Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #1 Skrevet 3. april 2022 Jeg har en tendens til å snakke for mye, si feil ting og snakker for høyt. Kan å avbryte andre ! Ja vet veldig usjarmerende. Får ofte kjeft av de rundt og da blir det verre. Noen som har gode råd/tekniker man kan bruke. Eller andre tips og råd? Kan holde meg inne, men går ikke alltid Anonymkode: 555fa...800
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #2 Skrevet 3. april 2022 Du må jo lære deg å lytte til andre. Folk som avbryter gjør jo ikke det, så det er ikke bare usjarmerende men også usympatisk. Enten er du selvopptatt eller dum. Kanskje begge deler. Det er jo ingen hokus pokus-måte å endre dette på. Du holder kort og godt kjeft når andre snakker, og det gjør du lettest ved å rette oppmerksomheten din til hva de sier. Anonymkode: 98963...1bf
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #3 Skrevet 3. april 2022 Jeg har vært slik. Har tendenser fortsatt men med alder kom selvinnsikt og selvkontroll. At du er klar over dette selv er bra, du må jobbe med det hele tiden. Nå skal det tilføyes ar jeg har adhd da, så jeg kan nok delvis skylde på det. Jeg fikk diagnose i voksen alder, gikk ti år uten medisiner men nå har jeg begynt på medisin. Det er jo snakk om mangel på kontroll og litt ivrig. Jeg har ingen konkrete tips, annet enn at dette må hele tiden være noe du tenker på. Jeg har ofte sittet i samtaler og egentlig brukt mer energi på å tenke «hold kjeft, hold kjeft» enn å lytte. Jævlig slitsomt. Jeg har aldri opplevd å få kjeft og ikke bli likt. Jeg var mer den «løse kanonen på dekk» som sa ting de andre bare tenkte. I ungdomen var det til dels artig å være hu frittalende artige. I voksen alder er det ikke så gøy å være hun umodne løsmunnede dama. Det har vært en stor motivasjon da, ønsket om å være en normal voksen. Anonymkode: d5509...1a0
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #4 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du må jo lære deg å lytte til andre. Folk som avbryter gjør jo ikke det, så det er ikke bare usjarmerende men også usympatisk. Enten er du selvopptatt eller dum. Kanskje begge deler. Det er jo ingen hokus pokus-måte å endre dette på. Du holder kort og godt kjeft når andre snakker, og det gjør du lettest ved å rette oppmerksomheten din til hva de sier. Anonymkode: 98963...1bf Det der synes jeg er en enkel og dum forklaring. Man kan lure på hvem som er dum når du svarer slik. Anonymkode: d5509...1a0
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #5 Skrevet 3. april 2022 Du må jo bare snakke til deg selv. Be deg selv holde kjeft. Det er ikke sånn at alle vil høre din mening hele tiden. Det finnes andre som har mye mer interessante ting å si enn det du har. Anonymkode: e3c7f...a3f
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #6 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det der synes jeg er en enkel og dum forklaring. Man kan lure på hvem som er dum når du svarer slik. Anonymkode: d5509...1a0 Fordi jeg skal tenke på at det kan være en diagnose bak?? For det har jo alle som oppfører seg på usympatiske måter tenker du eller? Jeg tenker heldigvis ikke automatisk på diagnoser når folk oppfører seg på visse måter. Jeg akter ikke å begynne med det heller om jeg ikke får det opplyst! Anonymkode: 98963...1bf
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #7 Skrevet 3. april 2022 Ja sier hold kjeft til meg selv hele tiden !!! Holder meg mest for meg selv. Bror, søster og far har Adhd og angst. Jeg ble aldri fiksa 😅 så må nok fikse det selv nå. Jeg får bare fortsette å konsentrere meg enda mer. Anonymkode: 555fa...800
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #8 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ja sier hold kjeft til meg selv hele tiden !!! Holder meg mest for meg selv. Bror, søster og far har Adhd og angst. Jeg ble aldri fiksa 😅 så må nok fikse det selv nå. Jeg får bare fortsette å konsentrere meg enda mer. Anonymkode: 555fa...800 Du svarer ingen her heller. Hvorfor gjør du ikke det? Anonymkode: 98963...1bf
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #9 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Du svarer ingen her heller. Hvorfor gjør du ikke det? Anonymkode: 98963...1bf Nå er det på tide at du går deg en tur ut. Anonymkode: 50cab...297
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #10 Skrevet 3. april 2022 Hva mener du med svarer ? Jeg kan ikke å svare på innleggene😅 Anonymkode: 555fa...800
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #11 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Nå er det på tide at du går deg en tur ut. Anonymkode: 50cab...297 😂😂😂 Er flere i denne tråden som er usympatiske ja. Og HI har selvinnsikt i det minste. 👍 Anonymkode: d5509...1a0
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #12 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva mener du med svarer ? Jeg kan ikke å svare på innleggene😅 Anonymkode: 555fa...800 Hva mener du med at du ikke kan? Anonymkode: 98963...1bf
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #13 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hva mener du med at du ikke kan? Anonymkode: 98963...1bf Sånn da . Fant ut det Anonymkode: 555fa...800
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #14 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nå er det på tide at du går deg en tur ut. Anonymkode: 50cab...297 Slutt å bli krenka på andres vegne. Det er ikke synd på HI. Hvorfor tenker du det egentlig? Jeg spurte fordi jeg oppriktig lurte, og det ser ut som om det er en spesiell grunn også! Det er du som tolker meg feil, så gå deg en tur selv kanskje? Anonymkode: 98963...1bf
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #15 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Sånn da . Fant ut det Anonymkode: 555fa...800 Ok. Ja, hva tenker du om å lytte til andre da? Hvorfor får du ikke til det? Anonymkode: 98963...1bf
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #16 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Slutt å bli krenka på andres vegne. Det er ikke synd på HI. Hvorfor tenker du det egentlig? Jeg spurte fordi jeg oppriktig lurte, og det ser ut som om det er en spesiell grunn også! Det er du som tolker meg feil, så gå deg en tur selv kanskje? Anonymkode: 98963...1bf Takk for hjelpa. Du får meg til å føle meg helt frisk 😅 Anonymkode: 555fa...800
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #17 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Takk for hjelpa. Du får meg til å føle meg helt frisk 😅 Anonymkode: 555fa...800 Tror du ikke at du er det? Anonymkode: 98963...1bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå