Anonym bruker Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 https://www.nrk.no/norge/varsel-mot-forsvarsministeren_--det-gjorde-noe-med-tryggheten-min-1.15917607 Damen var 32 år og ingen overgrep ble begått. Det er ord mot ord om at han slengte henne på sengen, men hun sier selv at hun kom seg opp i en fart (altså forhindret han henne ikke å forlate rommet). Så setter hun seg i badstu med han et år etter og han kommer inn i dusjen. Ubehagelig og unødvendig, men er det noe å varsle om tyve år senere? Jeg er redd hun ødelegger for andre som faktisk blir misbrukt og føler at hun bruker saken for 15 min fame. Anonymkode: 4149d...4cf
Anonym bruker Skrevet 2. april 2022 #2 Skrevet 2. april 2022 Bare tull, huff... Anonymkode: 85c55...754
Anonym bruker Skrevet 2. april 2022 #3 Skrevet 2. april 2022 Det spiller sa ingen rolle om det har gått en dag eller tjue år!! Anonymkode: 359ae...3ef
Anonym bruker Skrevet 2. april 2022 #4 Skrevet 2. april 2022 Jeg synes det er bra at hun sier fra at det var ubehagelig og at han ber om unnskyldning. Vi har alle gjort noe som har vært ubehagelig eller sårende for andre, med eller uten vilje. Det er fint å kunne få bedt om unnskyldning, men at det skal være en sak som fortjener nasjonal dekning synes jeg ikke det er. Jeg tror nok de aller fleste mennesker har gjort værre ting enn det i sitt liv. Anonymkode: d1fa9...d17
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #5 Skrevet 3. april 2022 Han får spørsmål om han har gjort slikt mot andre kvinner og han svarer : det håper jeg ikke. Det har gått mange år... Det ringer litt i bjeller av et sånt utsagn, det må jeg si. Det var selvfølgelig helt feil av han å gi et sånt "kompliment" i dusjen og å klemme henne etterpå( æsj), og greit nok at det kommer fram. Anonymkode: 4c547...5b8
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #6 Skrevet 3. april 2022 Nå har hun «bært» på dette i 20 år, er det virkelig nødvendig å gå til media og henge ut forsvarsministeren akkurat nå? Hun kunne spart seg til det skjer i Ukraina har roet seg ned. Nå trenger vi en forsvarsminister som har fokus på rett ting. Ikke på en gammel fillesak om at han kikket på en dame i dusjen. Beklager, Me too- sakene er ikke greit. Men denne er 20 år gammel og rimelig tynn. Hun fremstår bare oppmerksomhetssøkende. Anonymkode: d3dbd...4dc
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #7 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nå har hun «bært» på dette i 20 år, er det virkelig nødvendig å gå til media og henge ut forsvarsministeren akkurat nå? Hun kunne spart seg til det skjer i Ukraina har roet seg ned. Nå trenger vi en forsvarsminister som har fokus på rett ting. Ikke på en gammel fillesak om at han kikket på en dame i dusjen. Beklager, Me too- sakene er ikke greit. Men denne er 20 år gammel og rimelig tynn. Hun fremstår bare oppmerksomhetssøkende. Anonymkode: d3dbd...4dc Sett deg i hennes situasjon? Fillesak at han kommer inn i hennes garderobe og gir henne "kompliment" mens hun er naken? Helt greit at dette kan vøre resultat av noe hevngjerrighet fra hennes side. Det er uansett ikke greit det han gjorde. Langt fra også. Det er ikke å henge han ut. Det er å konfrontere han. Tror neppe han utgjør noen forskjell ang krigen. Det er ikke sånn at vi trenger nettopp han. Anonymkode: 4c547...5b8
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #8 Skrevet 3. april 2022 En ikkesak. Wow, tenk å bli sett naken for tjue år siden. Det må ha vært et traume, gitt. Anonymkode: ff0dd...351
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #9 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): En ikkesak. Wow, tenk å bli sett naken for tjue år siden. Det må ha vært et traume, gitt. Anonymkode: ff0dd...351 For en håpløs uttalelse ! Anonymkode: 359ae...3ef
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #10 Skrevet 3. april 2022 Ja, det er en metoo-sak. Det er dette som er me too, å fortelle om slike ting. Ja, det står ord mot ord. Derfor kan det ikke brukes i retten. Men offeret er like fullt et offer. Hun fortjener vår respekt. Anonymkode: 3912d...524
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #11 Skrevet 3. april 2022 Klart det er en #Metoo sak! Viktig å bruke den offentlige gapestokken for å få ryddet opp i giftig maskulinitet, selv om det er mer enn 20 år siden. Maktballansen mellom de to var så stor at de aldri skulle ha delt en badstu alene, selv om det var 100% frivillig fra hennes side. Og det var hans ansvar å skjønne! Ingen tvil om at alle; både hans familie, venner og offentligheten nå vil forbinde navnet hans med #Metoo og en pervers gris. Anonymkode: d10c2...4ed
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #12 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Det spiller sa ingen rolle om det har gått en dag eller tjue år!! Anonymkode: 359ae...3ef Når man var en voksen kvinne også for 20 år siden spiller det en rolle. Jeg mener at overgrepssaker ikke skal ha foreldelsesfrist, men her var det i verste fall en ubehagelig situasjon mellom to voksne personer. Hadde hin trengt en unnskyldning burde hun gått rett til han og ikke til media. Hun ødelegger for andre. hi Anonymkode: 4149d...4cf
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #13 Skrevet 3. april 2022 Jeg vil alltid tenke #Metoo når jeg hører hans navn igjen etter at det har blitt en riksdekkende sak. Fra denne dagen og resten av hans liv vil han definitivt møte nære og fjerne med skam. Uansett så må vi ikke glemme at det er hun som er offer her selv om hun var voksen og ble med i badstuen frivillig. Slike uønskede kommentarer kan ikke løses mellom de involverte, klart landsdekkende medier (gapestokk) etter 20 år er passende. Anonymkode: d10c2...4ed
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #14 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Når man var en voksen kvinne også for 20 år siden spiller det en rolle. Jeg mener at overgrepssaker ikke skal ha foreldelsesfrist, men her var det i verste fall en ubehagelig situasjon mellom to voksne personer. Hadde hin trengt en unnskyldning burde hun gått rett til han og ikke til media. Hun ødelegger for andre. hi Anonymkode: 4149d...4cf Nei det gjør hun ikke og nei det spiller ingen Rolle. Folk som deg gjør at de som utsettes for dette ikke tør å si noe når det skjer Anonymkode: 359ae...3ef
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #15 Skrevet 3. april 2022 Kommentarfeltet her viser at «kvinner er kvinner verst» stemmer. Anonymkode: 34f49...dbd
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #16 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nei det gjør hun ikke og nei det spiller ingen Rolle. Folk som deg gjør at de som utsettes for dette ikke tør å si noe når det skjer Anonymkode: 359ae...3ef Akkurat dette syns jeg at blir litt feil å påstå. Noen "avvikende" meninger må vi ha plass til, for det er alltid uansett veldig viktig med de som er kritiske eller uenige! Selv er jeg for at han blir konfrontert, for jeg syns dette er maktmisbruk og uakseptabelt av han. Det er ikke dermed sagt at jeg ikke samtidig heier på ytringsfrihet. Du kan ikke gi ansvaret til noen for at andre gjør eller sier ting. Alle har kun ansvar for seg selv sånn generellt. Anonymkode: 4c547...5b8
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #17 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Kommentarfeltet her viser at «kvinner er kvinner verst» stemmer. Anonymkode: 34f49...dbd Det viser at kvinner også er uenige. Hverken mer eller mindre. Anonymkode: 4c547...5b8
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #18 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Sett deg i hennes situasjon? Fillesak at han kommer inn i hennes garderobe og gir henne "kompliment" mens hun er naken? Helt greit at dette kan vøre resultat av noe hevngjerrighet fra hennes side. Det er uansett ikke greit det han gjorde. Langt fra også. Det er ikke å henge han ut. Det er å konfrontere han. Tror neppe han utgjør noen forskjell ang krigen. Det er ikke sånn at vi trenger nettopp han. Anonymkode: 4c547...5b8 Sånt kan skje ved et uhell. Det har jeg opplevd minst to ganger. Alle gjør noen feil og om enhver liten fillesak skulle hindre fremtidig deltagelse i politikken ville vi ikke ha noen igjen. Anonymkode: d1fa9...d17
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #19 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Akkurat dette syns jeg at blir litt feil å påstå. Noen "avvikende" meninger må vi ha plass til, for det er alltid uansett veldig viktig med de som er kritiske eller uenige! Selv er jeg for at han blir konfrontert, for jeg syns dette er maktmisbruk og uakseptabelt av han. Det er ikke dermed sagt at jeg ikke samtidig heier på ytringsfrihet. Du kan ikke gi ansvaret til noen for at andre gjør eller sier ting. Alle har kun ansvar for seg selv sånn generellt. Anonymkode: 4c547...5b8 Det er ikke noen avvikende meldinger ! Det er mange av de dessverre og jo selvsagt gjør jeg det, vet du hvor vanskelig det er å si fra om sånne ting? Å når man sier fra så fordømmes man Anonymkode: 359ae...3ef
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #20 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Sånt kan skje ved et uhell. Det har jeg opplevd minst to ganger. Alle gjør noen feil og om enhver liten fillesak skulle hindre fremtidig deltagelse i politikken ville vi ikke ha noen igjen. Anonymkode: d1fa9...d17 Uhell å gå inn i en damegarderobe og gi et "kompliment" og en klem? Litt av et uhell du. Anonymkode: 4c547...5b8
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #21 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Sånt kan skje ved et uhell. Det har jeg opplevd minst to ganger. Alle gjør noen feil og om enhver liten fillesak skulle hindre fremtidig deltagelse i politikken ville vi ikke ha noen igjen. Anonymkode: d1fa9...d17 Tuller du? Anonymkode: 359ae...3ef
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #22 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det viser at kvinner også er uenige. Hverken mer eller mindre. Anonymkode: 4c547...5b8 Mer. Det viser at kvinner stiller spørsmål ved andre kvinner. Hvorfor gjorde hun ditt og hvorfor gjorde hun datt. Da er vi nesten tilbake til «hvorfor går du med miniskjørt hvis du ikke vil bli voldtatt?» Anonymkode: 34f49...dbd
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #23 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke noen avvikende meldinger ! Det er mange av de dessverre og jo selvsagt gjør jeg det, vet du hvor vanskelig det er å si fra om sånne ting? Å når man sier fra så fordømmes man Anonymkode: 359ae...3ef La folk ha de meningene de har tenker jeg. Det er like vanskelig å si fra om 90% støtter deg! Uenighet og motstand vil en møte uansett. Anonymkode: 4c547...5b8
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #24 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Mer. Det viser at kvinner stiller spørsmål ved andre kvinner. Hvorfor gjorde hun ditt og hvorfor gjorde hun datt. Da er vi nesten tilbake til «hvorfor går du med miniskjørt hvis du ikke vil bli voldtatt?» Anonymkode: 34f49...dbd Nei, vi er ikke tilbake til det. Uansett så kan vi ikke sette munnkurv på de som er uenige eller har et annet syn. De er faktisk alltid viktige når ting diskuteres. På den ene eller andre måten. Vi må se det, for det er fakta. Anonymkode: 4c547...5b8
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #25 Skrevet 3. april 2022 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Klart det er en #Metoo sak! Viktig å bruke den offentlige gapestokken for å få ryddet opp i giftig maskulinitet, selv om det er mer enn 20 år siden. Maktballansen mellom de to var så stor at de aldri skulle ha delt en badstu alene, selv om det var 100% frivillig fra hennes side. Og det var hans ansvar å skjønne! Ingen tvil om at alle; både hans familie, venner og offentligheten nå vil forbinde navnet hans med #Metoo og en pervers gris. Anonymkode: d10c2...4ed De var i svømmehallen og satte seg i den felles badstuen, med badetøyet på. Anonymkode: d1fa9...d17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå