Gå til innhold

Bunadskjorte i bomull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger ny bunadskjorte og ser meg litt rundt på nett. Den originale skjorta i ren lin til min bunad koster 6000. Det er vel ganske standard regner jeg med. Ser også at butikken Pascal tilbyr skjorte som ser nærmest identisk ut, med helt like broderier i hvitsøm men den er altså i 100% bomull. Den koster jo penger den også, 4000 er prisen på den. Så differansen er ikke veldig stor synes jeg. Jeg er ærlig talt ikke vant med bunadskjorter i bomull men kanskje det er vanligere i dag enn før? Eller? Hva ville dere valgt? Og er Pascal en seriøs produsert av bunadskjorter? Noen med erfaring?

Anonymkode: 44c1d...5cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis prisforskjellen er såpass liten ville jeg aldri valgt en skjorte i bomull. Det er rett og slett ikke like fint, og når du først skal betale såpass mye...

Skrevet

Om du skal knipe inn har husfliden helt greie bomullsskjorter med nupereller til ca 1500.

Skal du betale mye er linskjorta som hører til bunaden å foretrekke.

Anonymkode: 1747e...4e5

Skrevet

Substandard skjorte fra en useriøs aktør bør du ikke betale over 20 kroner for. Hvis det er lun det skal være så sparer du til lin. Du kjøper ikke dyr søppel. 

Anonymkode: bcc94...cf1

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Om du skal knipe inn har husfliden helt greie bomullsskjorter med nupereller til ca 1500.

Skal du betale mye er linskjorta som hører til bunaden å foretrekke.

Anonymkode: 1747e...4e5

Nei, disse er uaktuelle. Jeg er jo ute etter skjorta som hører til min bunad.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Substandard skjorte fra en useriøs aktør bør du ikke betale over 20 kroner for. Hvis det er lun det skal være så sparer du til lin. Du kjøper ikke dyr søppel. 

Anonymkode: bcc94...cf1

Så det er useriøs aktør? Ok, takk, kjenner ikke til butikken. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...