne med barn som hun over, så syntes jeg lenge at det var veldig vanskelig å gjøre noe uten barnet mitt som jeg visste at han også hadde likt. Samtidig er det jo lettere å slappe av når man kun har seg selv å tenke på. Kanskje la henne velge? Anonymkode: a0164...0a2 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Det her kommer an på hvor prekær pengemangelien er. Alle vill jo heller ha tur enn penger som de ikke merker noe til, men hvis man virkelig mangler penger til det mest nødvendige er det nesten alt som betyr noe. Anonymkode: 1b395...723 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Har selv dårlig råd og deprimert til tider. Jeg hadde satt mest pris på tur Er så deilig å komme seg bort når livet er tungt. Anonymkode: 83524...1be Superdolly skrev (3 timer siden): Mulig jeg misforstår noe her, men tenker du at hun selv skal betale de tusenlappene (det er slik jeg tolket det da du skrev at det vil jo komme på noen tusenlapper)? I så fall hadde jeg takket nei til tur. Ikke fordi jeg ikke hadde lyst, men det hadde jeg aldri i verden tatt meg råd til når økonomien var dårlig og jeg forsøkte å spare opp til hva-det-nå-er hun må gjøre. LillaGorilla♥♥ skrev (1 time siden): Jeg ville heller blitt påspandert tur enn å få "penger i hånda", da det siste ville føltes ydmykende. Jeg ville satt pris på en low key tur, uten for mye styr, deg jeg fikk slappe av og tenke på noe annet. Og jeg ville ikke ønsket at du brukte altfor mye penger på det, jeg hadde fått dårlig samvittighet av det. Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Enhver som heller ville ha tur enn penger er enten ikke i seriøs pengemangel eller vedkommende vet ikke ditt eget beste. Anonymkode: 1b395...723 Hun mangler ikke penger til livsopphold for seg og hundene, men det er heller ikke rom for noen utskeielser. Dette lever hun greit med, så det er mer reparasjoner osv samt tap av lønn og nå som er det som tynger henne, samt litt andre ting. Jeg skjønte at det var ganske tungt i siste samtale, for hun er virkelig ikke typen til å designere, men da var hun veldig flat og motløs. Jeg vet at hun elsker å komme seg bort iblant men nå er det tre år siden hun hadde mulighet, og nå er hinderet økonomisk og praktisk. Summen denne turen vil komme på, blir bare en dråpe i havet for henne nå, men jeg ble litt usikker uansett... Og nei, hun skal selvfølgelig ikke betale noe selv! Da hadde jo hele poenget vært borte :-) Takk for svar. Anonymkode: 70eeb...c99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå